• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4907 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

خبر

اعطاي مرخصي ۲۰ روزه  به زندانيان صادر شد

غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه در جريان جلسه ديروز شوراي عالي قوه قضاييه از اعطاي مرخصي به زندانيان خبر داد. به گزارش ايلنا، او با اشاره به شيوع موج چهارم كرونا در كشورگفت:«به مناسبت  ماه مبارك رمضان از سوي رييس قوه قضاييه بخشنامه‎اي براي اعطاي مرخصي ۲۰ روزه به بخش قابل‌توجهي از زندانيان صادر شده و اين بخشنامه در روزهاي آينده ابلاغ و اجرايي خواهد شد.»


راهبرد رهبر انقلاب  رفع همه تحريم‎هاست

سيدابراهيم رييسي در جلسه روز گذشته شوراي عالي قوه قضاييه تاكيد كرد كه دشمن در حوزه اقتصادي با پروژه تحريم و در عرصه هسته‌‎اي با حركات تروريستي به دنبال اخلال در حركت ملت ايران است. به گزارش خبرگزاري ميزان، رييس قوه قضاييه با بيان اينكه پاسخ حركت‌‎هاي تروريستي دشمن ايستادگي مقتدرانه است و آغاز غني‌سازي ۶۰ درصدي نمونه‌‎اي از همين اقدامات است،گفت: البته نبايد به همين بسنده كرد بلكه پيگيري و ادامه مقتدرانه فعاليت‎هاي هسته‎اي به دشمن اين پيام را خواهد داد كه به هيچ‌وجه در اين مسير متوقف نخواهيم شد.» رييس دستگاه قضايي ادامه داد:«باشگاه سلطه دنبال آن است كه با تحريم و حركت‎هاي ناجوانمردانه مانع از حركت علمي و فناوري ملت ايران شود اما راهبرد رهبر انقلاب رفع همه تحريم‎هاست  و در اين زمينه اجماع  ملي  نيز وجود دارد كه اين راهبرد رهبر انقلاب بايد مقتدرانه و نه به صورت فرسايشي پيگيري شود.»


تكذيب ارايه گزارش به رهبري درباره رتبه هجدهم اقتصاد ايران 

محمدباقر نوبخت ارايه گزارش غلط به رهبري درباره رتبه هجدهم اقتصاد ايران را تكذيب كرد. محمدباقر نوبخت، معاون حسن روحاني و رييس سازمان برنامه و بودجه در حساب كاربري خود در توييتر نوشت:«اينكه در چند سال اخير در سخنراني‌هاي دهه فجر از رتبه هجدهم اقتصاد ايران كه درگزارش سال٢٠٢٠ بانك جهاني نيز منعكس شده، خبر مي‌دادم، موضوع درستي است. اما ارايه گزارش در اين مورد به مقام معظم رهبري خبر نادرستي است. لطفا اخلاق رعايت شود.»


موفقيت اقتصاد ايران  در مواجهه با تحريم و كرونا

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري روز گذشته در نخستين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در سال ۱۴۰۰ تاكيد كرد كه اگر امريكا از برجام خارج نمي‌شد و كشورمان با ويروس منحوس كرونا دست و پنجه نرم نمي‌كرد قطعا وضعيت اقتصاد كشور بسيار متفاوت‌تر با شرايط كنوني بود. او معتقد است كه در اين زمينه لازم است بخش‌هاي مختلف دولت براي تنوير افكار عمومي گزارش‌هاي مقايسه‌اي تهيه و منتشر كنند. به‌ گفته جهانگيري،  اين نكته مهمي است كه علاوه بر امريكايي‌ها كه به دنبال فروپاشي اقتصاد ايران در وهله نخست بودند بسياري از اقتصاددانان داخلي نيز شرايط اسفناكي را براي ايران پس از وقوع تحريم‌ها و كرونا پيش‌بيني مي‌كردند. به گزارش ايرنا معاون اول رييس‌جمهوري ادامه داد:«پيش‌بيني بسياري از اقتصاددانان اين بود كه تورم ايران تورمي ونزوئلايي مي‌شود يعني تورم رشد ۱۰۰۰ درصدي خواهد داشت كه قطعا به لحاظ اقتصادي، اجتماعي و سياسي غيرقابل كنترل است  اما به فضل الهي و تدبيرهايي كه صورت گرفت، نرخ تورم در عدد ۳۶ درصد متوقف شد. دولت مي‌داند كه اين نرخ نيز زندگي مردم را با دشواري مواجه كرده و مردم بسيار اذيت شده‌اند اما نبايد آن سوي معادله كه قرار بود اقتصاد ايران فرو بريزد را فراموش كنيم.»  او با قدرداني از صبوري، بردباري و همراهي مردم در اين مقطع گفت:«اگرچه با وجود همه آمارها و شاخص‌ها، دولت دركمال مظلوميت به ناكارآمدي متهم مي‌شود اما آنچه مهم است اين است كه اين دستاوردها ثبت شود و قطعا در آينده بيش از پيش روشن خواهد شد كه تا چه ميزان دولت در انجام وظايف خود موفق بود. دولت بدون توجه به اتهامات وظيفه خود را كه خدمت به مردم و جلب رضايت خداوند است، ادامه مي‌دهد و در عين حال ضروري است كه براي افزايش اميد و نمايش تلاش‌هاي بي‌وقفه انجام شده روشنگري انجام دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون