• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4892 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ فروردين

نوروز پرحادثه سال صفر

گروه اجتماعي |درحالي كه همچنان اخبار مربوط به كرونا  در شبكه‌هاي اجتماعي دست ‌به دست مي‌شد، اخبار جنايي گوي سبقت را در سال جديد از اخبار مرگ كرونا ربودند و با توجه به عدم فعاليت رسانه‌هاي مكتوب در نخستين روزهاي سال 1400 اين گزارش نگاهي دارد به مهم‌ترين حوادث جنايي در ابتداي سال صفر تا مقدمه‌اي براي بررسي‌ها و خوانش‌هاي بيشتري از اين حوادث باشد. 
نخستين حادثه سال 1400 در پايتخت با مرگ يك جوان 22 ساله در معابر پايتخت آغاز شد. سرهنگ احسان مومني، رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ در نخستين ساعات سال جديد از جزييات اولين قرباني تصادفات رانندگي در سال 1400 خبر داد و گفت كه متاسفانه اين جوان راننده يك دستگاه سمند بوده و در يك تصادف جان خود را از دست داده است. به نقل از او، خودرو سواري سمند در حال حركت در بلوار پژوهش منطقه 22 تهران بود كه ناگهان از مسير خارج شد و با ورود به محوطه فضاي سبز و برخورد با درختان متوقف شد. شدت جراحات وارد بر راننده متاسفانه مرگ او را رقم زد و حضور امدادگران نيز بر بالين او متاسفانه به نتيجه نرسيد. علت اين حادثه به‌زعم رييس اداره تصادفات پليس راهور تهران بزرگ «سرعت غيرمجاز وسيله نقليه» و «ناتواني راننده در كنترل خودرو» بود. نخستين روز سال جديد در پايتخت ايران با يك مرگ و 16 تصادف جرحي به پايان رسيد. 
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني تهران اما در گفت‌وگويي ديگر از آخرين حادثه سال 1399 و نخستين حادثه سال 1400 خبر داد. آخرين حادثه اعلام شده به سامانه 125 آتش‌نشاني تهران در سال 99 در ساعت 55: 12 دقيقه ظهر، پيش از اعلام سال نو ثبت شده است. در اين حادثه خبر از آتش‌سوزي يك آبگرمكن خانگي در خيابان خوش، بالاتر از خيابان امام‌خميني تهران به آتش‌نشاني تهران رسيده بود، آتش‌نشانان ايستگاه 85 تهران نيز با رساندن خود به محل اين حادثه آخرين ماموريت خود را در سال 1399 انجام دادند. اين آتش‌سوزي در طبقه دوم يك ساختمان 4 طبقه رخ داده بود و پكيج در قسمت بالكن دچار آتش‌سوزي شده بود و خانمي كه در منزل حضور داشت، پيش از اين دوره آتش‌نشاني ديده بود و با بستن شير گاز تا حد زيادي از گسترش آتش‌سوزي جلوگيري كرده بود و آتش‌نشانان نيز پس از حضور در محل حادثه با يك دستگاه خاموش‌كننده، آتش‌سوزي جزيي به جاي ‌مانده را نيز خاموش كردند. 
نخستين تماس با سامانه 125 نيز در سال جديد تنها 3 ثانيه پس از آغاز سال نو صورت گرفته است. طي اين تماس، آتش‌سوزي فضاي سبز در مسير شرق به غرب بزرگراه همت در ساعت 13 و 10 ثانيه به اطلاع آتش‌نشانان ايستگاه 55 سازمان آتش‌نشاني تهران رسيد. در اين حادثه بخش مختصري از فضاي سبز حاشيه اتوبان دچار آتش‌سوزي شده بود كه با حضور آتش‌نشانان اين آتش تنها چند دقيقه پس از اعلام تحويل سال نو اطفا شد. 

كودك‌آزاري  پر حاشيه
گزارشي كه عصر روز يكشنبه، يك فروردين دريافت شد، دو دختر هفت و هشت ساله در روستاي اطراف شهر گنبدقابوس در استان گلستان مورد تعرض واقع شده بودند و به همين دليل ميان متهم و ساير افراد روستا درگيري صورت گرفته بود. به گفته سرهنگ عليرضا نصيري، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گلستان، چند نفر با شكستن يك شيشه نگهباني، مردي حدود 55 ساله را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و اين فرد همان متهم اصلي آزار و اذيت دو كودك بود. 
 ماجراي آزار دو كودك در استان گلستان در نخستين هفته سال جديد خبرساز و به تجمع مردم گنبدقابوس مقابل ساختمان دادگستري ختم شد. خبر مبني بر دستگيري فردي بود كه دو كودك هفت و هشت ساله را در يكي از روستاهاي گنبدقابوس مورد اذيت و آزار قرار داده بود و به دستور دادستان عمومي و انقلاب اين شهرستان، براي اين متهم پرونده آدم‌ربايي تشكيل و قرار بازداشت او نيز صادر شد، اما طبق گفته خانواده‌ها، متهم به كودكان آنان تعرض كرده بود كه براي بررسي اين موضوع، دو كودك به پزشكي قانوني فرستاده شدند اما پزشكي قانوني پس از بررسي، موضوع تجاوز را رد كرد و همين امر موجب خشم مردم اين شهرستان شد و با تجمع در مقابل ساختمان دادگستري، خواستار اشد مجازات براي خاطي شدند. 

مرگ قاتل سريالي كنگان
آخرين روز سال 1399 بود كه خبر يك قتل سريالي منتشر شد، 3 دختر 14، 18 و 21 ساله، يك مرد جوان و مادربزرگ 74 ساله دختران به قتل رسيده بودند. گفته مي‌شد كه قاتل قصد ازدواج با يكي از اين دخترها را داشته كه اين5 نفر را با سلاح جنگي كلاشينكف به قتل رسانده و متواري شده بود.  سرهنگ رضايي، رييس پليس كنگان با اشاره به سوابق فرد جنايتكار گفته بود كه متهم سابقه ارتكاب قتل در سال 1373 را دارد و در اين سال با رضايت اولياي دم از زندان آزاد شده و پس از آن نيز به جرم حمل مواد مخدر به 20 سال زندان محكوم شده است. پس از اين، تعداد قتل‌ها بالا رفت و سه قتل ديگر نيز به همين متهم نسبت داده شد. 
سرنوشت اين قاتل در نخستين روزهاي سال 1400 مشخص شد، او در تعقيب و گريز پليس كشته شد. 
سردار خليل واعظي، فرمانده انتظامي استان بوشهر از كشته شدن عامل قتل‌هاي زنجيره‌اي در شهرستان كنگان توسط پليس خبر داد و اظهار كرد: در پي وقوع 8 فقره قتل در شهرستان كنگان در هفته گذشته و تهديد قاتل به كشتن تعدادي ديگر كه با آنها مشكل داشته، پليس استان بوشهر با اشراف اطلاعاتي و رصد لحظه به لحظه قاتل  با برنامه‌ريزي و يك عمليات رواني به منظور جلوگيري از حادثه‌اي ديگر، قاتل را به محل مدنظر كشانده و با ميدان دادن به او پس از اينكه در نقطه موردنظر قرار مي‌گيرد نسبت به مذاكره با ايشان جهت تسليم شدن پرداخته كه پس از مقاومت، او اقدام به تيراندازي به سمت ماموران مي‌كند كه توسط پليس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و كشته مي‌شود. 
فرمانده انتظامي استان گفته بود طبق اطلاعاتي كه پليس در اختيار داشته، قاتل تصميم داشته مجددا در منطقه گوده شهرستان كنگان اقدام به چند فقره قتل ديگر كند كه پليس با هوشياري و پوشش كامل منطقه گوده مانع اين اقدام فجيع شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون