• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4925 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت

مدير عامل سابق استقلال در فدراسيون ژيمناستيك

چرا رييس جمهوري نمي‌شوي آقاي سعادتمند؟

علي ولي‌اللهي

 

احمد سعادتمند، مدير عامل سابق استقلال براي رياست فدراسيون ژيمناستيك ثبت‌نام كرد. ثبت‌نام از كانديداهاي پست رياست فدراسيون‌ ژيمناستيك از ۷ ارديبهشت ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز كاري تا ۲۱ ارديبهشت ماه ادامه داشت.
سعادتمند در حالي خودش را وارد جريان رقابت در فدراسيون ژيمناستيك كرد كه  مهر ماه سال قبل به  عنوان مديرعامل باشگاه استقلال ازكار بركنار شد.كارنامه او در دوران رياست  بر باشگاه  استقلال چيزي جز تنش و ناكامي براي يكي از دو تيم پرطرفدار ايران به همراه نداشت. در زمان او بود كه به دليل مشكلات شخصي‌اش با فرهاد مجيدي استقلال قهرماني جام حذفي را از دست داد و مجبور شد با سرمربي موقت راهي ليگ قهرمانان آسيا شود.  سنگ بنايي كه  سعادتمند  در مديريت استقلال گذاشت  به آوردن محمود فكري در ابتداي فصل منجر شد. فكري در دوران سرمربيگري نتوانست انتظارات را برآورده كند تا به نوعي استقلال قهرماني ليگ برتر امسال را هم از دست داده باشد. 
سعادتمند كه  با  حمايت  مستقيم  وزير ورزش به مديرعاملي استقلال رسيد از روز ورود به باشگاه با وعده‌هاي زياد سعي در اقناع هواداران و پشتوانه‌سازي براي خودش داشت. از ادعاي توليد پفك آبي براي درآمدزايي تا آوردن استراماچوني.  ايجاد شبكه رسانه‌اي در حمايت از خودش ديگر كاري بود كه او انجام داد. با اين حال هيچ كدام از وعده‌هاي مدير وزارت ورزشي استقلال برآورده نشد.  اقدام به بستن قراردادهاي نجومي با برخي ستاره‌هاي آبي‌پوش كه حتي صداي مديرعامل بعدي استقلال را هم درآورد جزو نقاط جالب كارنامه سعادتمند به حساب مي‌آيد. در نهايت قمار او با نام مربي محبوب ايتاليايي شكست خورد و از بازي قدرت در استقلال كنار رفت. حال خبر رسيده سعادتمند شانس خودش را براي حضور در فدراسيون ژيمناستيك امتحان خواهد كرد.  تلاش احمد  سعادتمند براي رسيدن به سمت رياست يكي از فدراسيون‌ها براي نخستين ‌بار نيست كه رخ مي‌دهد. مديرعامل سابق استقلال پيش از اين در بسياري از رشته‌هاي ورزشي شانس خود را براي رسيدن به پست رياست امتحان كرده است. ايشان سال ۸۳ براي رياست فدراسيون هندبال اقدام كرد. همچنين او سابقه نامزدي در انتخابات وزنه‌برداري را هم در كارنامه دارد. سرپرستي در فدراسيون پينگ‌پنگ ديگر بخش مهم از رزومه احمد سعادتمند به حساب مي‌آيد.
 ۴ سال پيش او در برهه‌اي سرپرست فدراسيون اسكي هم شد. جالب اينجاست كه فدراسيون نجات غريق هم حتي از چشم سعادتمند دور نمانده و ايشان براي رسيدن به صندلي اين فدراسيون هم اقدام كرد. در خلال تمام اين تلاش‌ها سعادتمند مدتي هم مديرعامل واليبال بانك سرمايه شد كه در نهايت به انحلال اين تيم انجاميد.  سعادتمند بعد از تيم واليبال بانك سرمايه سراغ نامزدي در انتخابات فدراسيون اين رشته ورزشي هم  رفت. 
بدون شك ثبت‌نام در انتخابات حق هر شهروندي است كه سعادتمند هم از آن استفاده مي‌كند. با اين حال بايد پرسيد مگر مي‌شود يك نفر همزمان در فوتبال، واليبال، وزنه‌برداري،تنيس روي ميز، اسكي، نجات غريق و ژيمناستيك تخصص داشته باشد؟ البته كه نه، چراكه سعادتمند اگر تخصص داشت، سرنوشت بانك سرمايه به آنجا كشيده نمي‌شد و استقلال امروز وضعيت به مراتب بهتري مي‌داشت و لااقل هوادارانش حسرت جام حذفي كه به خاطر حواشي و ناآماده بودن تيم از دست‌شان پريد را نمي‌خوردند.  مشخص  است كه مديرعامل استقلال يك الگوي مديريتي ناموفق دارد و تلاش مي‌كند آن الگو را مثل شابلون  روي تمام رشته‌هاي ورزشي بگذارد بدون اينكه متوجه باشد  در چه  زمينه‌اي كار مي‌كند. 
با تمام اين تفاسير و با توجه به رزومه احمد سعادتمند و اعتقادش به تخصص در هر زمينه‌اي شايد بهتر مي‌بود حالا كه در ايام انتخابات رياست‌جمهوري قرار داريم ايشان شانس خودش را براي نشستن بر صندلي رييس قوه مجريه هم امتحان مي‌كرد تا شايد لااقل هواداران فوتبال با وعده پفك‌هاي رنگارنگ و بازگرداندن استراماچوني ، برانكو و كي‌روش مدتي سرگرم شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون