• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4890 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ اسفند

خبر

اختلاف‌نظر مجلس و شوراي نگهبان درباره تاييد نهايي بودجه

سخنگوي هيات رييسه مجلس خبر داد كه بر اساس اخبار غيررسمي دريافتي به مجلس، لايحه بودجه در شوراي نگهبان تاييد و نهايي شده است. محمدحسين فرهنگي گفت: «ما به صورت غيررسمي شنيديم كه مصوبات مجلس در لايحه بودجه مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است. بر همين اساس جلسه علني بعدي مجلس يكشنبه ۱۵ فروردين ماه برگزار خواهد شد.» به گزارش ايسنا، پيش از اين شوراي نگهبان دو بار به مصوبات مجلس در لايحه بودجه ۱۴۰۰ ايراد گرفته بود؛ نمايندگان مجلس در جلسه علني روز يكشنبه اصلاحاتي را براي رفع ايرادات شوراي نگهبان انجام دادند و با ايراد مجدد شورا در جلسه سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه هم مجددا اصلاحاتي را اعمال كردند.  هر چند ساعتي پس از انتشار اين خبر، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان كه اخيرا يك بار ديگر نسبت به اعلام تصميم‌هاي اين شورا از جانب نمايندگان مجلس گلايه كرده بود، در توييتي تلويحا اظهارات سخنگوي مجلس را رد كرد و نوشت: «كار بررسي بودجه 1400 هنوز در شوراي نگهبان ادامه دارد و هنوز به پايان نرسيده است. پس از اتمام رسيدگي نتيجه به‌طور رسمي اعلام خواهد شد.»

گزارش نهايي سقوط هواپيماي اوكرايني به زودي منتشر مي‌شود

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص گزارش نهايي بررسي سانحه سقوط هواپيماي اوكرايني گفت كه اين گزارش طي ديروز (۲۶ اسفندماه) يا امروز منتشر مي‌شود. به گزارش پايگاه خبري-تحليلي انتخاب، تورج دهقاني‌زنگنه، رييس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين گفته است: «طي هفته‌هاي اخير ۲ فروند هواپيماي امبرائر و يك فروند هواپيماي بويينگ ۷۳۷ به ناوگان هوايي كشور افزوده شده است.»

مهدي چمران، كانديداي انتخابات شوراي شهر تهران شد

عضو سابق شوراي شهر تهران از ثبت‌نام مجازي خود در ششمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد. به گزارش فارس، مهدي چمران رييس سابق شوراي شهر تهران از نام‌نويسي مجازي خود در ششمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد. 

جنازه برجام هم به درد  ما مي‌خورد

يك نماينده پيشين مجلس در مورد پيوند زدن حل مشكلات داخلي با مذاكره با امريكا گفته است: «مناسبات بين‌الملل در دنيا تغيير كرده است. بنده موافق و مدافع برجام هستم و يكي از مسائل بين‌المللي كشور است. 
افرادي كه مي‌گويند همه مسائل را به برجام پيوند ندهيم، درست است؛ چراكه تنها يك موضوع ما برجام است. قبل از احمدي‌نژاد كه برجام مطرح نبود اما از همه جوانب بر ايران فشار مي‌آوردند.» غلامرضا تاجگردون در نشست خبري روز گذشته خود گفت: «جنازه برجام هم به درد ما مي‌خورد.» او با اشاره به FATF و حواشي پيرامون تصويب آن يادآور شد: «در كشور چند نگاه به اين موضوع وجود دارد. يك گروه نگاه نكرده مخالف هستند و گروه ديگر نگاه نكرده، موافق هستند. در اين ميان دو گروه ديگر هستند كه ضمن مطالعه موافقت يا مخالفت خود را با آن اعلام مي‌كنند. در شرايط كنوني عده‌اي كه اين لوايح را مطالعه كردند، با علم با آن مخالف هستند.» اين چهره اصلاح‌طلب در ادامه تصريح كرد: «هنوز امريكا از برجام خارج نشده بود كه اين لايحه در مجلس به راي گذاشته شد. با توجه به فضاي مجلس پيشنهاد دادم كه رسيدگي به آن را سه ماه به تعويق بيندازيم و با آن موافقت شد.»

ابلاغ مصوبه «تعديل مبالغ مجازات نقدي جرايم و تخلفات» 

معاون اول رييس‌جمهور مصوبه دولت در خصوص تعديل مبالغ مجازات نقدي جرايم و تخلفات مندرج در قوانين و مقررات مختلف را ابلاغ كرد. به گزارش ايلنا، با امضاي اسحاق جهانگيري مصوبه دولت در خصوص تعديل مبالغ مجازات نقدي جرايم و تخلفات مندرج در قوانين و مقررات مختلف ابلاغ شد. هيات وزيران در جلسه مورخ هشتم بهمن ۱۳۹۹، با توجه به ضرورت تعديل و به‌روزرساني مبالغ جرايم و تخلفات متناسب با نرخ تورم و نيز به منظور جلوگيري از كاهش اثرگذاري و بازدارندگي مجازات‌هاي نقدي مندرج در قوانين، با پيشنهاد وزارت دادگستري مبني بر تعديل و اصلاح ميزان مبالغ مجازات نقدي برخي جرايم و تخلفات مندرج در قوانين و مقررات مختلف، موافقت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون