• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4894 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

پيدا و پنهان

درآمد 230هزار ميليارد توماني دولت از بورس

آمار رسمي منتشر شده از سوي سازمان بورس و اوراق بهادار نشان مي‌دهد كه سرجمع تامين مالي دولت در سال ۹۹ از بازار سرمايه حدود ۲۳۰ هزارميليارد تومان بوده كه از اين مبلغ، ۱۷ هزار ميليارد تومان مربوط به ماليات معاملات است. ۷۶ درصد از تامين مالي دولت در سال گذشته از محل انتشار اوراق تامين مالي اسلامي يا همان صكوك بوده كه مرابحه عام، اسناد خزانه اسلامي، اوراق منفعت وزارت نفت و شركت ملي نفت و اوراق سلف موازي استاندارد براي وزارت نيرو و شركت‌هاي تابعه آن را در بر مي‌گيرد و مجموع آن، ۱۷۵ هزار و ۲۹۹ ميليارد تومان است.


بيكاري روزانه 3 ميليون نفر  در شرايط قرمز كرونايي

محمدباقر مجتبايي، دبير كل اتاق اصناف ايران با اشاره به اينكه در شرايط قرمز كرونايي فقط مشاغل گروه يك مجاز به فعاليت هستند، اظهار كرد: بنابراين بيش از يك ميليون واحد صنفي در وضعيت قرمز كرونايي تعطيل مي‌شوند كه با توجه به متوسط اشتغال صنوف مي‌توان گفت در شرايط قرمز كرونايي سه ميليون نفر به تعداد روزهايي كه قرمز هستند در كشور بيكار خواهند شد.


قيمت‌گذاري برنج   دست بنكداران و دلالان است

جعفر حسيني، مشاور ارشد نظام صنفي كشاورزي و منابع طبيعي اظهار داشت: گراني برنج ارتباطي به كشاورزان ندارد. در زماني كه قيمت برنج دست ‌كشاورزان بود، نوساني نداشت، در حال حاضر عمده برنج در دست دلالان و بنكداران است، به ‌همين دليل قيمت محصول دچار التهاب شده است‎. وي بيان كرد: با حذف ارز دولتي و تغيير گروه ‌كالايي، قيمت برنج خارجي جهش چشمگيري در بازار داشت كه تاثير بنكداران و دلالان بر بازار برنج ‌ايراني نشات گرفته از اين قضيه بود‎.


برنامه‌اي براي قطع پروازهاي تركيه نداريم

مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اظهار داشت: پروازهاي تركيه طبق برنامه در حال انجام است و برنامه‌اي براي قطع پروازها بين ايران و تركيه تا زمان ابلاغ رسمي ستاد مبارزه با كرونا وجود ندارد. وي بيان كرد: قرار است در جلسه آتي ستاد مبارزه با كرونا موضوع قطع پروازها بررسي شود، در صورتي كه ستاد برنامه قطع پروازها را ابلاغ كند پرواز شركت‌هاي هواپيمايي در مسير تركيه لغو خواهد شد.


دسترسي بانك مركزي به اطلاعات موديان مالياتي

هيات وزيران به بانك مركزي اجازه داد به موجب قانون ماليات‌هاي مستقيم، از اطلاعات موجود در پايگاه اطلاعات هويتي، عملكردي و دارايي موديان مالياتي با رعايت طبقه‌بندي مربوط استفاده كند. در مصوبه هيات وزيران، ‌سازمان امور مالياتي مجاز شده تا اطلاعات مورد نياز جهت استقرار سامانه‌هاي سنجش اعتبار و شناسايي روابط اشخاص را با رعايت طبقه‌بندي مربوط و در حد نياز در اختيار بانك مركزي قرار دهد.


احتمال پرداخت وام وديعه مسكن در سال ۱۴۰۰

اصلاني، مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي گفت: با توجه به آنكه شرايط كرونايي كشور به ويژه در تهران تغييري نكرده است، امسال هم همانند سال گذشته پيشنهاد پرداخت وام وديعه مسكن به متقاضيان را داده‌ايم. اميدواريم اين موضوع در ستاد ملي مقابله با كرونا تصويب شود. وي افزود: قانون تمديد اجباري بازار اجاره در سال گذشته تصويب شده و ما در رابطه با جزييات بازار اجاره و حمايت از مستاجران هم ظرف چند روز آينده تصميم نهايي را مي‌گيريم.


دستگيري 20 دلال در بازار مرغ

سرهنگ وليپوري‌گودرزي، ‌رييس پليس امنيت اقتصادي پايتخت با اشاره به اينكه طي ۱۵ روز گذشته مرغ‌هاي احتكار شده توسط محتكران را كشف كرديم، گفت: بيش از ۵۳ تن مرغ را در ايام تعطيلات كشف كرديم و در بازار توزيع شد. در همين مدت اخير ۲۰ دلال بازار مرغ را دستگير و به مراجع قضايي معرفي كرديم و تعدادي از آنها در بازداشت هستند و برخي نيز با قرار وثيقه آزاد شده‌اند. 


سرمايه‌هاي ايران، تركيه و امارات را آباد كرده است

جعفر قادري، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: سرمايه مثل آهوي فرار است كه هر جا مانع و مزاحمتي ببيند، فرار مي‌كند. متاسفانه بخش عظيمي از سرمايه‌هاي كشور ما تركيه، امارات و كشورهاي ديگر را آباد كرده، چراكه در آنجا قوانين باثبات‌تر و موانع كمتر است و حرف مسوولان هم تغيير نمي‌كند. آنها امروز براي توليد فرش قرمز پهن نمي‌كنند و فردا براي آن مزاحمت ايجاد ‌كنند. 


افزايش   مصرف گاز در سال گذشته

محمدرضا جولايي، مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران از افزايش 8 درصدي مصرف گاز طبيعي كشور در سال ۹۹ در مقايسه با سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سالي كه گذشت ۲۳۳ ميليارد مترمكعب گاز طبيعي در كشور مصرف شد. از مجموع ۲۳۳ ميليارد مترمكعب مصرف گاز طبيعي كشور، ۱۲۲ ميليارد مترمكعب سهم بخش خانگي، تجاري و صنايع غيرعمده، ۲۴ ميليارد مترمكعب سهم صنايع عمده و ۶۶ ميليارد مترمكعب گاز تخصيص يافته به نيروگاه‌ها بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون