• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

خبر

استقبال ديوان كيفري بين‌المللي از لغو تحريم‌هاي امريكا

 

يوان كيفري بين‌المللي از تصميم جديد واشنگتن مبني بر لغو تحريم‌هاي اعمال شده توسط دولت سابق امريكا بر مسوولان اين دادگاه استقبال كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه خبري روسيا اليوم، ديوان كيفري بين‌المللي با انتشار بيانيه‌اي در توييتر اعلام كرد، دادگاه كيفري بين‌المللي از تصميم دولت امريكا مبني بر لغو دستورالعمل ۱۳۹۲۸ كه از خاتمه يافتن تحريم‌ها و محدوديت‌هاي اعمال شده بر صدور رواديد كاركنان اين دادگاه حكايت دارد، استقبال مي‌كند. آنتوني بلينكن، وزير امور خارجه ايالات متحده امريكا روز جمعه در بيانيه‌اي گفت: ايالات متحده به تحريم‌ها و محدوديت‌هاي رواديد كه براي كاركنان دادگاه بين‌المللي لاهه اعمال كرده بود، پايان داد. آنتوني بلينكن اظهار كرد: جو بايدن رييس‌جمهوري امريكا دستورالعمل ۱۳۹۲۸ مبني بر «مسدوديت اموال اشخاص معين مرتبط با ديوان كيفري بين‌المللي (ICC)» را لغو كرد. در نتيجه، تحريم‌هاي اعمال شده توسط دولت قبلي عليه «فاتو بنسودا»، دادستان ديوان كيفري بين‌المللي و «فاكيسو موچوچوكو» رييس بخش قضايي  اين ديوان برداشته شده‌اند.


تمرين  مشترك  كماندوهاي جمهوري آذربايجان  و  تركيه

رسانه‌هاي جمهوري آذربايجان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از برگزاري تمرين بين نيروهاي ويژه ارتش جمهوري آذربايجان با تركيه خبر دادند. به گزارش فارس به نقل از آذر نيوز، وزارت دفاع جمهوري آذربايجان در بيانيه‌اي خبر داده است كه نيروهاي ويژه ارتش جمهوري آذربايجان براي انجام تمرين‌هايي در تركيه در كنار نيروهاي اين كشور حضور دارند. اين تمرين‌ها در مركز آموزش مقابله با تروريسم در «ايسپارتا» واقع در جنوب تركيه برگزار مي‌شود. خبرگزاري آذر نيوز به جزييات بيشتري از اين تمرين، شمار نيروها و اهداف آن اشاره‌اي نكرده است. تركيه و جمهوري آذربايجان روابط به‌شدت گرمي باهم دارند و در جريان نبرد اخير باكو و ايروان، تركيه كمك‌هاي شايان توجه لجستيكي و غيره به جمهوري آذربايجان ارائه كرد. ارتش‌هاي جمهوري آذربايجان و تركيه چندي قبل نيز رزمايشي را به منظور حفظ آمادگي نظامي  برگزار كردند.


رييس‌جمهور  آلمان: 
دچار  بحران بي‌اعتمادي  شده‌ايم

رييس‌جمهوري آلمان گفت اين كشور از «بحران بي‌اعتمادي» رنج مي‌برد. به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «فرانك والتر اشتاين‌ماير» رييس‌جمهوري آلمان گفت اين كشور از «بحران بي‌اعتمادي» رنج مي‌برد.  بنا به متن سخنراني او كه بناست شامگاه شنبه قرائت شود، اشتاين‌ماير از مردم كه در شرايط محدوديت‌هاي كرونايي و نارضايتي از پاسخ دولت به اين بحران، عيد پاك ديگري را پشت سر مي‌گذارند، خواست تا به يكديگر و به سياستمداران اطمينان كنند. رييس‌جمهوري آلمان همچنين از سياستمداران خواست از دعواها و مشاجرات سياسي بپرهيزند. در متن اين سخنراني آمده است: «مي‌دانم كه شما شهروندان سهم‌تان را در اين بحران تاريخي ادا و خيلي چيزها را تحمل كرديد، از خيلي چيزها هم چشم پوشيديد. درباره برخي‌ مساله تنها از دست دادن درآمدشان نبوده بلكه مساله موجوديت محض مطرح بوده  است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون