• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4897 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۹ فروردين

خبر

احضار يك فعال حقوق زنان  به شعبه اجراي احكام

رها عسكري‌زاده، فعال حقوق زنان و عكاس براي اجراي حكم به دادسراي اوين احضار شد. عسكري‌زاده نخستين‌بار ششم آذر ماه سال ۹۸ در فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني دستگير شد. اين فعال حقوق زنان بهمن ماه همان سال از زندان آزاد شد و آزادي‌اش با توديع وثيقه يك ميليارد توماني صورت گرفته بود. رها عسكري‌زاده بعدا در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي به رياست قاضي صلواتي به اتهام اقدام عليه امنيت ملي از طريق اجتماع و تباني به ۲ سال زندان تعزيري، ۲ سال منع فعاليت در مطبوعات، فضاي مجازي و گروه‌ها و احزاب سياسي و ۲ سال ممنوعيت خروج از كشور محكوم شد. عسكري‌زاده به ‌تازگي براي گذراندن محكوميت ۲ ساله خود به شعبه اجراي احكام شهيد مقدس فراخوانده شده است.


تكذيب خلع‌درجه معاون هماهنگ‌كننده سابق سپاه

سخنگوي سپاه با تكذيب خبر منتشره در يك كانال تلگرامي پيرامون خلع درجه معاون هماهنگ‌كننده سابق سپاه گفت: عمليات رواني و خبرسازي‌هاي كذب عليه سپاه مذموم و محكوم به شكست است. به گزارش ايسنا، در پي انتشار خبري در يكي از كانال‌هاي تلگرامي پيرامون خلع درجه سردار سرتيپ پاسدار جمال‌الدين آبرومند معاون هماهنگ‌كننده سابق سپاه، سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف سخنگو و مسوول روابط عمومي كل سپاه با تكذيب اين خبر، تصريح كرد: خلع درجه سردار آبرومند معاون هماهنگ كننده سابق سپاه صحت نداشته و خبر جعلي و ساختگي يك كانال تلگرامي در اين خصوص به‌ شدت تكذيب مي‌شود. او تاكيد كرد: اين‌گونه خبرسازي‌ها و عمليات رواني عليه سپاه كه معمولا در موسم انتخابات شدت مي‌يابد، مذموم و مانند هميشه در برخورد با سد هوشمندي و هوشياري مردم شريف و بيدار ايران، محكوم به شكست است.


مجلس به لوايح
اعلام وصول نشده رسيدگي كند

معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: الان نزديك به ۱۱ لايحه را مجلس اعلام وصول نكرده و ماه‌هاست كه از تقديم آن مي‌گذرد و ما از رييس مجلس درخواست داريم كه لوايحي كه اعلام وصول نشده اعلام وصول كنند و به اين لوايح هم رسيدگي شود. حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهوري در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت: يكي از قواعد حقوقي برتري تقديم لايحه بر طرح است و در كل دنيا به آن توجه مي‌شود و دليل آن اين است كه دولت قوانيني كه منشا لايحه است با اشكالات كمتري روبه‌رو است. ۶۶ لايحه از مجلس دهم داشتيم و بيش از ۵۰ لايحه در مجلس يازدهم داريم اما باز شاهد آماده كردن طرح در مجلس هستيم. خيلي از طرح‌هاي كه دارند آماده مي‌كنند ما لايحه داده‌ايم. به گزارش خبرگزاري فارس، معاون پارلماني رييس‌جمهوري گفت: الان نزديك به ۱۱ لايحه را مجلس اعلام وصول نكرده و ماه‌هاست كه از تقديم آن مي‌گذرد و قاعدتا در اولين جلسات اعلام وصول بايد انجام گيرد و ما از رييس مجلس درخواست داريم كه لوايحي كه اعلام وصول نشده اعلام وصول كنند و به اين لوايح هم رسيدگي شود.


مشكل اصلاح‌طلبان در انتخابات مشاركت مردم است

غلامرضا ظريفيان در مورد مشاركت مردم در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: جذب آراي عمومي مهم است، زيرا مشكل ما، مشاركت مردم است. بايد ديد با چه شيوه و شعاري مي‌توان مردم را به صحنه آورد. همين دلايل موجب مي‌شود كه گزينه‌هاي مطرح شده در رسانه‌ها، موضع روشني اتخاذ نكنند زيرا شرايط، شرايط سختي است. غلامرضا ظريفيان فعال‌ سياسي اصلاح‌طلب، با بيان اينكه نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هنوز به سمت تعيين مصاديق انتخابات نرفته است، اظهار كرد: البته اصلاح‌طلبان با توجه به شرايط كشور و نحوه بررسي صلاحيت‌ها، گزينه‌هاي خيلي زيادي هم نخواهند داشت، بنابراين طبيعي است كه آنها به سمت هر گزينه‌اي بروند كه حداقل‌‎هاي شرايط اصلاح‌طلبي را داشته‌ باشد و بتواند اقبال عمومي را با خود همراه كند. اين‌چنين فردي مي‌تواند در سبد گزينه‌هاي اصلاح‌طلبان قرار بگيرد. به گزارش ايسنا، ظريفيان ادامه ‌داد: به عنوان مثال اگر آقاي ظريف به جمع‌بندي برسد كه وارد صحن انتخابات شود، مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي مطرح در انتخاب نهايي اصلاح‌طلبان باشد، ولي پيش‌بيني من اين است كه او به دلايل شرايط كشور و شايد موانعي كه براي حضورش باشد، وارد صحنه نمي‌شود. اين فعال سياسي با بيان اينكه يكي‌ از مشكلات جريان اصلاحات اين است كه افراد وابسته به اين جريان به صورت شفاف براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي نمي‌كنند،‌تصريح‌كرد: شرايط كشور سخت است و مشكلاتي از قبيل تحريم‌ها، فاصله طبقاتي، كاهش سرمايه اجتماعي و همچنين رقبايي كه نگاهي ديگر به منافع ملي دارند وجود دارد، بنابراين هر‌كسي‌مي‌خواهد وارد صحنه شود بايد خود را كاملا آماده كرده باشد. او در پايان گفت: البته اين وضعيت در ميان اصولگرايان هم وجود دارد. ما هنوز از ميان اصولگرايان مطرح و شناخته‌شده مثل قاليباف و رييسي نديده‌ايم كه فردي به ‌صورت مصمم اعلام كند كه وارد صحنه مي‌شود. در واقع پيچيدگي شرايط خيلي از افراد را دچار ترديد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون