• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4892 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ فروردين

خبر

بايد از جمهوريت، انتخابات آزاد و راي ملت صيانت كرد

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور در صفحه شخصي خود در توييتي با اشاره به فرارسيدن ۱۲ فروردين روز جمهوري اسلامي و «روز ‎همه‌پرسي جمهوري اسلامي»، اين روز را روزي توصيف كرد كه «ملت ايران به نظام برآمده از انقلاب و سه آرمان اصلي‌اش يعني ‎آزادي، ‎استقلال و جمهوري اسلامي راي  قاطع و مثبت داد.» جهانگيري نوشت: «جمهوريت، انتخابات آزاد و راي ملت نخستين دستاورد قانوني ملت را هميشه بايد به ياد داشت و از آن صيانت كرد.»


واكنش آشنا به دعوت صداوسيما از ظريف پس از انتقاد از گاندو

چند روز پيش بود كه وزير امور خارجه در يكي از اتاق‌هاي يكي از تازه‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي فضاي مجازي نسبت به رويكرد صدا و سيما و مشخصا سريال گاندو انتقاداتي را مطرح كرد. بعد از آن مهدي خانعلي‌زاده، ‏فعال رسانه‌اي در حساب خود در توييتر نوشت: «در برنامه يكشنبه شب «نقش جهان» به ‌صورت زنده مي‌خواهيم درباره تفاهم با چين صحبت كنيم. به صورت رسمي از جناب دكتر ظريف دعوت مي‌كنم تا يك ساعت و ربع به صورت زنده و بدون هيچ دخالت محتوايي، مهمان ما باشند. هيچ پيش شرطي هم نداريم. اين هم آنتن زنده صداوسيما...» موضوعي كه با واكنش حسام‌الدين آشنا مواجه شد. مشاور رييس‌جمهور بر همين اساس در واكنش به دعوت محمدجواد ظريف به صدا و سيما كه دستمايه حملات گروهي خاص به وزير امور خارجه شده بود، در حساب توييتري‌اش نوشت: «آيا وزير موظف است در هر برنامه‌اي از هر شبكه‌اي در صداوسيما، در هر زماني كه آنان خواستند، شركت كند و به همه سوالات مجري پاسخ دهد؟ يا حق دارد ابتدا كيفيت، اثربخشي، حرفه‌اي‌گرايي و انصاف دست‌اندركاران برنامه را سنجيده و سپس با اولويت‌بندي درخواست‌ها مناسب‌ترين برنامه را انتخاب كند.» او در ادامه آورد: «اگر شبكه‌اي داراي كمترين مخاطب بود و برنامه‌اي سابقه بيشترين تخريب و تحريف و يك طرفه به قاضي رفتن را داشت و حالا براي جور كردن جنس يا توهين و تخريب مضاعف يا بازارگرمي براي برنامه‌اي بي‌رونق از يك وزير دعوت كرد؛ آيا او موظف و ملزم به اجابت درخواست تيم تخريبي است.»


تناسب شكاف ملت و حكومت با ميزان انحراف از معيارهاي نظام

هيات رييسه جبهه اصلاحات ايران به مناسبت گراميداشت ۱۲ فروردين روز جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي صادر كرد. به گزارش پايگاه خبري-تحليلي اعتمادآنلاين، در متن اين بيانيه آمده است: «نزديك به يكصد سال مبارزه و مجاهده نسل‌هاي متعدد آزادي‌خواه و عدالت‌طلب براي محدود و مشروط ساختن قدرت مطلقه در چارچوب راي و اراده جمهور ملت در روز دوازده فروردين ۱۳۵۸ كمتر از 2 ماه پس از بزرگ‌ترين انقلاب مردمي جهان با رجوع به رفراندوم ملي به ثمر نشست و‌ نظام «جمهوري اسلامي» متولد شد. جمهوري اسلامي نظام مطلوبي براي ملت ايران بود؛ چراكه استقلال و آزادي و حذف استبداد و نفي استكبار را وعده مي‌داد. اينچنين نظامي را بايد پاس داشت و روز تجلي آن را گرامي‌ داشت.» همچنين در اين بيانيه تاكيد شده كه «حقيقت آن است كه اگر شكافي ميان ملت و حكومت به وجود آمده با ميزان انحراف از معيارهاي اصيل جمهوري اسلامي متناسب است.» هيات رييس جبهه اصلاحات در ادامه اين بيانيه آورده‌اند: «جنبش اصلاحات از نقطه آغاز خود به دنبال احياي آرمان‌هاي اصيل نظام جمهوري اسلامي و بازگشت از مسيرهاي انحرافي و پر كردن شكاف دولت - ملت بوده و امروز نيز بر همان طريق درپي احياي آرمان‌هاي اصيل ملت آزاده و عدالت‌جوي ايران است.»


با سربازي اجباري كارخانه دشمن‌سازي نظام راه انداخته‌ايم

طراح طرح اصلاح قانون سربازي در مجلس يازدهم مي‌گويد با سربازي اجباري كارخانه دشمن‌سازي نظام راه انداخته‌ايم. ابوالفضل ابوترابي در گفت‌وگو با پايگاه خبري- تحليلي اعتمادآنلاين، با اشاره به قدمت ۱۰۴ساله قانون سربازي از زمان رضاخان تا امروز توضيح داد: «از زمان رضاخان قانون سربازي ۲ساله اجباري برقرار است در حالي كه قانون بايد براساس نياز روز جامعه تغيير كند و در شرايط فعلي به واقع با سربازي اجباري كارخانه دشمن‌سازي براي نظام راه انداخته‌ايم.» به گفته اين نماينده مجلس يازدهم، براساس گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس، دومين عامل تاخير ازدواج آقايان سربازي است و اين مساله خود ضرورت تغيير در قانون سربازي را بيشتر مي‌كند. ابوترابي در تشريح قوانين سربازي در نقاط مختلف دنيا گفت: «در دنيا ۲۸ كشور قانون سربازي اجباري دارند و از اين كشورها تنها ۱۸ كشور سربازي اجباري بيش از يك سال دارند كه ايران نيز در اين زمره است.» طراح طرح اصلاح قانون سربازي در مجلس يازدهم تاكيد كرد كه اكنون با قانون فعلي 3 ميليون غايب و سرباز فراري داريم و جوانان را مجرم كرده‌ايم؛ در جامعه‌اي كه قانون منطبق بر واقعيت نباشد شهروندان مجرم تلقي مي‌شوند، به همين خاطر قانون سربازي  فعلي نيازمند  تغيير  بنيادي  است.


همسران؛ حافظ زنان و مردان از بلا

سيد احمد علم‌الهدي ظهر ديروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد كه مانند هفته‌هاي گذشته در حرم مطهر رضوي برگزار شد، گفت: «انسان با لباس زيبا مي‌شود، مرد براي زن زينت است و زن زيبايي مرد است، يك خانم با شخصيت مومنه عين شخصيت او را شوهر او در ميان ديگران دارد، آراستگي زن و شوهر باعث زيبايي و آراستگي يكديگر مي‌شود.»  علم‌الهدي نكته سوم درباره لباس بودن را، حفظ از سرما و گرما عنوان و تاكيد كرد كه «يك زن توسط شوهر از بلاها حفظ مي‌شود و يك مرد هم توسط مرد است كه حفظ و مصون مي‌ماند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون