• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

مبادله ۸،۶ ميليون فقره چك در بهمن ۹۹

بانك مركزي اعلام كرد: بيش از ۸ ميليون و ۶۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ۲۰۳۴ هزار ميليارد ريال در بهمن ماه ۹۹ مبادله شد كه در مقايسه با ماه قبل، از نظر تعداد ۲ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
براساس آمار بانك مركزي، بيش از ۸ ميليون و ۶۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ۲,۰۳۴ هزار ميليارد ريال در بهمن ماه ۹۹ در كل كشور مبادله شد كه در مقايسه با ماه قبل از نظر تعداد ۲درصد و از نظر مبلغ ۷.۹ درصد افزايش نشان مي‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بيش از ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ۹۷۸ هزار ميليارد ريال مبادله شد. ۴۹.۳ درصد از تعداد چك‌هاي مبادله‌اي كل كشور در بهمن ماه ۹۹ در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده است كه به ترتيب با ۳۰.۷ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۷.۷ درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنين ۶۱.۴ درصد از ارزش چك‌هاي فوق در سه استان تهران (۴۸.۱ درصد)، اصفهان (۷.۳ درصد) و خراسان رضوي (۶ درصد) مبادله شده است كه بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
بيش از ۷ ميليون و ۹۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ۱,۸۰۷ هزار ميليارد ريال در بهمن ماه ۹۹ در كل كشور وصول شد كه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲ درصد و از نظر مبلغ ۷.۸ درصد افزايش نشان مي‌دهد. از كل تعداد و مبلغ چك‌هاي مبادله شده در ماه مذكور به ترتيب ۹۱.۹ درصد و ۸۸.۸ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چك‌هاي وصول شده در دي ماه ۱۳۹۹ به ترتيب معادل ۹۲ درصد و ۸۸.۹ درصد و در بهمن ماه ۹۸ به ترتيب برابر ۹۱.۶ درصد و ۹۰.۵ درصد بوده است.
در بهمن ماه ۱۳۹۹ در استان تهران حدود ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بيش از ۸۸۸ هزار ميليارد ريال وصول شد كه از نظر تعداد ۹۳ درصد و از نظر ارزش ۹۰.۸ درصد از كل چك‌هاي مبادله‌اي وصول شده است. در ماه مذكور در بين ساير استان‌هاي كشور، بيشترين نسبت تعداد چك‌هاي وصولي به كل چك‌هاي مبادله‌اي در استان، به ترتيب به استان‌هاي گيلان (۹۴.۲ درصد)، البرز (۹۲.۸ درصد) و يزد (۹۲.۵ درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد (۸۲.۷ درصد)، لرستان (۸۷.۲ درصد) و خراسان شمالي (۸۷.۷ درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چك‌هاي وصولي به كل چك‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند. در ماه مورد بررسي در بين ساير استان‌هاي كشور، بيشترين نسبت ارزش چك‌هاي وصولي به كل ارزش چك‌هاي مبادله‌اي در استان به ترتيب به استان‌هاي بوشهر (۸۹.۶ درصد)، البرز (۸۹.۴ درصد) و هرمزگان (۸۹.۳ درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي گيلان (۷۶.۷ درصد)، كهگيلويه و بويراحمد (۸۱.۴ درصد) و لرستان (۸۴.۴ درصد) كمترين نسبت ارزش چك‌هاي وصولي به كل ارزش چك‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند. حدود ۶۹۷ هزار فقره چك به ارزشي حدود ۲۲۷ هزار ميليارد ريال در بهمن ماه ۱۳۹۹ در كل كشور برگشت داده شده است كه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ۲.۷ درصد و ۸.۸ درصد افزايش نشان مي‌دهد.
 از كل تعداد و مبلغ چك‌هاي مبادله شده در ماه مذكور به ترتيب ۸.۱ درصد و ۱۱.۲ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چك‌هاي برگشت داده شده در دي ماه ۱۳۹۹ به‌ترتيب معادل ۸ درصد و ۱۱.۱ درصد و در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به ترتيب برابر ۸.۴ درصد و ۹.۵ درصد بوده است. در ماه مورد گزارش در استان تهران بيش از ۱۸۵ هزار فقره چك به ارزشي حدود ۹۰ هزار ميليارد ريال برگشت داده شد كه از نظر تعداد ۷ درصد و از نظر ارزش ۹.۲ درصد از كل چك‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است. در ماه مذكور در بين ساير استان‌هاي كشور، بيشترين نسبت تعداد چك‌هاي برگشتي به كل چك‌هاي مبادله‌اي در استان، به ترتيب به استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد (۱۷.۳ درصد)، لرستان (۱۲.۸ درصد) و خراسان شمالي (۱۲.۳ درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي گيلان (۵.۸ درصد)، البرز (۷،۲ درصد) و يزد (۷.۵ درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چك‌هاي برگشتي به كل تعداد چك‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
در ماه مورد بررسي در بين ساير استان‌هاي كشور، بيشترين نسبت ارزش چك‌هاي برگشتي به كل ارزش چك‌هاي مبادله شده در استان به‌ترتيب به استان‌هاي گيلان (۲۳.۳ درصد)، كهگيلويه و بويراحمد (۱۸.۶ درصد) و لرستان (۱۵.۶ درصد) اختصاص يافته است و استان‌هاي بوشهر (۱۰.۴ درصد)، البرز (۱۰.۶ درصد) و هرمزگان (۱۰.۷ درصد) كمترين نسبت ارزش چك‌هاي برگشتي به كل ارزش چك‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون