• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4910 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت

تاريخ فلسفه‌ معاصر غرب

تاريخ فلسفه‌ معاصر، تاريخ جريان‌هاي فلسفي متعدد است. كثرت جريان‌ها و موضوعات فلسفي يكي از اوصاف بارز فلسفه در دوران معاصر است. در گذشته ساليان دراز طول مي‌كشيد تا جريان‌ها و مكاتب فلسفي شكل گيرند.
 اين شكل‌گيري، چنانچه پذيرش آراي افلاطون و ارسطو را در نظر‌گيريم، بعضا حتي به بيش از هزار سال نيز رسيده است. به تازگي كتاب «تاريخ فلسفه معاصر غرب» توسط انتشارات موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران منتشر شده است.
منظور از «فلسفه‌ معاصر» در عنوان اين كتاب فلسفه قرن بيستم است. با يك استثنا و آن هم كيركگور است كه به قرن نوزدهم تعلق دارد اما شرح انديشه‌اش به لحاظ تاثير بسزايي كه در فلسفه معاصر به‌طور كل در انديشه هيدگر و ياسپرس به‌طور خاص داشته است در اينجا
 آمده است.
نشست نقد و بررسي كتاب «تاريخ فلسفه معاصر غرب» نوشته دكتر بهمن پازوكي با همكاري موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران در روز سه‌شنبه هفتم ارديبهشت ساعت ۱۱ صبح با حضور دكتر اميراحسان كرباسي‌زاده، دكتر احمد رجبي و دكتر بهمن پازوكي به صورت مجازي برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهر كتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام  bookcityccو صفحه اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون