• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4907 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

خبرخوان

برنامه‌اي براي واردات انبوه گوشت از صربستان نداريم

كاظم خاوازي، وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه برنامه‌اي براي واردات انبوه گوشت قرمز از صربستان نداريم، گفت: اولويت اول ما دامداران داخلي هستند. او افزود: ايران توانايي خوبي در توليد انواع بذور دارد و در مقابل، صربستان تجربه بالايي در اين زمينه دارد و تجربه‌هاي دو طرف مي‌تواند ايران را به يك هاب منطقه‌اي بزرگ براي تامين نياز كشورهاي اطراف تبديل كند. وزير جهاد كشاورزي با اشاره به ويژگي تنوع آب و هوايي ايران خاطرنشان كرد: در ايران به خاطر شرايط آب و هوايي امكان توليد بذر در فصول مختلف سال وجود دارد كه يك شرايط ايده‌آل براي توليدكنندگان بين‌المللي بذر در دنيا محسوب مي‌شود.


 سطح تجارت كولبري كاهش مي‌يابد

حميد زادبوم، معاون وزير صمت اظهار كرد: برنامه‌هايي براي مذاكرات در راستاي توافقنامه تجارت آزاد با پاكستان و اوراسيا و تجارت ترجيحي با هند، ازبكستان، اندونزي، آذربايجان و ويتنام داريم كه در سال گذشته به كندي پيش رفته و مي‌توانيم آن را از طريق وبينار پيگيري كنيم و تنها براي توافق نهايي مذاكرات حضوري داشته باشيم. او در ادامه با اشاره به كولبران خاطرنشان كرد: ما بايد كاري كنيم كه سطح تجارت كولبري را كم و كمتر كنيم. بايد كمك كنيم كه كولبري در اين مناطق به تجارت مرزي و بعد تجارت بين‌الملل بينجامد يعني نسل‌هاي بعدي به جاي كولبري به تجارت بپردازند؛ بايد برنامه‌اي در اين موضوع طراحي شود. براي مثال بازارچه‌هاي مرزي مي‌توانند راهكارهاي مناسبي باشند.


تداوم فرار مالياتي  درگاه‌هاي پرداخت

به رغم الزام قانوني بانك مركزي و سازمان مالياتي براي شناسايي و گسترانيدن چتر مالياتي بر سر دستگاه‌هاي كارتخوان، نحوه اقدام به گونه‌اي بوده كه بازار اجاره كارتخوان‌هاي قديمي را داغ كرده است. آنگونه كه آمار نشان مي‌دهد در حال حاضر ۹ ميليون پذيرنده فعال در شبكه پرداخت كشور وجود دارد و اگرچه هدف قانونگذار اين بوده كه جلوي فرار مالياتي را بگيرد و پذيرنده‌هاي بزرگ و داراي فرار مالياتي را شناسايي كند اما اطلاعات دريافتي از منابع آگاه حكايت از آن دارد كه براي نظارت‌پذير كردن پذيرنده‌هاي فعال در شبكه اقدام‌ موثري انجام نشده و چتر نظارتي بر سر پذيرنده‌هاي جديد به گونه‌اي گسترانيده شده كه ثبت اين پذيرنده‌ها متوقف شده است.


اتباع خارجي بالاي ۱۸ سال كارت بانكي مي‌گيرند

با دستور بانك مركزي، موسسات اعتباري مي‌توانند حداكثر يك كارت پرداخت ريالي با سقف خريد روزانه ۱۵ ميليون تومان با تاريخ انقضا تعيين شده به اشخاص حقيقي خارجي بالاتر از ۱۸ سال تمام اعطا كنند.
 خودروسازان مكلف به عرضه خودرو در بورس كالا با قيمت مصوب شوراي رقابت شدند روح‌الله ايزدخواه، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينكه خودرو‌سازان مكلفند انواع خودروهاي تعيين شده توسط شوراي رقابت را صرفا از طريق بورس كالا عرضه كنند، گفت: قيمت پايه عرضه خودرو در بورس كالا، قيمت مصوب شوراي رقابت است. او با بيان اينكه قيمت پايه عرضه خودرو در بورس كالا قيمت مصوب شوراي رقابت است، اضافه كرد: براساس اين طرح فروش خودروهاي خريداري شده از بورس كالا تا مدت 3 سال پس از زمان خريد مشمول ماليات به ميزان 30 درصد قيمت خريداري شده مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون