• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

فيلم بشردوستانه شان‌پن به زودي اكران مي‌شود

انتخاب «آل پاچينو» براي نقش «گوچي» دردسرساز شد

فرزاد موتمن شبگرد را به زودي  مي‌سازد
اميرحسين فتحي سومين بازيگر فيلم سينمايي «شبگرد» به كارگرداني فرزاد موتمن شد. در ادامه پيش توليد و انتخاب  بازيگران فيلم سينمايي «شبگرد» به كارگرداني فرزاد موتمن، اميرحسين فتحي جديدترين بازيگري است كه به پروژه اضافه شده است. پيش از اين حضور امير آقايي و پانته‌آ پناهي‌ها در اين پروژه قطعي شده بود.
فتحي يكي از بازيگران جوان و پركار سينما و شبكه نمايش خانگي در سال‌هاي اخير است كه ايفاي نقش يكي از شخصيت‌هاي كليدي پروژه را برعهده دارد و او هم اولين تجربه همكاري خود با فرزاد موتمن را پشت سر مي‌گذارد. «شبگرد» كه تهيه‌كنندگي آن را مرتضي شايسته برعهده دارد، فيلمي با موضوع و ژانر اجتماعي  است كه  سيزدهمين تجربه سينمايي موتمن محسوب مي‌شود.

انتقاد  به انتخاب «آل پاچينو» 
براي نقش «گوچي»
«پاتريشيا گوچي» از نوادگان بنيانگذاركمپاني معروف مُد گوچي از انتخاب «آل پاچينو» براي بازي در نقش پدرش انتقاد كرد. به گزارش ايسنا به نقل از تلگراف، فيلم «گوچي» به كارگرداني «ريدلي اسكات» كه به ماجراي قتل «مائوريزيو گوچي» نوه به ‌قتل‌ رسيده مالك اسبق كمپاني معروف «گوچي» مي‌پردازد هم‌اكنون در شهر رُم ايتاليا در مرحله فيلمبرداري قرار دارد اما انتشار عكس‌هايي از حضور «آل پاچينو» در اين فيلم با واكنش يكي از نوادگان خاندان گوچي روبه‌رو شده است. «پاتريشيا گوچي» سازندگان اين فيلم را براي انتخاب «آل پاچينو» براي بازي در نقش پدرش «آلدو گوچي» فرزند ارشد «گوچيو گوچي» مورد انتقاد قرار داده و عنوان كرده «آل پاچينو» چاق و قدكوتاه است در حالي كه پدرش قدبلند، لاغر و چشم‌آبي بوده  و اين فيلم موجب مي‌شود آبروي پدرش لكه‌دار شود. داستان اين فيلم درباره ماجراي قتل «مائوريزيو گوچي» با بازي «آدام درايور» است كه در سال ۱۹۹۵ توسط يك فرد مسلح به ضرب گلوله كشته شد و بعدها مشخص شد اين قتل به دستور مستقيم همسر سابقش «پاتريزيا رجياني» انجام شده كه در اين فيلم «ليدي گاگا» ايفاگر نقش اوست. اين فيلم براساس كتابي با عنوان «خانه گوچي» داستاني پرشور از قتل، جنون، شكوه و طمع» نوشته «سارا فوردن» ساخته مي‌شود كه قرار است امسال در ماه نوامبر اكران عمومي شود.

بازگشايي  سالن‌هاي  سينما  و كنسرت
 در كاليفرنيا
حضور در سالن‌هاي سربسته سينما وكنسرت‌ در ايالت كاليفرنيا از روز ۱۵ آوريل مجاز خواهد بود. با اعلام دپارتمان سلامت عمومي، سالن‌هاي سربسته كنسرت‌ها و سينما‌ها و ديگر تجمع‌ها در ايالت كاليفرنيا از روز ۱۵ آوريل مجاز به بازگشايي و فعاليت خواهند بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورايتي، با اين حال براي مشاركت در اين رويدادها مردم بايد مدارك لازم براي اثبات واكسينه شدن خود در برابر ويروس كرونا را داشته باشند. ميزان استفاده از ظرفيت اين سالن‌ها نيز بستگي به رنگ منطقه‌اي دارد كه سالن‌ها در آن قرار دارند. لس‌آنجلس در حال حاضر در رده نارنجي قرار دارد. قوانين در محدوده نارنجي به سالن‌ها و فعاليت‌هاي سربسته اجازه مي‌دهد بيش از ۱۵۰ نفر از افرادي كه گواهي واكسينه شدن يا انجام تست كرونا را دارند، در رويداد‌ها حضور پيدا كنند. از اوايل ماه آوريل، تجمع بيش از ۵۰ نفر در مناطق قرمز رنگ مجاز خواهد بود. در نقاط زرد رنگ نيز ميزان ظرفيت ۲۰۰ نفر است. طبق گزارش‌هاي دپارتمان سلامت عمومي بيش از ۱۸ ميليون نفر در ايالت كاليفرنيا در برابر كرونا واكسينه شده‌اند. در اين ايالت از اوايل شيوع كرونا ۳.۵ ميليون مبتلا و ۵۸ هزار مرگ بر اثر اين ويروس به ثبت رسيده است.

مستند  شان پن آنلاين  اكران  مي‌شود
با خريد امتياز پخش فيلم، مستندي درباره فعاليت‌هاي بشردوستانه‌ شان پن در هاييتي به صورت استريم قابل مشاهده خواهد بود. به گزارش مهر به نقل از ورايتي «ديسكاوري پلاس» امتياز پخش فيلم «همشهري پن» را خريداري كرده تا اين مستند كه درباره تلاش‌هاي بشردوستانه شان پن در كمك به زلزله‌زدگان هاييتي است را پخش كند. اين مستند كه درباره زلزله سال ۲۰۱۰ ساخته شده به صورت استريم ۶ مه ‌در دسترس خواهد بود. مستند «همشهري پن» توسط دان هاردي نوشته و كارگرداني شده و هاردي و شان ديلي آن را توليد كرده‌اند.
در اين مستند تصاويري نزديك از تلاش‌هاي شخصي شان پن در خط مقدم تلاش براي كمك به زلزله‌زدگان هاييتي تصوير شده است. اين زلزله ۷ ريشتري ۲۵۰ هزار كشته به جاي گذاشت و ۵ ميليون نفر را بي‌خانمان كرد. هاييتي زندگي پن را تغيير داد و بازيگر برنده اسكار براي «رود اسرارآميز» و «ميلك» يك ماموريت ۲ هفته‌اي را براي كمك به رساندن وسايل پزشكي به زلزله‌زدگان در پيش گرفت تا پس از آن به زندگي عادي خودش برگردد اما او ماند و سازماني ايجاد كرد كه وظيفه مديريت بزرگ‌ترين اردوگاه آوارگان اين سرزمين را برعهده گرفت. اين سازمان در دوران شيوع كرونا نيز نقش مهمي در انجام تست‌هاي كرونا در امريكا برعهده گرفت و اداره بزرگ‌ترين سايت واكسيناسيون امريكا را در استاديوم داجرز لس‌آنجلس در اختيار دارد. اين بخش‌ها نيز بعدا به مستند هاييتي افزوده شد. اين فيلم كه براي نمايش در جشنواره فيلم ترايبكا ۲۰۲۰ انتخاب شد، موفق به كسب جايزه منتخب مردم از جشنواره فيلم هارتلند شد و در جشنواره‌هاي متعددي از جمله ونكوور و رايندنس به نمايش درآمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون