• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4905 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

حادثه

بازداشت مداح معروف در دورود

فرماندار دورود از بازداشت مداح معروف در اين شهر خبر داد. به گزارش ايلنا، خدانظر دريكوند اعلام كرد: «م‌. ح» مداح متخلف انديمشكي با دستور دادستان در شهرستان دورود بازداشت شد. با توجه به شيوع ويروس كرونا و ممنوعيت برگزاري مراسم، اين مداح با وجود تذكر قبلي، مصوبات ستاد مديريت كرونا را رعايت نكرد و در مجلس ترحيم شركت كرد و به دليل تهديد بهداشت و سلامت عمومي، با همكاري نيروي انتظامي شهرستان دورود بازداشت و با هماهنگي دادستاني و قرار قانوني به بازداشتگاه معرفي شد.»


عتيقه‌هاي هخامنشي در اردبيل

فرمانده مرزباني استان اردبيل از دستگيري قاچاقچي و كشف مقاديري اشياي عتيقه دوره هخامنشيان توسط مرزبانان اردبيل خبر داد.
سردار «سيدشاهين اسمعلي» گفت: «مرزبانان هنگ مرزي گرمي با اشراف اطلاعاتي از فعاليت فردي مبني بر فروش و قاچاق آثار و اشياي باستاني مطلع شدند و بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. ماموران پس از اطمينان از صحت موضوع، با انجام تحقيقات ميداني مخفيگاه اين قاچاقچي را شناسايي كردند و پس از هماهنگي با مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام شدند. مرزبانان پس از تفتيش و بازرسي از محل، موفق شدند يك قطعه خمره سفالي، يك قطعه پياله سفالي، يك عدد آفتابه مسي، يك عدد كاسه مسي، سنگ‌هاي قيمتي، چهار عدد قاشق مسي، ۹۸ سكه شاهنشاهي، چهار برگ اسكناس شاهنشاهي دو ريالي، دو قطعه پلاك، يك قطعه سكه رومي، سه عدد تسبيح سنگي، ۱۰۰ قطعه سنگ‌هاي زينتي و مقاديري مهمات جنگي را كشف و در اين رابطه يك نفر را دستگير كنند. كارشناسان اداره ميراث فرهنگي ارزش محموله كشف شده را بالغ بر ۱۰ ميليارد ريال برآورد كردند و محموله مكشوفه به همراه متهم با تشكيل پرونده قضايي جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذي‌صلاح  شد.»


۵ كشته  در  تصادف  برليانس  با كاميون  ايسوزو

مديرعامل هلال احمر استان لرستان از كشته شدن 5 نفر در يك حادثه تصادف خبر داد. صارم رضايي اعلام كرد: «حوالي ساعت ۳۰ دقيقه بامداد ديروز طي گزارش تلفني از طريق ۱۱۲ مبني بر تصادف يك دستگاه كاميون ايسوزو با سواري برليانس H230 در جاده پيرانشهر، يك تيم عملياتي از پايگاه رازان به محل حادثه اعزام شد. در اين حادثه هر ۵ سرنشين خودروي برليانس در دم جان باختند كه پيكر راننده توسط عوامل جمعيت و به وسيله ست هيدروليك رهاسازي شد.»


هشدار پليس فتا در مورد كلاهبرداري تحت عنوان «بسته  معيشتي رمضان»

پليس فتاي پايتخت نسبت به كلاهبرداري از شهروندان در پوشش ارسال پيامك‌هايي تحت عنوان بسته معيشتي ماه مبارك رمضان هشدار داد.
بنا به اعلام پليس فتاي پايتخت، در روزهاي گذشته تعدادي از شهروندان پيامكي با عنوان «جهت مشاركت در طرح تامين بسته معيشتي ويژه ماه رمضان به لينك ارسالي مراجعه كنيد» دريافت كرده‌اند كه اين پيامك‌هاي جعلي، ترفند كلاهبرداران براي به دام انداختن شهروندان و سرقت اطلاعات بانكي آنها است.
پليس فتاي پايتخت افزود: «لينك‌هاي ارسال شده در اين پيامك‌ها، كاربران را به يك درگاه بانكي جعلي يا همان فيشينگ هدايت كرده و اين درگاه‌ها پس از دريافت اطلاعات بانكي، اقدام به برداشت وجه به صورت غيرمجاز از حساب بانكي افراد مي‌كند. باتوجه به اينكه يكي از ترفندهاي مجرمان سايبري، ارسال پيامك با لينك‌هاي جعلي است، شهروندان فريب اين قبيل پيامك‌ها را نخورند و براي انجام كمك در راستاي تامين بسته‌هاي حمايتي و معيشتي تنها از طريق خيرين و اشخاص شناخته شده محلي يا مراكز خيريه معتبر و نيز رسانه‌هاي رسمي اقدام كنند. شهروندان به لينك‌هاي دريافتي پيامك‌هاي ناشناس به هيچ عنوان اعتماد نكرده و روي آن كليك نكنند و هنگام واريز وجه با استفاده از درگاه‌هاي پرداخت الكترونيكي پروتكل‌هاي امنيتي، آدرس صحيح درگاه بانكي مورد نظرو ديگر ملزومات امنيتي را به ‌طور كامل بررسي كرده تا در دام كلاهبرداران سايبري قرار  نگيرند.»

 

از صبح پنجشنبه تا صبح جمعه رخ داد
84 اقدام به خودكشي در تهران!

در فاصله ساعت 7 و 30 دقيقه روز پنجشنبه 26 فروردين تا ساعت 7 و 30 دقيقه روز جمعه 27 فروردين، 84 نفر در شهر تهران اقدام به خودكشي كردند كه يكي از آنان در صحنه جان باخت.
به گزارش خبرگزاري ركنا، از مجموع 84 اقدام به خودكشي در يك بازه 24 ساعته در پايتخت،  58 مورد از مجموع اقدام به خودكشي‌ها، براي نجات، نياز به انتقال به بيمارستان داشتند كه 14 نفر از قربانيان، حاضر به رفتن به بيمارستان نشدند و يك مورد نيز، در محل اقدام به خودكشي، فوت كرده بود اما باقي موارد، نياز به انتقال به بيمارستان نداشتند.
به گزارش ركنا، بعد از انتقال موارد نيازمند انتقال به بيمارستان، 10 الي 12 نفر (از مجموع 43 قرباني منتقل شده به بيمارستان) فوت كردند كه آمار قابل تاملي براي يك روز تهران به حساب مي‌آيد اما 74 مورد از خودكش‌ها از مرگ نجات يافتند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون