• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4923 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

صداوسيما باز هم از پوشش سخنراني رييس‌جمهوري سر باز زد

رويارويي تا آخرين نفس

دويست و بيست و سومين نشست ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در حالي روز يكشنبه و به رياست رييس‌جمهوري برگزار شد كه ابتداي اين نشست پيروي تصميمات ستاد هماهنگي اقتصادي دولت براي تامين منابع لازم و اولويت‌بخشي در پرداخت‌هاي ضروري تهيه، تامين و خريد واكسن، دستگاه‌هاي مختلف گزارش اقدامات انجام شده در اين زمينه را ارايه كردند. گزارش‌هايي كه به مباحث مختلف در‌خصوص چگونگي مديريت كرونا و مقابله با ادامه همه‌گيري كوويد-19 مي‌پرداخت و بر اين اساس تهيه و تامين واكسن از صندوق كوواكس و خريد و واردات واكسن مطابق توافقات انجام شده با برخي كشورها، تسريع در پرداخت منابع تخصيص ‌يافته و هماهنگي‌هاي لازم ميان دستگاه‌ها براي پيشبرد امور جهت تامين فوري واكسن مورد بحث و بررسي قرار گرفت.نشستي كه رييس‌جمهوري در ادامه آن، بار ديگراز آثار تحريم بر اوضاع و احوال كشور به‌ويژه در مسير مقابله با كرونا گفت و ازجمله تاكيد كرد كه تامين و واردات واكسن بايد با روالي منطقي انجام شود تا پايان تيرماه امسال، هدف دولت در واكسيناسيون حدود ۱۳ ميليون نفر از شهرونداني كه درگروه‌هاي پرخطر قرار دارند، محقق شود. حسن روحاني همچنين در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به كمك‌هاي معيشتي دولت، بر تداوم اين رويه در راستاي كاهش بخشي از مشكلات معيشتي شهروندان تاكيد كرد.
حسن روحاني اما جز آنچه پيش از ظهر يكشنبه درباره كرونا گفت، شامگاه شنبه نيز در جريان ديدار با جمعي از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعدادي از مديران شركت‌هاي فعال در زمينه توليد واكسن كرونا، به فرآيند كاري ستاد ملي مديريت كرونا و مانع‌تراشي‌هاي امريكا و تحريم‌ها براي واردات واكسن اشاره و ضمن تاكيد بر لزوم توليد واكسن، اطلاعاتي درباره واكسن‌هاي توليد داخل ارايه كرد. آنچه اما در اين ميان محل تامل بود، آنجا رقم خورد كه اگرچه روحاني در اين سخنان و البته ديگر سخنراني‌ها و برنامه‌هاي خود، بيش از هر نكته، بر فرآيند مديريت كرونا در كشور و تهيه واكسن يا چند و چون حمايت‌ها و كمك‌هاي معيشتي دولت تاكيد داشته و دارد اما صداوسيما در اقدامي عجيب اين سخنان را سانسور كرده است. اقدامي كه البته مسبوق به سابقه بود و طبيعتا با واكنشي روبه‌رو شد كه پيش از اين نيز در موارد مشابه شاهد آن بوديم.
عليرضا معزي، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رياست‌جمهوري ديروز در واكنش به اين اقدام صداوسيما در توييتي نوشت: ‌«ديروز روحاني ميزبان جمعي از مسوولان نظام سلامت، توليدكنندگان و تامين‌كنندگان واكسن بود.جلسه‌اي اميدآفرين كه هم توانمندي كادر درمان در موج چهارم كرونا را روايت  و هم افق روشن واكسيناسيون را تصوير مي‌كرد. پخش اين نشست از صداوسيما مي‌توانست به آرامش و اميد بيشتر بينجامد.»
البته پيش از اين، خبري آمده ‌بود كه ستاد انتخابات سازمان صداوسيما با ايجاد محدوديت براي پخش زنده رييس‌جمهوري، به دفتر او اعلام كرده كه به علت حساسيت فضاي انتخابات، تنها اجازه پخش زنده سخنان او در 3جلسه «هيات دولت»، «ستاد كرونا» و «پنجشنبه‌هاي افتتاح» را خواهد داد و به همين دليل هم به‌گفته معزي، سخنراني روحاني براي روز كارگر و معلم از صداوسيما پخش نشد. عجيب آنكه در دور دوم رياست‌جمهوري از آنجا كه مطابق قانون، امكان كانديداتوري رييس‌جمهوري وقت وجود ندارد، حذف سخنراني روحاني از صداوسيما اساسا محلي از اعراب ندارد. آن‌هم در شرايطي كه اين روزها به‌كرات شاهد حضور چهره‌هاي اصولگرايي هستيم كه بعضا به‌طور رسمي اعلام كانديداتوري كرده‌اند.
اين اما اولين‌بار نيست كه پخش زنده سخنان رييس‌جمهوري در صداوسيما و به بهانه انتخابات ملغي مي‌شود. همين چندي پيش بود كه عليرضا معزي خبر داد كه به‌‌رغم هماهنگي‌هاي لازم و موافقت رييس سازمان صداوسيما براي پخش زنده سخنراني‌هاي رييس‌جمهوري در نشست‌هاي رمضان، سخنراني روحاني در نشست با كنشگران سياسي صرفا به دليل مخالفت رييس شبكه خبر از آنتن زنده اين شبكه حذف شده است. اختلافات صداوسيما با دولت تمام طول اين ۸ سال بر كسي پوشيده نبوده و نيست. اختلافاتي كه تا آنجا پيش رفت كه پس از توهين به رييس‌جمهوري در صداوسيما، حضور علي علي‌عسگري در نشست‌هاي هيات دولت تا مدتي منتفي شده ‌بود. بهمن سال گذشته و زماني كه درپي آنچه در برنامه «زاويه» رخ داد، تا چند هفته خبري از دعوت دولت از علي‌ علي‌عسگري نبود. پخش سريال «گاندو» نيز اين اواخر منجر به رسانه‌اي شدن اين اختلافات دامنه‌دار شد و با اين اوصاف به نظر مي‌رسد صداوسيما تلاش دارد تا آخرين لحظه حضور دولت به اين تقابل و رويارويي ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون