• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4899 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ فروردين

پيشخوان

مشي جمهوري اسلامي  رفع كامل تحريم‌هاست

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در بيست و پنجمين همايش سراسري فرماندهان، معاونان، روسا و مديران ناجا كه روز گذشته به صورت آنلاين برگزار شد، گفت: «سال ۱۴۰۰ را در شرايطي آغاز كرديم كه حوزه تهديدات بحمدالله با درايت و مديريت عالي فرمانده معظم كل قوا مدظله‌العالي و همراهي بي‌نظير ملت شريف ايران اسلامي بي‌اثر شد؛ به تهديدات دشمن، بازدارندگي دفاعي كشور، پاسخ داد و امنيت قابل قبولي در كشور برقرار شد و تداوم دارد.» به گزارش خبرگزاري فارس، سرلشكر پاسدار باقري ادامه داد: «دشمني كه شاخ و شانه مي‌كشيد و تهديد مي‌كرد، خود صحنه را با فضاحت ترك كرد و دولت ديگري بر سر كار آمد، فشارهاي حداكثري دشمن در دولت جديد غير از وعده و فريب چيزي نياورده است و تجربه نشان مي‌دهد كه دولت‌هاي دموكراتيكي كه در امريكا بر سر كار مي‌آيند پنجه فولادي داخل دستكش مخملي فرو برده و دايما در حال توطئه هستند و وعده‌هاي توخالي در خصوص توسعه گشايش اقتصادي و رفع تحريم‌ها مي‌دهند، تلاش زيادي مي‌كنند تا با مذاكرات طولاني به همراه مطالبات جديد، اتفاقاتي را رقم بزنند.» او با اشاره به اينكه «مشي راهبردي جمهوري اسلامي ايران همان‌گونه كه مقام معظم رهبري ترسيم كردند، صرفا رفع كامل تحريم‌ها است»، تاكيد كرد: «به هر عنوان، تحريمي عليه نظام اسلامي روا داشته‌اند بايستي به‌طور كامل برداشته شود و در عمل «راستي‌آزمايي» شود، آنگاه است كه ايران چون هميشه برعهد خود صادق و عامل بوده و به تعهدات بازمي‌گردد.»


صارميان  مشاور دبيركل  جمعيت هلال احمر شد

دبير كل جمعيت هلال احمر ايران در حكمي، علي صارميان را به عنوان مشاور در امور رسانه و پايش برنامه‌هاي جاري اين جمعيت منصوب كرد. به گزارش پايگاه خبري صدر اخبار، طي حكمي، علي صارميان مشاور رسانه‌اي جمعيت هلال احمر ايران شد. براساس اين گزارش، علي صارميان به عنوان مشاور دبير كل جمعيت هلال احمر ايران در امور رسانه و پايش برنامه‌هاي جاري منصوب و معرفي شد. در حكم صادره از سوي محمدحسن قوسيان مقدم دبير كل جمعيت هلال احمر ايران آمده است: برادر گرامي جناب آقاي علي صارميان سلام عليكم؛ نظر به شايستگي، تجربه و تعهد جنابعالي در امر رسانه‌ها و ضرورت پيگيري برنامه‌هاي اجرايي جمعيت هلال احمر، به موجب اين ابلاغ، جنابعالي را به عنوان «مشاور دبير كل در امور رسانه و پايش برنامه‌هاي جاري» منصوب مي‌نمايم. اميد است با درايت جنابعالي، فرصت استفاده از نيروهاي باتجربه و توانمند جمعيت، بيش از گذشته فراهم گشته و شاهد بالندگي و رشد فعاليت‌ها در آينده باشيم. گفتني است، علي صارميان نويسنده و روزنامه‌نگار لرستاني اهل خرم‌آباد و از مديران باسابقه جمعيت هلال احمر ايران است.


ابلاغ مصوبه تعيين بودجه ۱۴۰۰ سازمان‌هاي مناطق آزاد

با امضاي اسحاق جهانگيري مصوبه مربوط به تعيين بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌هاي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و اصلاحيه بودجه سال ۱۳۹۹ آنها ابلاغ شد. به گزارش ايسنا، هيات وزيران در جلسه هيات وزيران مورخ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، به پيشنهاد دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي و به استناد بند (ج) ماده (۴) قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري- صنعتي، بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌هاي مناطق آزاد تجاري - صنعتي كيش، قشم، چابهار، ارس، اروند، انزلي، ماكو و شركت‌هاي تابع آنها و نيز اصلاحيه بودجه سال ۱۳۹۹ آنها را به تصويب رساند.


موافقت با افزايش مستمري بازنشستگان در سال ۱۴۰۰

هيات وزيران در جلسه روز ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ به پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، با افزايش مستمري‌هاي بازنشستگي، از كارافتادگي و مجموع مستمري بازماندگان مشمولان قانون تأمين اجتماعي موافقت كرد. به گزارش خبرگزاري مهر، بر اين اساس از ابتداي فروردين سال ۱۴۰۰ كليه مستمري‌هاي بازنشستگي، از كارافتادگي و مجموع مستمري بازماندگان مشمولان قانون تأمين اجتماعي كه تا پايان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، مطابق مصوبه شوراي عالي كار براي دريافت‌كنندگان حداقل مستمري، از كارافتادگي جزئي و ساير افرادي كه مستمري آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بيمه برقرار شده به ميزان ۳۹ درصد مستمري آنان در پايان اسفندماه ۱۳۹۹ افزايش مي‌يابد. همچنين براي ساير سطوح بالاتر از حداقل مستمري، به ميزان ۲۶ درصد مستمري آنان در پايان اسفندماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت 2 ميليون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ريال افزايش مي‌يابد. افزون بر اين، حق عائله‌مندي و حق اولاد كليه مستمري‌بگيران واجد شرايط، همانند بازنشستگان دستگاه‌هاي اجرايي وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مديريت خدمات كشوري تأمين و پرداخت مي‌شود.


دانشمندان واقعي از چالش‌هاي ‎گريز هسته‌اي عبور كردند

مشاور رييس‌جمهوري با اشاره به دستاوردهاي دولت در حوزه فناوري هسته‌اي اظهار كرد: اين چند سال فرصتي بود تا دانشمندان واقعي در سازمان انرژي اتمي، از چالش‌هاي ‎گريز هسته‌اي عبور كنند. به گزارش ايسنا، حسام‌الدين آشنا مشاور رييس‌جمهوري در حساب كاربري خود در توييتر با گراميداشت روز ملي فناوري هسته‌اي نوشت: «‏اين چند سال فرصتي بود تا دانشمندان واقعي در سازمان انرژي اتمي، از چالش‌هاي ‎گريز هسته‌اي عبور كرده‌ و به جاي پوسته‌هاي نمايشي و هراس‌انگيز به تحقيق و توليد تجهيزات هسته‌اي نوين، نياز محور و صلح‌آميز ولي قدرت‌آفرين و آينده ساز دست يابند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون