• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4909 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

سومين دوره جايزه داستان مازندران برگزار مي‎شود

دبير جايزه داستان مازندران اعلام كرد كه اين جايزه در اين دوره هم به صورت تخصصي و ويژه به مجموعه داستان‌هاي كوتاه فارسي مي‌پردازد كه به صورت ملي در مازندران برگزار مي‌شود.
محمدرضا براري گفت: هر جايزه ادبي در نوع خودش اتفاق فرخنده‌اي براي ادبيات خلاقه كشور است و داوران با انتخاب آثار شاخص،كتاب‌هاي تاثيرگذار سال را به جامعه ادبي معرفي مي‌كنند. با اين نگاه جايزه‌ها و جشنواره‌هاي ادبي در نهايت به گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني منجر مي‌شوند و باعث ايجاد تكاپو و اشتياق در بين علاقه‌مندان به ادبيات مي‌شوند. ما در اين جايزه به سهم خود سعي داريم تا داستان و روايتگري را كه به عنوان ميراث مهم بشري و انسان ايراني است، ارج نهيم و بر صدر بنشانيم.
او با بيان اينكه جايزه داستان مازندران يك نهاد مستقل ادبي است، افزود: ما در اين جايزه با تمام توان برآنيم تا با لحاظ كردن تجربه‌هاي به دست آمده از دو دوره گذشته و بهره‌گيري از مشورت اهالي ادبيات به بهترين و مطلوب‌ترين شكل از اهالي فرهنگ و داستان قدرداني كنيم. براري يادآور شد: در دوره قبل جايزه داستان مازندران كه به دبيري انوشه منادي و مازيار صفدري برگزار شد به خاطر گسترش بيماري كرونا برندگان و تقديرشدگان جايزه را به ناگزير به صورت مجازي در سايت‌ها و خبرگزاري‌ها اعلام كرديم اما اميدواريم در اين دوره با كم شدن اين بيماري در پاييز 1400 ميزبان خوبي براي نويسندگان و برگزيدگان و اهالي فرهنگ در مازندران باشيم.
نويسندگان و ناشران مي‌توانند با ارسال 3 نسخه از آثار منتشر شده خود در سال 1399 در سومين دوره اهداي نشان توكا شركت كنند.  علاقه‌مندان كتاب‌هاي داستان را تا پايان اريبهشت 1400 به دبيرخانه اين جايزه به نشاني ساري، خيابان فردوسي، جنب نواب، كد پستي  5668 -48147  ارسال كنند.
نشان توكاي طلايي اولين دوره جايزه داستان مازندران به كيهان  خانجاني براي كتاب «يحياي زاينده‌رود»  از نشر پيدايش و در دومين دوره نشان توكاي طلايي به فرهاد رفيعي براي كتاب زمستان شغال از نشر نيماژ اختصاص  پيدا  كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون