• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4917 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

بين‌الملل

اقتصاد اروپا به دنبال موج  جديد كرونا وارد ركود دوباره شد

طبق تخمين‌هاي دفتر آمار اتحاديه اروپا موسوم به يورواستات، هم اقتصاد اتحاديه اروپا و هم منطقه يورو با دومين ركورد طي تنها يك سال روبه‌رو مي‌شوند.
اين اقتصادها در 3 ماهه اول 2021 باز هم كوچك شده‌اند.توليد ناخالص داخلي در 19كشور منطقه يورو 0.6 درصد در 3 ماهه اول 2021 نسبت به 3 ماهه قبل از آن كوچك شده است. اتحاديه اروپا و منطقه يورو در 3 ماهه پاياني 2020 به دنبال موج جديد كرونا با ركود مواجه شدند.
اين بدين معناست كه اين منطقه در حال حاضر دوباره در يك ركود فني به‌سر مي‌برد؛ يعني دو فصل متوالي رشد منفي اقتصادي آلمان، بزرگ‌ترين اقتصاد اتحاديه اروپا در ميان 3 عضوي از اين اتحاديه قرار دارد كه بيشترين ركورد را در فصل زمستان تجربه كردند.
توليد ناخالص داخلي آلمان پس از پرتغال و اسپانيا بيشترين كاهش سالانه را معادل 3 درصد داشته است. اقتصاد آلمان 1.7درصد نسبت به ماه قبل از آن هم كوچك شده است. البته برخي اقتصاددان‌ها عقيده دارند، واكسيناسيون سراسري به دولت‌ها كمك مي‌كند محدوديت‌هاي كرونايي را بردارند و در نتيجه شرايط در ادامه سال جاري ميلادي بهبود مي‌يابد.


خوش‌بيني به افزايش قيمت طلا صفر شد

در نظرسنجي هفتگي كيتكونيوز، تحليلگران به سرمايه‌گذاران هشدار دادند اگر طلا در چنين فضايي نتواند صعود كند، در آن صورت منتظر قيمت‌هاي پايين‌تر باشند. با اين حال بسياري از تحليلگران مي‌گويند، تست مجدد سطح حمايتي اخير مي‌تواند نيروي خريد جديدي در بازار ايجاد كند.
باب هابركورن،كارگزار ارشد كالا در شركت آر جي او فيوچرز به كيتكونيوز گفت: اكنون زمان آن رسيده كه به ناكامي طلا اذعان كنيم. طلا اكنون به تقلا افتاده است اما در مقطعي نوبت درخشش اين فلز ارزشمند خواهد رسيد.
بازار طلا شاهد تغيير دراماتيكي در فضا بود زيرا قيمت‌ها نتوانستند از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور كنند. دو هفته پيش در نظرسنجي كيتكونيوز براي نخستين ‌بار صددرصد تحليلگران به افزايش قيمت طلا راي داده بودند. اين هفته براي نخستين ‌بار در تاريخ اين نظرسنجي هيچ كس به افزايش قيمت طلا راي نداد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون