• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4927 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ ارديبهشت

خبرخوان

  مدير كل انتقال خون استان تهران گفت: «ذخاير خوني ما ناپايدار است و هر لحظه ممكن است به حالت وضعيت بحراني وارد شود و در فرآورده‌هاي خوني دچار مشكل شويم. خواهشمندم مردم با اهداي مستمر و مداوم خون ما را ياري دهند. در حال حاضر براي تامين فرآورده‌هاي خوني مشكلي نداريم، اما اگر اين روند فعلي در مراجعه مردم ادامه يابد، قطعا در روزها و هفته‌هاي آتي با مشكلات عديده‌اي در زمينه تامين فرآورده‌هاي خوني مورد نياز ۱۶۷ بيمارستان استان تهران با مشكل روبه‌رو مي‌شويم.»
  مدير روابط عمومي سازمان نظام پزشكي كشور از تشكيل دو كميته براي بررسي مشكلات رزيدنت‌ها و بررسي خودكشي‌هاي اخير دانشجويان پزشكي تخصصي خبر داد و گفت: «دستياران شيفت‌بندي‌هاي سنگيني دارند؛ رزيدنت‌هايي داشتيم كه در طول شيفت بيهوش شدند و زير سرم نجات‌شان دادند. رييس كل سازمان نظام پزشكي كشور هم طي حكمي به معاون آموزشي سازمان ماموريت داده كه يك كميته فوري را تشكيل دهند و تمام مشكلاتي كه دستياران با آنها دست‌وپنجه نرم مي‌كنند را احصا كنند كه اين كميته تشكيل شده است و در حال انجام بررسي‌ها هستند. درباره بررسي خودكشي‌هاي اخير نيز كميته‌اي با مسووليت رييس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت تشكيل شده و ابعاد مختلف خودكشي‌هاي اين چند نفر در حال بررسي است.» 
  سخنگوي سازمان غذا و دارو از صدور مجوز مصرف اضطراري براي واكسن آكسفورد- آسترازنكا ساخت ايتاليا در ايران خبر داد و در توييتر خود نوشت: «مجوز مصرف اضطراري واكسن آكسفورد- آسترازنكا توليد ايتاليا توسط سازمان غذا و دارو صادر شد. تاكنون مجوز مصرف اضطراري (EUA) واكسن آكسفورد- آسترازنكا توليد كره جنوبي، روسيه و ايتاليا در ايران صادر شده است.»
  شماري از كارگران بخش خدمات شهري شهرداري سراوان در استان سيستان و بلوچستان به روند دريافت نكردن چندين ماه حقوق خود اعتراض كردند. اين كارگران با تجمع در مقابل ساختمان شوراي شهر خواستار پيگيري مطالبات پرداخت نشده خود شدند. به ادعاي كارگران؛ شهرداري سراوان از ابتداي دي‌ماه ۹۹ تاكنون، در پرداخت حقوق كارگران شهرداري سراوان كوتاهي كرده است.
 يك عضو شوراي اسلامي شهر تهران، نسبت به ضرب و شتم يك دستفروش توسط عوامل شهرداري تهران واكنش نشان داد. مجيد فراهاني در صفحه توييتر خود نوشت: «برخورد خشونت‌آميز با دستفروشان قانوني و انساني نيست، پيگير برخورد با ماموران متخلف سد معبر خواهم بود. در شرايط سخت اقتصادي ناشي از كرونا و تحريم‌ها برخورد با دستفروشان مورد تاييد شوراي شهر تهران نيست.» اين دستفروش، روز پنجشنبه و همزمان با عيد فطر، در خيابان شهيد قدمي در شهر ري، توسط ماموران شهرداري مورد ضرب و شتم قرار گرفت و انتشار فيلم رفتار غيرانساني اين ماموران در فضاي مجازي، واكنش‌هاي تند كاربران عليه شهرداري تهران به دنبال داشت.
 بنا به اعلام وزارت بهداشت، طي شبانه‌روز 23 تا 24 ارديبهشت، ۱۰ هزار و ۱۴۵ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد. در حال حاضر مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به دو ميليون و ۷۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسيده است. در طول همين بازه زماني، ۲۰۲ بيمار كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۷۶ هزار و ۴۳۳ نفر رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون