• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4927 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

پيدا و پنهان

افرادي قصد به دست گرفتن كنترل سهام عدالت مردم را دارند

سيدناصر موسوي‌لارگاني، نماينده مردم فلاورجان و عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: برگزاري ‎انتخابات الكترونيكي مجامع استاني ‎سهام عدالت مردود است. وقتي حدود نيمي از مردم دارنده سهام عدالت حتي كد سجام هم ندارند و نمي‌توانند راي بدهند، اين چگونه انتخاباتي است؟ ظاهرا رانت برخي در برگزاري انتخابات غيرشفاف است تا تركيب هيات ‌مديره‌هاي مدنظرشان را بر سر كار بياورند.


واریز به صندوق تثبیت  بازار سرمایه در انتظار موافقت

محمدحسن ابراهيمي، عضو هيات ‌مديره سازمان بورس با اشاره به مصوبه هيات دولت در خصوص امكان واريز ۲۰۰ ميليون دلار به صندوق تثبيت بازار گفت: طبق اخباري كه شنيده مي‌شود و قولي كه بانك مركزي داده، اميدواريم به زودي اين مبلغ را به حساب صندوق تثبيت بازار سرمايه واريز كنند. او گفت: تمامي اين موارد در راستاي حمايت و بازگشت رونق ار سرمايه است. اين موارد كه توسط دولت ابلاغ شده، نيازي به قانون‌گذاري از سوي مجلس شوراي اسلامي و تصويب سران شوراي عالي هماهنگي اقتصاد نداشت.


آغاز ارسال اخطار به مشتركان پرمصرف آب تهران  از اول خرداد

سيدرسول باقري، معاون درآمد و امور مشتركين شركت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به روند صعودي افزايش مصرف آب در پايتخت گفت: سناريوهايي براي روزهاي سبز، زرد، نارنجي و قرمز تدوين شده است و اولويت برخورد با مصارف فضاي سبز و بنايي، مشتركان تجاري و دولتي و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌هاي خانگي خواهد بود. معاون درآمد و امور مشتركين شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از اول خرداد ‌ماه به تمامي مشتركان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال خواهد شد و در صورت تداوم، محدوديت مصرف را اعمال خواهيم كرد.


ميوه‌هاي فصل براي خانواده‌ها چقدر هزينه دارد؟

براساس مشاهدات ميداني از برخي از خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر تهران قيمت هر كيلو گيلاس ۱۳۵ هزارتومان، گوجه سبز ۹۰ هزار تومان، توت فرنگي ۵۵ هزار تومان، زردآلو ۵۰ هزار تومان، توت سفيد ۲۰ هزارتومان، هلو ۳۹ هزار تومان، ملون ۷۹۰۰ تومان و شاه‌پسند ۸۹۰۰ تومان است. به عبارتي اگر فردي قصد خريد چند قلم از ميوه‌هاي فصل و نوبرانه را داشته باشد بايد حداقل ۱۰۰ تا حداكثر ۳۰۰ هزار تومان هزينه كند. قيمت‌هاي ذكر شده حدودي بوده و ممكن است در برخي مناطق بسته به نوع و كيفيت قيمت‌ها بيشتر يا كمتر باشد.


سقوط هواپيماي دو نفره در شرق تهران تكذيب شد

محمدحسن ذيبخش، سخنگوي سازمان هواپيمايي گفت: خبري مبني بر سقوط هواپيماي دو نفره در شرق تهران در فضاي مجازي منتشر كه پس از ساعاتي جست‌وجو و تجسس تيم‌هاي مختلف دستگاه‌هاي متولي از سوي سخنگوي سازمان هواپيمايي تكذيب شد. تيم بررسي سانحه سازمان هواپيمايي به محل حادثه اعلامي اعزام شد و تجسس ادامه پيدا كرد اما اثري از سانحه در محل مورد نظر يافت نشد. او با بيان اينكه از ابتدا اعلام شده بود كه هواپيماي سقوط كرده متعلق به ناجا بوده است، افزود: به همراه تيم بررسي سانحه سازمان هواپيمايي كشوري، تيمي از اورژانس و بالگرد نيروي انتظامي به محل اعزام شده بودند و جست‌وجو در محل مورد نظر نشان مي‌دهد كه در اين منطقه سقوط هواپيمايي رخ نداده است.


آيا با كاهش نرخ ارز لوازم خانگي ارزان مي‌شود؟

عباس هاشمي، دبير انجمن صنايع لوازم خانگي ايران از مشكل جدي اين صنعت در تامين مواد اوليه خبر داد و گفت: حتي اگر كاهش نرخ ارز استمرار داشته باشد و قيمت جهاني مواد اوليه از جمله محصولات پتروشيمي و فولاد نيز كاهش يابد و بر مواد اوليه توليد داخل اثر مثبت بگذارد با توجه به افزايش ۳۹ درصدي دستمزد و تابعيت بازار از عرضه و تقاضا، نمي‌تواند تاثير چشمگيري بر قيمت محصولات داشته باشد.  او ضمن اميدواري نسبت به استمرار كاهش نرخ ارز و تاثير آن بر قيمت مواد اوليه اظهار كرد: در حال حاضر همزمان با افت نرخ ارز، قيمت فولاد در جهان بالا رفته اما اگر كاهش نرخ ارز استمرار داشته باشد و قيمت مواد اوليه مورد نياز لوازم خانگي از جمله پتروشيمي و فولاد نيز با اين كاهش همسو شود، وضعيت توليد مثبت خواهد شد. او با اشاره به افزايش ۳۹ درصدي حقوق و دستمزد همچنين افزايش قيمت مواد اوليه تصريح كرد: بنابراين انتظار نمي‌رود كاهش قيمت كالاي ساخته شده لوازم خانگي در اثر كاهش نرخ ارز چشمگير باشد. از طرف ديگر قيمت لوازم خانگي تابع عرضه و تقاضاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون