• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4912 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

شبكه چهار بابت توهين به شاعر آذري عذرخواهي كرد

شبكه چهار سيما بابت حرف‌هاي يك دبير فارسي درباره شاعر آذري قرن نهم و دهم عذرخواهي كرد.
ايرنا گزارش داد كه شبكه چهار سيما به دنبال واكنش‌ها و پيگيري‌هاي اهالي هنر و ادبيات در مورد صحبت ناصحيح يك دبير فارسي در خصوص شيخ محمد فضولي، شاعر شهير آذري، بيانيه‌اي صادر و بابت پخش آن برنامه عذرخواهي كرد.
روابط عمومي شبكه چهار با انتشار اين بيانيه ضمن تكريم مقام شيخ محمد فضولي شاعر نامدار و خوش‌آوازه آذري‌زبان سده دهم از اشتباه پيش‌آمده توسط دبير ادبيات فارسي در برنامه مدرسه تلويزيوني ايران در تاريخ ۲۶ دي‌ماه ۱۳۹۹ عذرخواهي كرد. در اين بيانيه آمده است: «انتخاب و تاييد تمام معلمان و محتواي دروس ارايه‌شده در برنامه‌هاي مدرسه تلويزيوني ايران اعم از شبكه چهار يا شبكه آموزش سيما، به عهده وزارت آموزش و پرورش است.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه رسانه ملي با همكاري آموزش و پرورش تلاش دارد خلأ آموزشي فرزندان ايران‌زمين در دورترين نقاط آن را از اين طريق پر كند، خاطرنشان شده است: اين كلاس‌ها به‌طور زنده و روزانه روي آنتن مي‌رود و اشتباه دبير ادبيات فارسي مورد تاييد رسانه ملي و آموزش و پرورش نيست.
در بخش پاياني بيانيه با درود و تحيت به مردم نخبه‌پرور و ادب‌دوست خطه آذربايجان اداي احترام شده است.
در اين گزارش همچنين آمده است كه در همان دقايق اوليه در خصوص انتشار فيلم توهين‌آميز به شاعر نامي آذربايجان ملا محمد فضولي در فضاي مجازي و شبكه ۴ سيما، مديركل ارشاد آذربايجان شرقي با مدير اين شبكه تماس گرفته و خواستار پاسخگويي و عذرخواهي اين شبكه از اشتباه انجام‌شده، شد. استاندار آذربايجان شرقي نيز در نامه‌اي به رييس سازمان صدا و سيما خواستار برخورد با رويه مذموم توهين به وحدت اقوام ايراني در اين رسانه شد. انتشار سخنان يك دبير ادبيات درباره شاعر تبريزي، واكنش‌ها و اعتراض‌هاي زيادي را در فضاي مجازي برانگيخته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون