• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4898 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۱ فروردين

خبرخوان

بانك و بورس تعطيل نشده است

اگرچه به دليل شيوع كرونا قرار شده كه فعاليت برخي مشاغل به مدت ۱۰ روز تعطيل شود، اما اين تعطيلي شامل فعاليت بانك‌ها و سازمان بورس و اوراق بهادار نمي‌شود و شعب بانك‌ها و سازمان بورس به روال گذشته به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

نگاه سياه و سفيد به تجارت نداريم

حميد زادبوم، رييس سازمان توسعه تجارت اظهار كرد: ما بايد برنامه خود را براي هر كشوري كه مي‌توانيم با آن توسعه روابط اقتصادي و تجاري داشته باشيم بر اساس اصول جمهوري اسلامي ايران طراحي كنيم. بنابراين اينكه بگوييم يك سند همكاري؛ نگاه ما رابه سمتي برده كه ديگر به ارتباط اقتصادي با ساير كشورها توجه نمي‌كنيم، نگاه درستي نيست. او در مورد سند همكاري ۲۵ ساله ايران و چين اظهار كرد: چنين برنامه‌هاي همكاري‌ بايد بلندمدت باشد البته جزييات آن در كوتاه‌مدت مشخص مي‌شود. الان چين با ۴۷ كشور جهان چنين برنامه‌هاي همكاري‌ دارد و با برخي كشورها از قبل هم برنامه‌هاي مشابهي داشته است و درازمدت بودن اين برنامه مزيت آن محسوب مي‌شود.

آينده بازار نفت براي ايران چگونه است؟

تحليلگران گلدمن ساكس در يادداشتي اعلام كردند: به نظر مي‌رسد اكنون كه اوپك پلاس در حال مديريت خروج از توافق كاهش توليد است، نگراني‌هاي عرضه به سوي بازگشت احتمالي ايران به برجام تغيير جهت پيدا خواهد كرد. امريكا درباره توافق هسته‌اي ايران با ديپلمات‌هاي اروپا، روسيه و چين در وين وارد مذاكرات غيرمستقيم شده است. در اين راستا محمد خطيبي نماينده سابق ايران در اوپك گفت: ايران مشتريان سنتي خود را دارد و اگر تحريم‌ها برداشته شود، ممكن است كه در كوتاه‌مدت نتواند به روال سابق بازگردد اما بازگشت ايران به بازار نفت و وقوع يك تحول امري شدني است. وي با بيان اينكه مشتريان سنتي ايران منتظر رفع تحريم‌ها هستند تا مراودات نفتي خود را با ما از سربگيرند، اظهار كرد: اگر تحريم‌ها برداشته شود ايران به تدريج مي‌تواند به بازار نفت بازگردد و مشتريان خود را داشته باشد.

جزييات  مصوبات  ستاد  اقتصادي دولت  در خصوص تجارت  خارجي

بررسي مصوبات جديد ستاد اقتصاد دولت كه از سوي نهاونديان به وزراي اقتصادي و رييس كل بانك مركزي ابلاغ شد، نشان مي‌دهد، از اين پس 90درصد نهاده‌هاي توليد، بدون كد رهگيري بانك ترخيص مي‌شوند. مطابق مصوبات ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، 90 درصد نهاده‌هاي توليد، بدون كد رهگيري بانك ترخيص مي‌شوند تا مشكلات مرتبط با واحدهاي توليدي در سال جاري مرتفع شود.

گازرساني به‌ منطقه سيستان  به زودي تكميل  مي‌شود

وزير نفت اعلام كرد كه گازرساني به منطقه سيستان به زودي تكميل و تلاش مي‌شود اگر موانعي هم وجود دارد، رفع شوند. بيژن زنگنه در سفر به سيستان و بلوچستان در فرودگاه زابل گفت: خط لوله انتقال اصلي گاز به منطقه كلي سيستان و بسياري از شهرهاي آن در پايان كار است و اين خط انتقال به زودي در بيشتر اين شهرها افتتاح مي‌شود.

مصرف  بنزين  در تعطيلات  نوروز  صد درصد افزايش يافت

رييس كانون انجمن‌هاي صنفي جايگاهداران سوخت در خصوص ميزان مصرف بنزين در تعطيلات نوروز گفت: ميزان مصرف بنزين در 20 روز ابتدايي فروردين سال جاري به‌طور متوسط به 92 ميليون ليتر در روز رسيد، يعني نسبت به سال قبل صد درصد رشد مصرف داشتيم. همايون صالحي درباره ميزان مصرف بنزين در تعطيلات نوروز سال جاري و مقايسه با مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: ميزان مصرف بنزين در 20 روز ابتدايي فروردين سال جاري به‌طور متوسط به 92 ميليون ليتر در روز رسيد، يعني نسبت به سال قبل صد درصد رشد مصرف داشتيم. وي با اشاره به افزايش دوبرابري مصرف در تعطيلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: با توجه به اينكه فروردين سال گذشته موضوع كرونا جدي و محدوديت‌هاي زيادي اعمال شد متوسط فروش به 44 ميليون ليتر رسيد در حالي كه متوسط فروش در بازه 20 روزه ابتدايي امسال به 92 ميليون ليتر رسيده است. رييس كانون انجمن‌هاي صنفي جايگاهداران سوخت گفت: روز 28 اسفند 99 جايگاهداران حدود 104 ميليون ليتر بنزين توزيع كردند، اين در حالي است كه در روز آخر اسفند ماه سال 98، 42 ميليون ليتر مصرف بنزين داشته‌ايم. وي يادآور شد: رقم مصرف در يك روز از سال 98 و قبل از سهميه‌بندي به 115 ميليون ليتر هم رسيد. 

ايران  و اوپك درباره  بازگشت  به بازار نفت تبادل نظر كردند

رييس هيات عامل و دبيركل اوپك درباره بازگشت ايران به بازار نفت در صورت حصول توافق گفت‌وگو و تبادل‌نظر كردند. اميرحسين زماني‌نيا روز پنجشنبه پس از ديدار با محمدسانوسي باركيندو، دبيركل سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در وين درباره محور اين ديدار اظهار كرد: دبيركل اوپك در اين ديدار اظهار اميدواري كرد كه در نتيجه مذاكرات كنوني درباره برنامه هسته‌اي ايران كه در وين ادامه دارد شرايط غيرعادلانه‌اي كه بر ايران تحميل شده است، پايان يابد و تحريم‌ها برطرف شود. وي افزود: همچنين در اين ديدار درباره مسائل جاري مديريتي هيات عامل اوپك از جمله استخراج نيروهاي جديد در شرايط كرونا با دبيركل گفت‌وگو و خواهان انجام مصاحبه به ‌صورت برخط شدم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون