• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4910 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت

خبرخوان

رمز ارزها، اصلي‌ترين رقيب بازار سرمايه در فروردين ۱۴۰۰

پيمان حدادي،كارشناس بازار سرمايه گفت: در فروردين‌ ماه بازار رمز ارزها رقيب اصلي بازار سرمايه بود به گونه‌اي كه هر چه از ارزش معاملات بازار سهام كاسته مي‌شد به ارزش معاملات رمز ارزها از طريق صرافي‌هاي غيرمجاز در داخل كشور اضافه مي‌شد. او به روند معاملات بورس در فروردين ماه اشاره كرد و افزود: شرايط بازار سهام در فروردين ماه ۱۴۰۰ برخلاف فروردين ماه سال‌هاي گذشته به هيچ عنوان معقول نبود و باز هم ضرر و زيان شامل حال سرمايه‌گذاران بازار سرمايه در نخستين ماه از سال ۱۴۰۰ شد.


۵۰ درصد خودروها بورسي مي‌شوند

روح‌الله ايزدخواه، رييس كميته خودرو كميسيون صنايع و معدن مجلس اظهار كرد: فروش خودرويي كه از بورس خريداري مي‌شود تا 2 سال مشمول ماليات 30 درصدي نسبت به قيمت خريداري شده مي‌شود. اين كار مي‌تواند كمك كند تا جلوي سوداگري و خريد خودرو به قصد سود گرفته شود.  حدود 50 درصد از خودروها كه عموما پرمصرف هستند، قيمت آنها در بازار تعيين‌كننده است و نوسان قيمت دارند در بورس كالا عرضه مي‌شوند. او در مورد تصويب عرضه خودرو در بورس كالا دركميسيون صنايع افزود: قيمت پايه عرضه در بورس كالا توسط شوراي رقابت بر مبناي قيمت تمام شده بر اساس هزينه‌هاي همان سال تعيين مي‌شود، اولويت تقاضا هم توسط شوراي رقابت تعيين مي‌شود كه بر اساس افراد و خانواده‌هاي فاقد خودرو است.


خبر مهم  براي خريداران  مسكن

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بهاي فعلي مسكن قيمت واقعي نيست و حباب زيادي دارد،گفت: روند نزولي‌اي كه در بازار ارز و طلا آغاز شده است، تاثير مثبتي در شكست حباب مسكن دارد.  محمود محمودزاده درباره چشم‌انداز قيمت مسكن گفت: مسكن به يك‌ كالاي سرمايه‌اي تبديل شده و همزمان با بازار رقيب رشد كرده كه باعث شده تا قيمت‌هاي فعلي واقعي نباشد. به گفته معاون وزير راه و شهرسازي قيمت كنوني مسكن چندين برابر افزايش قيمت مصالح ساختماني رشد داشته كه ناشي از رقابت با بازارهاي موازي و تاثيرگذار است. معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اين ايراد به وضعيت كنوني اقتصاد وارد است كه مسكن تبديل به كالاي سرمايه‌اي شده و روند قيمت‌گذاري را دچار بحران كرده است. او پيش‌بيني كرد كه همزمان با بهبود  شرايط سياست خارجي، كاهش قيمت در بازارهاي رقيب از جمله طلا، بورس و ارز رخ داده و شاهد كاهش قيمت‌ها در بازار مسكن باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون