• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4919 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

حادثه

سيل هشت استان را درنورديد

كشف پيكر 10 مفقودي از جمله  6 كارمند اداره برق كرمان

گروه اجتماعي| سيل به هشت استان زده است و گروه‌هاي امداد مشغول جست و  جو، امدادرساني و كشف پيكر برخي از مفقودان هستند. روز گذشته رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام كرد: «در جريان عمليات جست‌وجو و نجات توسط امدادگران و نجات‌گران جمعيت هلال احمر طي شبانه‌روز گذشته، متاسفانه پيكر ۱۰ نفر از مفقودين ناشي از سيل در استان‌هاي يزد، كرمان و خراسان جنوبي پيدا شد و عمليات جست‌وجو براي يك گمشده‌ ديگر همچنان ادامه دارد.» به گفته مهدي ولي‌پور با وقوع سيل در ٨ استان اصفهان، يزد، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، كرمان، سمنان، تهران و سيستان و بلوچستان، تاكنون به ٥٤٦ نفر امدادرساني، ۳۷ خودرو رهاسازي، بيش از ۱۰۰ نفر نجات يافته و ۴۸ باب منزل از آب تخليه شدند.
از ميان جانباختگان سيل، 6 نفر از كارمندان اداره برق كرمان بودند كه پيكر بي‌جان‌شان در منطقه گلباف اين شهرستان پيدا شد. علي بابايي، فرماندار كرمان روز گذشته با اعلام اين خبر و با اشاره به بارش باران 12 ارديبهشت در بخش شهداد به ايرنا گفت: «بارش باران موجب وارد آمدن خسارت به برخي زيرساخت‌هاي اين منطقه از جمله آب و برق شد. بعد از قطع برق و آب و وارد آمدن خسارت به جاده‌ها، نيروهاي ادارات برق، آب و راهداري شهرستان كرمان براي رفع مشكل به منطقه اعزام شدند. ساعت پنج عصر روز دوشنبه نيروهاي اداره برق شهرستان كرمان به منظور پيگيري و بررسي چرايي قطعي برق وارد منطقه شدند.» او گفته است شرايط جوي منطقه گلباف مساعد بوده اما در بالادست و در سه راهي نيبيد به سمت گلباف بارش شديد تگرگ رخ مي‌دهد به‌طوري كه منطقه سفيدپوش مي‌شود و بعد از آن بارش باران شديد منجر به آب شدن تگرگ و جاري شدن سيلاب به سمت گلباف مي‌شود: «سيلاب موجب غرق شدن ۶ نفر از نيروهاي اداره برق شهرستان كرمان شد.» سه كشته ديگر و يك مفقودي هم از استان يزد بوده‌اند. مديرعامل جمعيت هلال احمر استان يزد خبر داده است كه سيل دوشنبه شب در محور چوپانان- اردكان و دشت بياضه سه كشته و يك مفقودي بر جا گذاشته است. محسن حرازي‌زاده يزدي به مهر گفت: «سيل شب گذشته در مناطق مختلف استان يزد سه كشته بر جا گذاشت. در حادثه محور چوپانان - اردكان به ۹ مصدوم توسط عوامل امدادي، امدادرساني صورت پذيرفت و يك فوتي اين حادثه صبح سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت‌ماه در ۱۵ كيلومتري جاده چوپانان پيدا شد. حادثه دشت بياضه در محدوده دهستان رباط، يك مصدوم، دو فوتي و يك مفقودي داشت.» مديرعامل جمعيت هلال احمر استان يزد با اشاره به اينكه نيروهاي امداد و نجات هلال احمر و ساير گروه‌هاي امدادي از شب گذشته در حال امدادرساني به سيل‌زدگان هستند، يادآور شد: در اين دو حادثه، ۱۰ نفر با تلاش نيروهاي امدادي حاضر در منطقه نجات پيدا كردند. به گفته او تلاش و جست‌وجو براي يافتن فرد مفقودشده اين حادثه ادامه دارد. معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي هم اعلام كرده است كه با توجه به وقوع سيلاب و آبگرفتگي در ۱۵ نقطه استان تاكنون ۱۲۲ نفر توسط نيروهاي امدادي امدادرساني شده‌اند. محمدحمزه اسعدزاده به ايرنا گفت: «با تقويت فعاليت سامانه بارشي در شبانه‌روز گذشته ۱۵ نقطه استان دچار آبگرفتگي شد و خسارت‌هايي به بخش كشاورزي و دامداري استان وارد شده است. نيروهاي امدادي براي امدادرساني به ديگر مناطق استان از جمله شهرستان طبس و تپه طاق، دقت‌آباد، بند دره، درح، شوشود و چاهك موسويه اعزام شدند و در اين امدادرساني‌ها ۲۲ نفر به مناطق امن انتقال يافتند.» اسعدزاده تخليه آب از ۲۵ منزل مسكوني و رهاسازي ۲ خودرو گرفتار در سيل را از ديگر اقدامات نيروهاي امدادي هلال احمر خراسان جنوبي در ۲۴ ساعت گذشته عنوان كرد.

 


سقوط و مرگ كارمند سفارت سوييس در فرمانيه

روز سه‌شنبه در پي سقوط زني از طبقه هجدهم برجي در كامرانيه تهران عوامل انتظامي براي بررسي موضوع وارد عمل شدند. زني كه بعدتر معلوم شد تبعه و كارمند سفارت سوييس بوده است. پايگاه خبري پليس روز گذشته نوشت: «ساعت 9:30 صبح امروز سه‌شنبه خبري در خصوص سقوط زني از برجي در خيابان كامرانيه اعلام شد. با حضور عوامل انتظامي در محل مشخص شد اين فرد خانمي ۵۲ ساله تبعه و كارمند سفارت سوييس بوده كه از طبقه هجدهم برجي در كامرانيه سقوط و فوت كرده است.» مجتبي خالدي سخنگوي اورژانس كشور هم روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: «يك مورد حادثه سقوط فردي از طبقه ۱۸ يك برج در كامرانيه صبح امروز به سازمان اورژانس كشور اطلاع داده شد. اين فرد ۵۲ ساله بوده و متاسفانه به علت سقوط جان خود را از دست داده است.» به گفته سخنگوي اورژانس كشور اطلاعات تكميلي متعاقبا اعلام مي‌شود. پليس هم در خبر كوتاه خود اعلام كرده است كه مراتب از طريق عوامل انتظامي و تخصصي آگاهي در حال رسيدگي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون