• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4909 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

خبر

كولبر اهل چالدران بر اثر شكنجه مرزبانان تركيه كشته شد

روز 26 فروردين ماه، دو كولبر اهل چالدران در نوار مرزي ايران و تركيه و در هنگام كولبري، توسط مرزبانان تركيه دستگير شدند و مورد آزار شديد جسمي و جنسي قرار گرفتند كه يكي از اين كولبران، بر اثر شكنجه‌هاي وحشيانه مرزبانان تركيه، جان خود را از دست داد و كولبر ديگر هم پس از فرار از دست نيروهاي مرزباني تركيه، به دليل شدت جراحات وارده، در يكي از بيمارستان‌هاي شهرستان خوي بستري شد.  بنا به شنيده‌هاي «اعتماد» مرزبانان تركيه، اين كولبران را با چاقو و چماق مورد آزار جنسي و جسمي قرار داده‌اند. منابع محلي همچنين به «اعتماد»  گفتند كه كولبر كشته شده؛ حسن كچلانو؛ يك جوان 35 ساله و پدر 3 فرزند بود و بهرام صمدي؛ همان كولبري است كه در حال حاضر، در يكي از مراكز درماني شهرستان خوي تحت مداوا قرار گرفته  است. 

كرونا جان ۳۸۸ نفر ديگر را در ايران گرفت

 وزارت بهداشت اعلام كرد: «در شبانه‌روز 31 فروردين تا اول ارديبهشت، ۲۴ هزار و ۸۸۶ بيمار جديد كرونا شناسايي شدند كه سه هزار و ۵۸۵ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به دو ميليون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۳ نفر رسيد. همچنين به دنبال فوت ۳۸۸ نفر ديگر از هموطنان مبتلا به كوويد۱۹ در همين بازه زماني، تعداد جانباختگان اين بيماري در ايران به ۶۷ هزار و ۹۱۳ نفر رسيد. در حال حاضر، چهار هزار و ۹۹۱ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ نيز در بخش‌ مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و هم‌اكنون ۳۰۱ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۹۵ شهر در وضعيت نارنجي، ۴۵ شهر در وضعيت زرد و ۷ شهر در وضعيت آبي  هستند.»

افزايش تمايل خانواده‌ها به فرزندخواندگي نوزادان

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور از افزايش ۱۰ درصدي فرزندخواندگي نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «متاسفانه تمايل خانواده‌ها به قبول سرپرستي كودكان نوزاد و كم سن بيشتر است و بايد با فرهنگ‌سازي خانواده‌ها را ترغيب به سرپرستي كودكان بزرگ‌تر نيز كنيم.» حبيب‌الله مسعودي‌فريد در گفت‌وگو با ايلنا افزود: «در سال ۹۸، حدود ۱۷۰۰ نفر فرزندخوانده داشتيم كه در سال ۹۹ اين آمار نسبت به سال ۹۸ افزايش ۱۰ درصدي داشته است. سياست سازمان بهزيستي، فرزندخواندگي فرزندان تحت پوشش اين سازمان است و يكي از اقدامات در اين راستا نيز راه‌اندازي سامانه فرزندخواندگي از ارديبهشت سال گذشته بوده است. اين موضوع باعث شده كه تمام خانواده‌هايي كه تمايل به پذيرش فرزند دارند، در اين سايت ثبت‌نام و اطلاعات اوليه خود را در اين سامانه ثبت كنند. اين سامانه نيز احتمال فرزندخوانده شدن را بالا برده، يعني كودكي ممكن است در همدان يا بوشهر باشد و هيچ خانواده‌اي در اين استان‌ها تمايل به سرپرستي اين كودك را نداشته باشند، اما ممكن است خانواده‌اي در گيلان چنين كودكي را بخواهد، از سوي ديگر ممكن است براي يك پدر و مادر در تهران كودك مناسبي نباشد، اما كودكي در يك استان ديگر باشد كه با شاخص‌هاي اين خانواده همخواني داشته باشد. در موضوع فرزندخواندگي، سن پدر و مادر، شرايط فرهنگي، اخلاقي، مالي، عدم سوء سابقه، عدم اعتياد، تحصيلات و ... از جمله شرايطي است كه پدر و مادر بايد دارا باشند، از طرفي سياست ما اين است كه اگر تعدادي درخواست‌كننده براي يك كودك داشته باشيم، ما آن كودك را به بهترين گزينه مي‌دهيم. اما افزايش فرهنگ فرزندپذيري در خانواده‌ها، يكي از دلايل افزايش فرزندخواندگي است، چراكه در زماني خانواده‌ها راغب نبودند كه فرزندي را به فرزندخواندگي بپذيرند، اما امروز ما مي‌بينيم كه از همه اقشار جامعه تمايل دارند، سرپرستي فرزندي را قبول كنند.» او افزود: «در حال حاضر تمايل خانواده‌ها به قبول سرپرستي فرزندان كم سن و سال است و اميدواريم با اقداماتي كه انجام مي‌دهيم، تمايل خانواده‌ها براي قبول سرپرستي كودكان با سنين بالاتر را هم فراهم كنيم همان‌طور كه در حال حاضر تعداد متقاضيان براي سرپرستي كودكان داراي معلوليت نيز نسبت به قبل بيشتر شده است. در حال حاضر تعداد نوزادان بسيار كم است و مجموع كودكان كمتر از سه سال در شيرخوارگاه‌ها، حدود هزار و ۵۰۰ نفر است كه نمي‌توانيم همه اين كودكان را براي فرزندخواندگي بدهيم، چراكه ممكن است يك كودك به دليل مشكل موقت والدين، در بهزيستي نگهداري شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون