• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4890 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ اسفند

آزما

شماره ۱۵۶ مجله «آزما» ويژه نوروز با تصوير مريم زندي روي جلد منتشر شد.
شماره جديد اين مجله با مصاحبه با مريم زندي، عكاس پرتره اهل فرهنگ، پرونده خدمت يا خيانت با موضوع پديده دلالي در عرصه هنر، پرونده دوم دريچه‌اي به مجلات ادبي از ديروز تا امروز، بررسي نمايشگاه كتاب با جويا شدن نظر بعضي از اهالي فرهنگ، كتاب‌فروش و ناشر و معرفي كتاب از جمله «نامه‌هاي خاموشان»، نامه‌هاي ناموران فرهنگ به ايرج افشار و كتاب‌هاي ديگر همراه است.
پرونده نخست اين شماره به «دلالي در عرصه هنر با تيتر: خدمت يا خيانت؟ دلالي در عرصه هنر؟!» به بررسي اين موضوع با مطالبي از محمدرضا خاكي، عليرضا سميع‌آذر، سعيد باباوند و مرتضي كاظمي مي‌پردازد. پرونده دوم نگاهي به «مجلات ادبي از ۱۳۰۰ تا امروز» است و با تيتر:«ما نام و مان خويش از آنان گرفته‌ايم» در نوشتار احمد پوري، كاميار عابدي، اكبر اكسير، زهره نيلي، داود ملك‌زاده است. ضمن اين مطالبي گلچين ‌شده از مجلات قديمي در صفحاتي از مجله جاي داده شده است. 
همچنين در پي درگذشت عباس صفاري، شاعر و مترجم، حافظ موسوي، سعدي گل‌بياني و هرمز شريفي از نگاه و ويژگي شعر او نوشته‌اند.
انتشار كتاب «مردم‌شناسي جامعه قديم تهران» باعث شده تا اين مجله سراغ علي بلوكباشي برود. از ديگر مطالب اين نشريه به اين عنوان‌ها مي‌توان اشاره كرد:«با آزما تا ۱۴۰۰» نوشته اسدالله امرايي، «تلخ‌نبشته‌اي براي قرن جديد» نوشته ناصر فكوهي، «قرن بي‌جنگم آرزوست!» نوشته عليرضا بهرامي و «نام‌هاي هميشه مانا در آخرين «جشن تصوير سال» قرن». صدوپنجاه‌وششمين شماره «آزما» با قيمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون