• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4896 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين

خبر

اعلام لغو فوري تورهاي تركيه به شركت‌هاي گردشگري

معاون هماهنگي وزارت كشور از ابلاغ تصميم ستاد ملي مديريت كرونا، مبني بر لغو فوري تور تركيه به كليه شركت‌هاي گردشگري خبر داد. به گزارش ايسنا، ساماني سخنگوي وزارت كشور با اشاره به اينكه پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در خصوص لغو تردد مسافري با تركيه، موضوع به كميته امنيتي اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا ارجاع شد، خاطرنشان كرد: جمع‌بندي اعضاي كميته كه پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصي مرتبط با امور مرز، شكل گرفت، به ستاد ملي مديريت كرونا ارايه و نهايتا به دستگاه‌هاي ذي‌ربط ابلاغ شد. معاون هماهنگي وزارت كشور در خصوص تصميم نهايي در مورد اعمال محدوديت‌ها در ترددهاي مسافري با كشور تركيه گفت: بر اساس تصميم ابلاغي از سوي ستاد ملي مديريت كرونا، مقرر شد وزارت ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، لغو تور تركيه را فورا به كليه شركت‌هاي گردشگري ابلاغ كند. معاون هماهنگي وزارت كشور خاطرنشان كرد: همچنين مقرر شد، جمعيت هلال‌احمر نسبت به ارتقاي مراقبت‌هاي بهداشتي در مرزهاي زميني و هوايي با تركيه و تشديد كنترل دقيق مسافران ورودي از كشور تركيه در مرزهاي زميني و هوايي اقدام عاجل كند. بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، ساماني افزود: بر اساس تصميم ابلاغ شده، مقرر شده است كه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با همكاري وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازي نسبت به تعيين مراكز آزمايشگاهي مورد تاييد در خارج اقدام و اطلاع‌رساني لازم در اين ارتباط از طريق وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و امور خارجه به شهروندان و شركت‌هاي هواپيمايي انجام مي‌شود تا پس از اطلاع‌رساني لازم، افراد صرفا با ارايه گواهي سلامت معتبر مورد تاييد وارد كشور شوند.


۱۰ ميليون سيم‌كارت دانش‌آموزي عرضه مي‌شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به مصوبه اينترنت و كودك گفت: ارايه سيم‌كارت دانش‌آموزي در دستور كار قرار دارد و ۱۰ ميليون سيم‌كارت جديد و بسته‌هاي اينترنتي رايگان به دانش‌آموزان عرضه خواهد شد. به گزارش روز سه‌شنبه مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناروي اطلاعات، محمدجواد آذري‌جهرمي در ديدار با حسين فلاح‌جوشقاني، رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كه به صورت ويديوكنفرانس برگزار شد، اظهار كرد: در سال گذشته سازمان تنظيم مقررات پيگير حمايت از آموزش مجازي و عدالت آموزشي بود كه در كنار برگزاري كميسيون تنظيم مقررات و تصويب آيين‌نامه‌هايي كه به پيشبرد اهداف كمك كند، بسيار موثر بود. آذري‌جهرمي با بيان اينكه در آخر دولت يازدهم هستيم، افزود: وظيفه ما خدمت‌رساني است و اول و آخر دولت نمي‌شناسيم ما همواره براي خدمت‌رساني به مردم تلاش مي‌كنيم و پايان دولت معنا ندارد. وزير ارتباطات تصريح كرد: مصوبه اينترنت و كودك ما را ملزم مي‌كند تا سيم‌كارت‌ مخصوص كودكان ارايه دهيم، ارايه سيم‌كارت دانش‌آموزي در دستور كار قرار دارد به‌طوري كه ۱۰ ميليون سيم‌كارت جديد و بسته‌هاي اينترنتي رايگان به دانش‌آموزان عرضه شود.

 

تخريب خانه تاريخي مشهد

با وجود اينكه در سال‌هاي اخير اين اطمينان داده شده بود كه هيچ نگراني بابت تخريب خانه «كوزه كناني» وجود ندارد و مرمت و بازسازي اين بنا نيز تنها با هماهنگي انجام خواهد گرفت اما روز گذشته بخشي از بناي اين خانه تخريب شده است. كوزه كناني كه عنوان بزرگ‌ترين خانه تاريخي مشهد را يدك مي‌كشد و يادگار دوره قاجار است با اينكه قرار بود اين بناي تاريخي با توافق ميراث و مالكان احيا و بازسازي شود، طي دلايلي نامعلوم تخريب شده و اين بنا يكي از ۲ ساختمان خود را از دست داده است. البته طي اخباري كه تاكنون منتشر شده مالكان ادعا مي‌كنند اين اتفاق با توافق ميراث رخ داده است.  با اينكه اين بنا از فهرست آثار ملي خارج شده بود و تحت قوانين حفاظت و صيانت آثار تاريخي قرار نداشت، اما در طرح تفصيلي ملاك عمل به عنوان كاربري فرهنگي و تاريخي تعيين شده و در همين راستا هر گونه مداخله در اين بنا بايد با نظر سازمان ميراث فرهنگي انجام شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون