• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4908 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

رييس كميته ملي المپيك:

براي المپيك توكيو اسپانسر نداريم

سيدرضا صالحي‌اميري، رييس كميته ملي المپيك در نشست خبري كه به صورت آنلاين برگزار شد در فاصله باقيمانده كوتاه تا شروع رقابت‌هاي المپيك به برخي سوالات در اين حوزه پاسخ داد.

براي المپيك توكيو اسپانسر نداريم 
صالحي‌اميري در خصوص اسپانسركاروان ‌گفت: در سال گذشته كه قرار بود المپيك برگزار شود با 3 اسپانسر جلسه و با يك اسپانسر به نتيجه رسيديم. وقتي مسابقات به تعويق افتاد و كرونا فراگير شد، فضاي مطمئني براي اينكه تعهد براي اسپانسر ايجاد كنيم وجود نداشت لذا عملا به خاطر كرونا قطعيت لازم براي بستن قرارداد وجود نداشت و فرصت كافي براي تبليغات نداشتند.او تصريح كرد: در تلاشيم در حوزه لباس و ساير بخش‌ها از طريق اسپانسر وارد شويم. ما منابع لازم را در سال 99 صددرصد از سازمان برنامه دريافت و كامل به فدراسيون‌ها پرداخت كرديم. فروردين ماه 50 درصد بودجه سالانه فدراسيون‌ها را با توجه به شاخص‌ها پرداخت كرديم و امسال هم با تامين منابع از دولت پرداخت مي‌كنيم. 

كسي  براي اسپانسري نيامد!
رييس كميته ملي المپيك درباره عدم جذب اسپانسر خاطرنشان كرد: چندين بار اعلام كرديم اما كسي حاضر به اسپانسرينگ نشد چون هم زمان نبود و هم اينكه مطمئن نبودند المپيك برگزار شود. همين الان كه با شما صحبت مي‌كنم در فضاي مجازي صحبت‌هايي درباره لغو المپيك است بنابراين تمام برنامه‌ريزي اعزام كاروان را با اقتدار و با تامين حداكثري انجام داديم. 

واكسن زدن افراد متفرقه را تكذيب مي‌كنم
صالحي‌اميري در خصوص حضور برخي افراد متفرقه در كنار واكسيناسيون كاروان ايران در المپيك گفت: مسووليت واكسيناسيون بر عهده فدراسيون پزشكي ورزشي است. سجادي ليست كاروان اعزامي به توكيو را تهيه و رسما به وزارت ورزش اعلام كرد و آنها هم به فدراسيون پزشكي اعلام كردند و تا امروز هيچ موردي خارج از ليست دكتر سجادي نبوده و اطلاعي از تخلف نداريم و اين مورد را تكذيب مي‌كنم. رييس كميته ملي المپيك در خصوص اينكه چرا ليست كساني كه واكسن كرونا را زده‌اند، منتشر نمي‌شود،گفت: انتشار ليست منوط به تصويب ستاد عالي است چون مباحث كلان كاروان‌ها در المپيك و ساير رويدادها در ستاد عالي ورزش تصميم‌گيري مي‌شود. اين موضوع در جلسه آتي مطرح مي‌شود و اگر صلاح بدانند، منتشر مي‌شود ما براي انتشار منعي نمي‌بينيم.

از كشتي حمايت مي‌كنيم
صالحي‌اميري در خصوص اعتراض دبير به بودجه كشتي از سوي كميته ملي المپيك اظهار كرد: آقاي دبير قهرمان المپيكي و ملي ماست و بايد هميشه به عنوان سكان‌دار كشتي مورد حمايت باشد.كشتي رشته اول ماست و نقطه اميد ما در المپيك است و بايد همه نهادها از اين رشته حمايت كنند و ما هم دائم اين كار را انجام مي‌دهيم. نياز به ثبات و آرامش در ورزش قهرماني و كشتي وجود دارد تا با آرامش حداكثري در توكيو حضور داشته باشند. بحث كاري طبيعي است و نبايد به مساله غيرطبيعي تبديل شود. بحث در مورد محاسبات چگونگي تخصيص بودجه بوده و مباحث داخلي ما و كشتي است.

تخصيص بودجه به برخي از فدراسيون‌ها 
از سوي  مجلس كارشناسي شده نبود
رييس كميته ملي المپيك در مورد اينكه كميته و وزارت ورزش مانع دريافت بودجه كشتي از مجلس شده‌اند،گفت: خير. مجلس جدولي را براي 10 فدراسيون براي كمك مالي معادل 55 ميليارد تدوين كرد. از اين اقدام به‌شدت خوشحاليم اما اشكالي كه وارد است در خصوص اولويت‌بندي‌هاست. ما مبنايي براي اولويت‌بندي داريم كه كشتي اولويت اول و وزنه‌برداري و تكواندو مشتركا دوم و كاراته، دوو ميداني، تيراندازي و شمشيربازي در جايگاه بعدي هستند. او افزود: محل اشكال از طرف ما كه وارد هم هست اين است كه چرا به واليبال، بسكتبال، تيراندازي و شمشيربازي يك ريال نمي‌دهند؛ اين كار فاقد كار كارشناسي است. عزيزان مي‌توانستند از ما يا وزارت ورزش اولويت‌ها و شاخص‌ها را بگيرند. از مجموع 52 فدراسيون 10 فدراسيون را ديدند كه باعث شكاف و اختلاف شد وكار شايسته‌اي نبود. به هر ميزاني از هر جا به ورزش كمك شود در جهت توسعه ورزش گام برداشته خواهد شد.

همه ورزشكاران قبل از اعزام
 90 ميليون تومان  دريافت  مي‌كنند
صالحي‌اميري در خصوص حقوق ورزشكاراني كه تازه سهميه گرفتند،گفت: براي كساني كه تا الان سهميه گرفتند يك سال معادل 60 ميليون پرداخت شده است. از بهمن 99 تا تير ماه 1400 نيز به هركدام از قهرمانان 30 ميليون داده مي‌شود و هر ورزشكاري در هر مرحله سهميه بگيرد 90 ميليون تومان دريافت مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون