• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4916 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

خبر

 خرداد 1400، موعد اعلام فهرست كانديداهاي تاييد صلاحيت‌شده

جمال عرف، معاون سياسي وزير كشور و رييس ستاد انتخابات كشور در نشست مشترك ستاد انتخابات كشور با اصحاب رسانه كه به ميزباني كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات در محل وزارت كشور برگزار شد، با بيان اينكه بنا بر تقويم انتخاباتي، زمان ثبت‌نام انتخابات رياست‌جمهوري ۲۱ ارديبهشت تا ۲۵ همين ماه است، گفت: «شوراي نگهبان در ۶ خردادماه نتيجه نهايي تاييد صلاحيت‌ها را به وزارت كشور اعلام مي‌كند؛ از ۷ خردادماه به مدت 20 روز فرصت تبليغات براي نامزدهاي نهايي وجود دارد كه بايد طي اين مدت برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي‌شان را با مردم در ميان بگذارند.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، به گفته عرف، تبليغات در اين دور از انتخابات عمدتا در بستر فضاي مجازي صورت مي‌گيرد؛ شرايط كرونايي كشور امكان برگزاري تجمعات و ميتينگ‌هاي انتخاباتي را غيرممكن كرده و براي همين كانديداها طي فرصت‌هايي كه در رسانه‌ها خواهند داشت، برنامه‌هاي راهبردي خود را معرفي خواهند كرد.


نپيوستن به FATF نظارت‌ها را بيشتر مي‌كند

سيدرسول مهاجر، معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه معتقد است كه در مورد مساله FATF اطلاع‌رساني درستي در رسانه‌ها انجام نشد. او تاكيد دارد كه ايران بايد به دو كنوانسيون سازمان ملل يعني مقابله با جرايم سازمان‌يافته فراملي و كنوانسيون تامين مالي تروريسم ملحق شود؛ اين دو كنوانسيون شرط لازم براي برنامه اقدامي است كه ما با FATF توافق كرديم و با پيوستن به آنها از ليست سياه FATF خارج مي‌شويم. به گزارش ايرنا، او با تاكيد بر اينكه FATF يك اقدام ضروري براي مراودات بانكي ماست، تاكيد كرد: «اگر ما نتوانيم از ليست سياه خارج شويم، در صورتي كه تحريم‌ها هم برداشته شوند، نمي‌توانيم از منفعت لغو تحريم‌ها برخوردار شويم.FATF كاري به حساب‌هاي شخصي كشورها ندارد. نگراني از اينكه حساب‌هاي كشور رصد مي‌شوند، بي‌اساس است. ايران در تدوين كنوانسيون‌هاي پالرمو و سي‌اف‌تي نقش داشته و جزو كنوانسيون‌هاي سازمان ملل است.» به ‌گفته اين ديپلمات ارشد، اگر كشوري در ليست سياه FATF باشد، بانك‌هاي خارجي ضوابط رعايت و دقت‌شان را در مورد يك به يك مراودات بانكي آن كشور افزون مي‌كنند. برخلاف تصوري است كه فكر مي‌كنند اگر عضو FATF شويم، نظارت‌ها بر ما بيشتر مي‌شود، اكنون كه در ليست سياه هستيم، نظارت بر ما بسيار بيشتر شده و براي ايرانيان خارج از كشور هم محدوديت‌هاي زيادي ايجاد شده است. به گفته مهاجر، حتي كشورهاي روسيه و چين هم از ما خواستند كه ضوابط اين گروه را رعايت كنيم. اينكه مي‌گويند چين به FATF اعتقادي ندارد، اين عبارت اصلا درست نيست و از قضا به همين خاطر، حساب‌هاي بانكي ما در چين با محدوديت‌هايي روبه‌رو شده است.


بركناري يك مسوول به دليل سگ‌گرداني

روز پنجشنبه فيلمي منتشر شد كه در آن فردي سوار بر خودروي پلاك دولتي در اهواز اقدام به سگ‎گرداني در شهر مي‌كرد. به گزارش فارس، دادستان اهواز گفته است كه ‎ اين فرد معاون مالي يكي از ادارات بوده كه بركنار شده و برايش پرونده تشكيل داديم.


مشاركت در انتخابات بايد با آزادي كامل همراه باشد

محمدسروش محلاتي، پژوهشگر مسائل ديني، در يك نشست اينستاگرامي در خصوص رابطه مشاركت و مشروعيت از نظر امام علي(ع) با تاكيد بر اهميت ويژگي كيفي مشاركت مردم گفت: «منظور از شكل‌گيري مشاركت اين است كه مردم بيعت مي‌كنند و در بسياري از نظام‌هاي سياسي مشاركت ديده مي‌شود و حكومت‌ها نيازمند مشاركت مردم هستند. مهم ويژگي كيفي در اين مشاركت است كه آن ويژگي باعث ايجاد مشروعيت مي‌شود نه صرفا جنبه شكلي و ظاهري حضور و راي مردم. بايد ديد آيا واقعا اين حضور و راي نشان‌دهنده خواست و رضايت مردم است يا خير وگرنه هر نظام سياسي مي‌تواند راي مردم را به نمايش بگذارد.» به گفته او، تمام تاكيد امام علي(ع) بر اين است كه اين راي بايد راي آزاد باشد و هيچ عامل فشاري نبايد بر مردم وجود داشته باشد و كساني كه شركت نمي‌كنند بايد از آزادي و حقوق اجتماعي كامل برخوردار باشند.


فتنه عجيب براي انتخابات 1400 را تدارك ديدند

 فرمانده قرارگاه راهبردي عمار با يادآوري بيانات مقام معظم رهبري درمورد فتنه اكبر و صحبت‌هاي منتشر شده ظريف گفت: «طراحي‌هاي عجيبي براي انتخابات داشتند. مقام معظم رهبري، چند سال پيش فرمودند فتنه اكبر در راه است. فتنه عجيب براي انتخابات 1400 را تدارك ديدند. تمام اين فسيل‌هاي امنيتي، تمام امريكايي‌ها نشستند و طراحي آتش براي انتخابات 1400 داشتند. حرفي كه منتشر شد از عمق دلي بود كه بيرون ريخت.» به گزارش خبرگزاري تسنيم، حجت‌الاسلام مهدي طائب گفت:«حاج قاسم را امريكايي‌ها به شهادت رساندند. چرا؟ چون ديدند حاج قاسم در عراق، سوريه و همه جاست. ديدند كه دارد به خانه خدا نزديك مي‌شود. صلح عربستان و يمن قرار بود اتفاق بيفتد اما امريكا نگذاشت. امريكايي‌ها حاج قاسم را زدند. حاج قاسم، برسنجي‌ها، عمادي‌ها و شهدا، همه يك هدف داريم، اينكه كاري كنيم امام ‌زمان بتواند بيايد. اگر امام‌ زمان بخواهد بيايد، بايد كربلا شود، نه كربلايي كه امام حسين(ع) تنها ماند و شهيد شد.»  او گفت: «قبول داريم كه گراني‌ها بايد رفع شود اما بدانيد اين گراني‌ها، فقر و بيكاري، طبيعي نيست. چندين سال برنامه‌ريزي كردند كه پيشرفت به سمت ظهور زمين‌گير شود، اما مردم ما اگر سنگ هم از آسمان ببارد، هدف‌شان را خواهند داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون