• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4911 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

پاسخ به يك گزارش

وزارت كشور در پاسخ به گزارش روز گذشته روزنامه «اعتماد» درباره اظهارات مشاور وزير كشور در شبكه اجتماعي كلاب هاوس نوشته كه در زير به اطلاع مي‌رسد: «در صفحه دوم روزنامه تحت مسووليت شما در روز شنبه مورخ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ مطلبي با عنوان «شليك به شقيقه» منتشر شد كه خواهشمند است برابر با قانون مطبوعات توضيحات ذيل منتشر شود.
1- انتخاب تيتر «شليك به شقيقه» ناخواسته بيانگر علاقه‌مندي نويسنده به برجسته كردن بخشي از كل ماجراست كه كاش آن هم منطبق بر واقعيت بود چرا كه در مجموع گفت‌وگوي صورت گرفته در كلاب‌هاوس و در پاسخ به ادعاهاي جناب آقاي صادقي مطالب بسياري مطرح شد كه با حسن نيت امكان آن بود تا تيترهايي براي آرامش‌بخشي و اقناع جامعه انتخاب شود، هرچند نهايتا انتخاب تيتر و ... حق رسانه است.
2- در گفت‌وگوي مورد اشاره شما در كلاب‌هاوس متاسفانه مطالبي خلاف واقع و در واقع رويكرد تحريفي رسانه‌هاي معاند و ضد انقلاب را دنبال و منتشر كرديد كه از اخلاق حرفه‌اي به دور است. در آن گفت‌وگو و در پاسخ به ادعاي آقاي صادقي كه بارها تكرار كردند ناگفته‌هايي درباره حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ وجود دارد با تاكيد بر اينكه هيچ ناگفته‌اي كه مويد ادعاهاي نادرست شما باشد وجود ندارد و اگر هم ناگفته‌اي باشد اتفاقا ناگفته‌هاي وزارت كشور و شوراي امنيت كشور مي‌باشد و آنگاه با اشاره به مصاحبه رييس محترم كميسيون امنيت ملي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي، بخشي از آن مصاحبه را بازخواني كردم و به ايشان تاكيد كردم كه شما حتي از اظهارات علني و شفاف همكار خود در مجلس بي‌اطلاع بوده و به عنوان اظهارات رييس كميسيون امنيت ملي آن را نمي‌پذيريد پس منابع و مستنداتي كه آن را «ناگفته‌ها» بيان مي‌كنيد و براي رسانه‌هاي ضد انقلاب و معاند خوراكي تهيه مي‌كنيد كجاست؟ كه ايشان هيچ پاسخي نداشتند.
3- در بخش ديگري از نقل‌قول از من مدعي شديد اعضاي كميسيون امنيت ملي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي در جريان افزايش قيمت بنزين بوده‌اند كه باز هم متاسفانه اين روايت هم نادرست و كذب است چرا كه بيان دقيق عبارت من اينگونه بود «دو نفر از روساي كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي در قالب نماينده نمايندگان مجلس در جلسات شوراي امنيت كشور حضور داشتند» و قاعدتا انتظار اين نيست در چنين جلساتي همه ۲۹۰ نماينده محترم شركت كنند و بنا بر قاعده عقل و قانون صرفا تعدادي نماينده به نمايندگي از مجلس شوراي اسلامي متناسب با موضوع در جلسات مختلف شركت مي‌كنند.
4- پس از تحريف اين گفت‌وگو توسط رسانه‌هاي معاند و به منظور تنوير افكار عمومي توييتي در بعداز ظهر روز جمعه مورخ سوم ارديبهشت منتشر كردم و ضمن پيوست لينك مصاحبه رياست محترم كميسيون امنيت ملي تاكيد كردم كه خبر آن رسانه‌هاي ضد مردمي تحريف و تقطيع شده است كه متاسفانه نويسنده گزارش روزنامه شما با عدم رعايت اصل بي‌طرفي و منتشر نكردن توييت مذكور به بازنشر مطالب، به همان شيوه رسانه‌هاي ضد انقلاب اقدام كرد.
۵- با كمال تاسف در بدو گزارش نيز مرتكب بيان غير واقع يك رويداد شده‌ايد كه البته شايد به اعتماد شما به افراد غير صادق بازمي‌گردد، در ابتداي اين گزارش با اعتماد به اظهارات آقاي صادقي مدعي شده‌ايد كه به وزير محترم كشور «گفتيم چرا به سر شليك شده، گفتند به پا هم زده‌ايم» اين اظهارات نيز تحريف و تقطيع شده مي‌باشد كه از مباحث داخل كميسيون سوءاستفاده شده و گزارش دقيق كميسيون در اين خصوص معلوم و واضح است.
در پايان تاكيد مي‌شود اين تحريف و وارونه‌نويسي كه امنيت ملي و آرامش عمومي را هدف قرار داده است قطعا مورد پيگيري مراجع ذيربط قرار خواهد گرفت و جاي تعجب است چرا هم نوا با دشمنان ملت ايران و معانديني كه سوداي ايراني بي‌ثبات و نا‌امن را در سر مي‌پرورانند شده‌ايد و اينگونه با نشر مطالب غير واقع احساسات مردم را جريحه‌دار مي‌سازيد. اميدوارم همگي در جهت منافع ملي و مصالح عمومي كشور و با اعتماد به اظهارات مقامات رسمي و گزارش‌هاي مستند مشغول خدمت به هموطنان‌مان باشيم.
روح‌الله جمعه‌اي مشاور رسانه‌اي وزير

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون