• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4893 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين

اخبار كوتاه

  نصرالله سجادي، سرپرست كاروان اعزامي ايران به المپيك توكيو درباره آخرين وضعيت واكسيناسيون ورزشكاران المپيكي گفت: اسامي مورد نظر را از فدراسيون‌ها خواسته‌ايم كه روزشنبه هم آخرين فرصت براي ارسال اسامي بود. او افزود: پس از آنكه اسامي را به وزارت ورزش بدهيم، وزارت ورزش آن را به وزارت بهداشت مي‌دهد تا اقدامات لازم براي واكسيناسيون كاروان اعزامي ايران در المپيك توكيو انجام شود.

  يك منبع در كنفدراسيون فوتبال آسيا تاكيد كرد كه اعتراض فدراسيون و باشگاه‌هاي ايراني نسبت به ميزباني عربستان قابل قبول نيست و بايد باشگاه‌هاي ايراني در عربستان به ميدان بروند. سايت عربي كوره در همين راستا گفت‌وگويي با يك منبع در كنفدراسيون فوتبال آسيا داشت تا موضع‌گيري AFC را نسبت به اعتراض فدراسيون فوتبال ايران جويا شود. اين منبع به سايت عربي كوره گفت: دفتر اجرايي AFC تصميم خود را درباره كشورهاي ميزبان مرحله گروهي و پلي‌آف تغيير نخواهد داد و باشگاه‌هاي ايراني بايد طبق زمان‌بندي صورت گرفته در عربستان به ميدان بروند.

  ايران نادو اعلام كرد: بر اساس فصل ۱۴ از مجموعه قوانين مبارزه با دوپينگ ايران، اين ستاد موظف است آراي محروميت صادر شده را پس از قطعي شدن، اعلام عمومي كند از اين‌رو دو ورزشكار به دليل تخلف از مقررات دوپينگ مصرف ماده ممنوعه(بند ۲.۱) پس از طي شدن روند قانوني و حقوقي به اين شرح محروم شدند: 
۱-  مسعود كمروند، كشتي‌گير آزادكار به دليل مصرف ماده ممنوعه استروييد آنابوليك(استانوزولول) به مدت 4 سال از ۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ لغايت ۴ بهمن ۱۴۰۳ از كليه فعاليت‌هاي ورزشي محروم شد.
۲- آرمان طهماسبي،كشتي‌گير فرنگي به دليل مصرف ماده ممنوعه استروييد آنابوليك(بولدنون) به مدت 4 سال از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ لغايت ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ از كليه فعاليت‌هاي ورزشي محروم شد.
كمروند در ليگ برتر سال 99 در تركيب دانشگاه آزاد در رشته كشتي آزاد روي تشك رفته بود و آرمان طهماسبي هم در تركيب تيم سيناصنعت ايذه و در وزن 130 كيلوگرم در ليگ برتر حاضر بود. به نظر مي‌رسد مثبت شدن آزمايش دوپينگ اين دو فرنگي‌كار هم به همين مسابقات ليگ مربوط مي‌شود.

  مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي امريكا براي حضور در بازي‌هاي المپيك در تگزاس پيگيري شد و در حالي كه خيلي‌ها منتظر رقابت كايل اسنايدر قهرمان وزن ٩٧ كيلوي جهان با جيدن كاكس قهرمان وزن غيرالمپيكي ٩٢ كيلوگرم كه براي حضور در المپيك به ٩٧ كيلو آمده بودند در خبر سايت‌هاي امريكايي عنوان شد كه كاكس به دليل اضافه وزن و تلاش براي رسيدن به وزن قانوني تنها دو دقيقه ديرتر به محل وزن‌كشي رسيد و به همين دليل از حضور او در مسابقات ممانعت شد. به اين ترتيب يكي از شانس‌هاي اصلي كسب مدال طلا در المپيك اين رقابت‌ها را از دست خواهد داد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون