• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4916 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

خبرخوان

پيشنهاد افزايش وام ساخت مسكن به ۵۰۰ ميليون تومان

در حالي اخيرا وام مسكن به ۴۵۰ ميليون تومان افزايش يافته كه پيشنهاد افزايش اين وام به ۵۰۰ ميليون تومان، افزايش زمان بازپرداخت و كاهش سود آن در دست بررسي قرار دارد. محمود شايان، مديرعامل بانك مسكن اظهار كرد: در تهران و كلان‌شهرها وام ساخت مسكن تا سقف 450 ميليون تومان افزايش يافت. او با يادآوري اينكه بانك مسكن پيش‌تر وام بافت فرسوده را نيز به 300 ميليون تومان افزايش داده بود، تصريح كرد: افزايش وام ساخت با روش‌هاي صنعتي‌سازي براي آن دسته از انبوه‌سازاني است كه در بانك مسكن حساب سپرده دارند.

بازار مسكن در كل كشور راكد است

محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بازار مسكن در كل كشور دچار ركود شده اما علت رشد قيمت ماه‌هاي اخير در تهران اين است كه پس از ثبات ارز و سكه، مقداري سرمايه از اين حوزه‌ها وارد بازار مسكن پايتخت شد. محمودزاده گفت: آمار بانك مركزي نشان مي‌دهد در چند ماه اخير ميزان سپرده‌گذاري در بانك‌ها افزايش يافته است. وقتي بازارهاي ارز، سكه و امثالهم به آرامش مي‌رسند بخشي از پول اين بازارها، خارج و در بانك‌ها سپرده‌گذاري مي‌شود يا به بازارهاي باثبات‌تر مثل مسكن مي‌آيد.


هشدار پليس: پسورد كيف پول رمز ارزتان را به كسي ندهيد

در حالي كه استفاده از كيف رمزارز با توجه به سهولت و راحتي كار با آنها امروزه مورد توجه بسياري از كاربران قرار گرفته، مجرمان سايبري نيز از اين موضوع آگاهي داشته و تلاش مي‌كنند از عدم آگاهي و توجه شهروندان به ملاحظات امنيتي هنگام دسترسي به اين‌گونه برنامه‌ها سوء‌استفاده كرده و موجب نفوذ به كيف رمزارز و سرقت از كاربران شوند. پليس فتا در اين زمينه هشدار مي‌دهد كه مجرمان سايبري با ترفندهاي گوناگون تلاش دارند تا به كيف‌ رمزارز شهروندان نفوذ پيدا كنند. بنابراين شهروندان هميشه به خاطر داشته باشند، كدهاي فعال‌سازي و ورود به صرافي يا كيف رمزارز ديجيتال محرمانه بوده و نبايد آنها را در اختيار ديگران قرار دهند.


35  درصد بنزين مصرفي مردم  با نرخ ۳ هزار تومان است

اسدالله قلي‌زاده، رييس صنف جايگاه‌داران كشور با بيان اينكه از زمان افزايش قيمت بنزين و بازگشت سهميه‌بندي، تغييرات چشم‌گيري در مصرف روي داده است و با شيوع كرونا هم نوسانات زيادي را در اين مورد شاهد بوديم، گفت: پس از افزايش قيمت بنزين و در ماه‌هاي اوليه با كاهش مصرف روبه‌رو شديم كه در مورد بنزين آزاد حدود 10 تا 20 درصد از بنزين مصرفي به نرخ آزاد بود اما رفته رفته اين ميزان تغيير كرده و هم‌اكنون بر اساس واقعيات ميداني مي‌توان گفت به صورت ميانگين حدود 35 درصد بنزين مصرفي به نرخ آزاد است.


انتخابات به ركود اقتصادي ايران دامن مي‌زند

فرشيد فرزانگان، رييس اتاق بازرگاني ايران و امارات اظهار كرد: در سال 1400 اقتصاد دنيا با توجه به واكسيناسيون به سرعت در حال رشد است و به نظر مي‌رسد كه واكسيناسيون در كشورهاي شرق آسيا مانند ژاپن، كره جنوبي، چين، تايلند، هنگ‌كنگ و سنگاپور، استراليا وضعيت بهتري دارد به‌ طوري كه بيشتر از متوسط دنيا در حال واكسيناسيون هستند. اين منجر به بازگشت رشد اقتصادي مي‌شود كه در نتيجه قيمت‌ مواد شيميايي و مواد معدني بعد از كرونا را به دليل افزايش تقاضا و موارد ديگر بازار به ‌شدت در حال افزايش است. رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و امارات افزود: چون قيمت مواد شيميايي و معدني در دنيا بالا رفته و نرخ تورم در كشور ما بالاست به نظر ركود ادامه خواهد داشت. انتخابات نيز بر اين ركود دامن مي‌زند و در نتيجه 6 ماه نخست سال درگير اين مسائل هستيم.


عدم امنيت شغلي كارگران مهم‌ترين دغدغه قشر كارگر است

حميدرضا امام‌قلي‌تبار، بازرس مجمع عالي نمايندگان كارگران كشور درباره مسائل و مشكلات كارگران در روز كارگر گفت: همه ساله در كشورمان از طرف متوليان امر، هفته كاروكارگر به اشكال مختلف برگزار مي‌شود. برگزاري همايش‌ها، بازديدها، سخنراني‌ها براي جامعه هدف كار و توليد كه شايسته تكريم هستند بسيار پسنديده و قابل احترام است. بازرس مجمع عالي نمايندگان كارگران كشور درباره مطالبات كارگران در روز كارگر گفت: اولين دغدغه جامعه كارگري عدم امنيت شغلي اين قشر است. بنا به گواهي آمار، قرارداد بيش از 93 درصد نيروي كار به‌ صورت موقت بوده و اين موضوع اثراث جبران‌ناپذير براي كارگران دارد.


كرونايي‌ها با قطار سفر نرفته‌اند 

سعيد رسولي، مديرعامل شركت راه‌آهن اظهار كرد: از ابتداي راه‌اندازي سامانه ماسك تاكنون اين سامانه در همه بخش‌هاي حمل و نقل ريلي فعال است و در زمان خريد بليت و انجام سفر ريلي كد ملي مسافر در سامانه ماسك چك شده و اگر تست كروناي اين مسافر مثبت شده باشد به او بليتي فروخته نخواهد شد. او افزود: همچنان همه پروتكل‌هاي بهداشتي ابلاغ شده از سوي ستاد ملي مقابله با كرونا در بخش ريلي به صورت سختگيرانه‌اي رعايت مي‌شود و نظارت جدي بر روند اجراي صحيح آن در همه ايام هفته داريم و هيچ تخلفي از اين دست كه مسافري با تست مثبت كرونا اقدام به سفر كرده باشد در حوزه ريلي انجام نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون