• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4906 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

خبرخوان

نامه انتقادي رييس سازمان بورس به همتي

رييس سازمان بورس در نامه‌اي به همتي از بانك مركزي به علت نرخ تسعير ارز بانك‌ها و ابهام در صورت‌هاي مالي اين نهاد‌هاي مالي بزرگ انتقاد كرد و خواستار اصلاحات اساسي شد. محمدعلي دهقان دهنوي طي نامه‌اي به رييس كل بانك مركزي كه تاريخ آن مربوط به ۲۲ فروردين ماه است، از بانك مركزي به دليل وضعيت مبهمي كه براي بانك‌هاي بورسي ايجاد شده است، انتقاد كرد. دهقان دهنوي در بخشي از اين نامه نوشته: با توجه به وجود دارايي‌ها و بدهي‌هاي ارزي با اهميت در صورت وضعيت مالي شركت‌هاي حاضر در صنعت بانك‌ها و موسسات اعتباري در بازار سرمايه كشور، موضوع نرخ مورد استفاده براي تسعير اين اقلام در صورت‌هاي مالي، از اهميت زيادي براي استفاده‌كنندگان از صورت‌هاي مالي اين شركت‌ها برخوردار است.


جهش قيمت هر كيلو خرما  به 70 هزار تومان!

در ادامه ناكامي‌هاي دولت در تنظيم بازار كالا‌هاي مختلف از جمله مواد غذايي و كالا‌هاي اساسي اين‌بار نوبت به خرما رسيد كه با وجود باقي ماندن حجم زيادي از اين محصولات در انبار‌هاي بازار، اما قيمت اين محصولات در چند روز گذشته افزايش چشمگيري داشته است. مشاهدات ميداني نشان مي‌دهد كه هر بسته رطب ۷۰۰ گرمي ۳۶ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان به فروش مي‌رسد در حالي كه پيش از اين ۲۳ تا ۲۹ هزار تومان بود همچنين قيمت هر كيلوگرم خرما‌هاي عسلي از ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان به ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان افزايش يافته است. رشيد فرخي، رييس انجمن ملي خرماي ايران گفت: قيمت هر كيلوگرم خرماي مضافتي در مبدا توليد ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان و خرماي كبكاب ۱۲.۵ تا ۱۳ هزار تومان است، اما ما نمي‌توانيم درباره قيمت خرما در بازار و خرده‌فروشي نظر دهيم.


عراق مي‌تواند پول ايران  را پرداخت كند

حميد حسيني، دبيركل اتاق بازرگاني مشترك ايران و عراق با بيان اينكه در اسفند ماه سال ۹۹ مسوولان دو كشور در مصاحبه‌هايي به ‌طور رسمي از پرداخت بدهي‌ها عراق به ايران خبر دادند، اظهار داشت: اين كشور معافيت‌هايي در زمينه بازگشت پول‌هاي بلوكه شده ايران دريافت كرده است و مي‌تواند فارغ از تحريم‌ها بدهي‌هاي خود را به ايران پرداخت كند. دبيركل اتاق بازرگاني مشترك ايران و عراق درخصوص توافق ۱۰‌بندي ايران و عراق براي آزاد‌سازي پول‌هاي بلوكه شده، گفت: به سرانجام رساندن اين روند به حدود يك ماه زمان نياز دارد تا وضعيت معاملات در شرايط عادي قرار بگيرد.


سيگار هم گران مي‌شود

محمدرضا تاجدار، رييس انجمن توليدكنندگان، واردكنندگان و صادركنندگان محصولات دخاني اظهار داشت: افزايش قيمت در برندهاي مختلف متفاوت است و احتمالا بين ۱۰ تا ۳۰ درصد افزايش قيمت رخ دهد. احتمالا شركت‌ها از ارديبهشت ماه نرخ‌هاي خود را افزايش دهند.  او در مورد افزايش قيمت سيگار اظهار كرد: براساس قانون بودجه كه اسفند ماه سال گذشته مصوب شد علاوه بر ماده 73 قانون برنامه و ماليات بر ارزش افزوده، در بودجه سال 1400 يك ماليات نخي هم مصوب شده كه براي هر كارتن بين 250 هزار تومان تا 500 هزار تومان براي برندهاي داخلي و بين‌المللي ماليات جديد تعيين شده است.


وام ساخت مسكن  ۴۵۰ ميليون تومان شد

محمدحسن علمداري، عضو هيات عامل بانك تخصصي بخش مسكن گفت: تسهيلات ساخت در تهران و كلانشهرها تا ۴۵۰ ميليون تومان و در بافت فرسوده به ۳۰۰ ميليون تومان افزايش يافت. وي گفت: بانك عامل بخش مسكن در سال جاري براي كمك به رونق توليد مسكن براي انبوه‌سازاني كه جزو مشتريان بانك هستند و رسوب حساب بانك براي آنها حداقل ۱۰درصد است، تسهيلات را افزايش داده است. علمداري ادامه داد: بانك تخصصي بخش مسكن به مشتري‌هاي فعال بانك كه انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوري‌هاي نو در شهر تهران، تمامي كلانشهرها، شهرهاي بندرعباس، بوشهر، كيش و قشم تا ۴۵۰ ميليون تومان تسهيلات ساخت پرداخت مي‌كند. اين رقم براي مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت ۴۰۰ ميليون تومان و ساير شهرها نيز ۳۰۰ ميليون تومان است كه سود تسهيلات نيز ۱۸ درصد خواهد بود.

 

پروازهاي مسافري  چند نفر را كرونايي كرد؟

تورج دهقان زنگنه، رييس سازمان هواپيمايي كشوري اظهار كرد: طي ۱۴ ماه گذشته كه ويروس كرونا در كشور شروع پيدا كرده تعداد كروي پروازي كه به اين ويروس مبتلا شده‌اند به انگشتان دست هم نمي‌رسد و تنها يك مورد فوتي در اين زمينه داشتيم، اين مساله نشان مي‌دهد كه پروتكل‌هاي بهداشتي ابلاغ شده به درستي و با دقت در صنعت هوانوردي رعايت مي‌شود. بنابراين نمي‌توان همه تقصير را در زمينه شيوع ويروس كرونا يا گسترش آن در كشور به گردن ديگران (صنعت هوانوردي) انداخت.
 او افزود: با وجود آنكه مي‌دانيم رعايت محدوديت پذيرش ۶۰ درصدي مسافر در هواپيماها كه براي پروازهاي داخلي اعلام شده است، درست نيست، تابع ستاد كرونا هستيم و اين مصوبه را تاكنون با دقت اجرا  و با هر شركتي كه در اين زمينه قصوري مرتكب شده، برخورد كرده‌ايم. تاكنون نه تنها پروازهاي بسياري را براي برخي شركت‌هاي متخلف لغو كرده‌ايم بلكه نام آنها را منتشر و تعداد شكايات مردم و نتايج آن را گزارش و منتشر كرده‌ايم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون