• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4907 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

تختال عرض 2 متر، محصولي صددرصد ايراني با كيفيتي مشابه محصولات خارجي

مدير ريخته‌گري مداوم فولاد مباركه تصريح كرد: نكته مهم در اين ميان اين است كه توانايي توليد ماشين ريخته‌گري شماره ۵، دو ميليون تن در سال و گاز زدايي RH 700 هزار تن در سال است كه باعث مي‌شود فولاد مباركه بتواند اين تختال ويژه را تا 700 هزار تن در سال توليد و علاوه بر تامين كامل نياز داخلي، بخشي از نيازهاي ديگر كشورها را نيز تامين كند. اين تختال ويژه توليد شده كاملا صادراتي است و به عنوان اولين مقصد به اروپا صادر مي‌شود. خوشدل‌پور با بيان اينكه گريد داخلي اين تختال 5149 و 4178 و ضخامت آن 250 ميلي‌متر است، اظهار كرد: اگرچه برخي شركت‌هاي فولاد‌سازي در سطح جهان قادر به توليد اين نوع تختال هستند اما در منطقه MENA (خاورميانه و شمال آفريقا) براي اولين ‌بار توليد مي‌شود.
پشتيباني  بر‌اساس  نياز مشتري
رييس آماده‌سازي و انبار تختال شركت فولاد مباركه نيز در راستاي توليد محصول جديد شركت فولاد مباركه به خبرنگار فولاد گفت: در واحد آماده‌سازي و انبار تختال براساس سفارش مشتري آزمايش‌هاي مخصوصي روي تختال انجام مي‌شود و با انجام آزمايش باومن و نمونه‌برداري به درخواست مشتري پاسخ مي‌دهيم.  محسن احمدي ورزنه افزود: در راستاي ارتقاي كيفي محصول تختال، آزمايش‌هايي انجام مي‌شود و در صورت نياز با اعمال فرآيندهايي در واحد آماده‌سازي و انبار تختال روي اسلب مانند اسكارف و برش   اين تختال براي حمل بار آماده مي‌شود. رييس آماده‌سازي و انبار تختال شركت فولاد مباركه تصريح كرد: تختال‌هاي آماده شده پس از حمل به بخش انبار منتقل و پس از هماهنگي با مشتري تختال‌هاي آماده ارسال مي‌شود.  او اضافه كرد: توليد عريض‌ترين تختال در خاورميانه توسط شركت فولاد مباركه توانست به نياز صنايع كشتي‌سازي و ساخت لوله‌هاي انتقال سيالات  به تختال با عرض بالا پاسخ دهد.
پايان وابستگي و تبديل تحريم‌ها به فرصتي براي توليد  بيشتر
رييس تعميرات ماشين 5 ريخته‌گري مداوم شركت فولاد مباركه نيز با اشاره به توليد تختال با عرض 2000 ميلي‌متر براي نخستين ‌بار دركشور به خبرنگار فولاد گفت: در توليد اين محصول از تكنولوژي پيشرفته در ماشين‌هاي ريخته‌گري مانند(DYNAMIC SOFT REDUCTION (D.S.R بهره گرفته شده است. اين محصول پس از توليد خام در كوره‌هاي قوس الكتريكي وارد واحد متالورژي ثانويه مي‌شود و پس از طي كردن مرحله گاز زدايي به تختالي تبديل مي‌شود كه در مصارف خاص كاربرد دارد. به گفته محمد فخري فخرآبادي،كارشناسان و متخصصان واحد ريخته‌گري با تكيه بر دانش و تخصص خود توانستند در تيم كارشناسي شده به دستاورد مهم عريض‌ترين تختال با عرض 2000 ميلي‌متر دست يابند.
سخن آخر...
توليد عريض‌ترين تختال در شركت فولاد مباركه كه براي اولين ‌بار دركشور انجام شده كه در صنايعي همچون صنعت، نفت،گاز، پتروشيمي، كشتي‌سازي كاربرد دارد  ضمن كمك به خودكفايي هرچه بيشتر ايران در اين صنايع بزرگ و ارزشمند،گامي بزرگ  در جهت صرفه‌جويي ارزي براي كشور و حتي ارزآوري براي صنعت و اقتصاد ايران خواهد بود. در واقع افزايش تعداد محصولات موجود در سبد صادراتي شركت فولاد مباركه  مانند گنجينه‌اي ارزشمند براي صنعت و اقتصاد كشور بوده و در شرايطي كه قيمت‌ها در بازارهاي جهاني روند افزايشي در پيش گرفته، مي‌تواند به عنوان چراغي روشن براي حركت  در مسير اقتصاد  غيرنفتي كشور باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون