• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4927 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

با گل عيسي آل‌كثير و در يك بازي پر برخورد

پرسپوليس فاتح دربي شد

گروه ورزش

 

 

در حالي كه انتظار مي‌رفت دربي ۹۵ به دليل درخشش سرخابي‌ها در آسيا از لحاظ كيفي حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد، اين اتفاق نيفتاد. دو تيم استقلال و پرسپوليس از هفته بيست‌وسوم رقابت‌هاي ليگ برتر به مصاف هم رفتند و درنهايت بازي با نتيجه يك بر صفر به نفع پرسپوليس به اتمام رسيد. 
دربي سرخابي‌ها بيشتر از هر چيزي تنش داشت و درگيري. خطاهاي متعدد و عصبي بودن بازيكنان كاملا روي اين رقابت تاثير گذاشت و در نهايت بازي باكيفيتي را شاهد نبوديم. در اين بازي طبق روال دربي‌هاي گذشته استقلال بهتر شروع كرد. به اين اميد كه مثل چند دربي قبلي با گل زودهنگام بازي را شروع كند. اتفاقي كه نيفتاد تا بعد از چند دقيقه دو تيم به تعادل برسند. البته در دقيقه دو بازي يك صحنه مشكوك در محوطه جريمه پرسپوليس رخ داد كه پاي وحيد اميري روي پاي مهدي قائدي رفت و داور مي‌توانست نقطه پنالتي را نشان دهد كه اين اتفاق نيفتاد. به هر ترتيب نيمه اول اتفاق قابل ذكري نداشت جز چند ضربه به سمت دروازه دو تيم كه ثمري نداشت.
در نيمه دوم پرسپوليس شرايط خودش را كمي بهتر كرد. در دقيقه ۵۵ شهريار مغانلو پشت محوطه جريمه صاحب توپ شد و ضربه‌اش را روانه دروازه استقلال كرد كه با واكنش ناقص رشيد مظاهري همراه شد و در ريباند عيسي آل‌كثير دروازه استقلال را باز كرد. آل‌كثير با اين گل تمام خاطرات تلخ چند ماه گذشته‌اش را به فراموشي سپرد و قهرمان تيمش لقب گرفت. 
فرهاد مجيدي بعد از عقب افتادن تمام عناصر تهاجمي روي نيمكت تيمش را به زمين بازي فرستاد. او حتي دانشگر كه چند ماه مورد غضب قرار گرفته بود را به زمين بازي فرستاد. با اين حال فشار استقلال نتوانست موقعيت جدي روي دروازه پرسپوليس ايجاد كند و سرخ‌ها با كنترل بازي توانستند حملات حريف را خنثي كنند. با اين حال در يك صحنه و روي ضربه كرنر استقلال مي‌رفت دروازه پرسپوليس را با ضربه سر سياوش يزداني باز كند كه شجاعي توپ را از روي خط دروازه بيرون كشيد. شجاعي چند ثانيه قبل از آن صحنه وارد زمين شده بود و يك گل را براي تيمش خريد تا تعويض طلايي يحيي لقب بگيرد. 
درنهايت در حالي كه اكبريان ۵ دقيقه وقت اضافه اعلام كرده بود، در لحظات پاياني تكل محمد نادري روي ميلاد سرلك ديگ جوشان عصبانيت بازيكنان و كادر فني دو تيم را سرريز كرد و همه با هم درگير شدند كه به اخراج چند نفر از جمله فرجي مدافع پرسپوليس انجاميد. بعد از آرام شدن اوضاع و خارج شدن نيمكت دو تيم از زمين بازي ادامه پيدا كرد و در دقيقه ۹۹ داور سوت پايان را به صدا در آورد تا پرسپوليس فاتح دربي ۹۵ لقب بگيرد.  با اين نتيجه پرسپوليس ۴۵ امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر و يك بازي كمتر نسبت به سپاهان به صدر جدول رده‌بندي راه يافت تا خيز بلندي براي پنجمين قهرماني پياپي برداشته باشد. استقلال نيز با شكست با همان ۳۴ امتياز به رده پنجم جدول سقوط كرد و حالا گل‌گهر سيرجان و آلومينيوم اراك را نيز بالاي سر خودش مي‌بيند. هرچند آبي‌ها بازي‌هاي كمتري نسبت به اين دو تيم دارند. مي‌توان گفت استقلال با اين شكست رسما از كورس قهرماني ليگ برتر جا ماند و حالا بايد قهرمان را از ميان تيم‌هاي سپاهان و پرسپوليس پيدا كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون