• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4929 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

خبر

معاون  مطبوعاتي:
اسراييل مقر رسانه‌ها را بمباران كرد تا كشتار كودكان غزه فاش نشود

در پي بمباران مقر چندين رسانه بين‌المللي در غزه، معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد، ضمن محكوم كردن جنايات رژيم اشغالگر قدس تاكيد كرد: «هدف از اين اقدام جنايتكارانه و وحشيانه جلوگيري از افشاي جنايات و كشتار بي‌رحمانه كودكان نزد افكار عمومي جهانيان است.» محمد خدادي در گفت‌وگو با ايرنا گفت: «بزرگ‌ترين ترس و نقطه ضعف رژِيم صهيونيستي اين است كه مردم با ماهيت اشغالگر آن آشنا شوند. بنابراين با سانسور و خفقان همه تلاش خود را مي‌كند تا صداي گريه كودكان فلسطيني به گوش دنيا نرسد. اين رژيم هيچ اصول، قاعده و قانوني را رعايت نمي‌كند و به هيچ قرارداد بين‌المللي و هيچ سازماني از جمله سازمان ملل پايبندي ندارد. مسلما كسي كه به كودك و آمبولانس و بيمارستان رحم نمي‌كند، به خبرنگار هم رحم نمي‌كند.‌ حفظ امنيت خبرنگاران در هر جنگ و منازعه‌اي از نخستين اصول و مقررات بين‌المللي است و حتي در جنگ‌هاي جهاني اول و دوم و در سال‌هاي معاصر كمتر مشاهده شده كه با اطلاع از اينكه صدها خبرنگار در يك ساختمان حضور دارند، اقدام به حمله مستقيم به اين مقر شود. اما ماهيت رژيم اشغالگر قدس بر پايه نژادپرستي و مغايرت با همه اصول و مقررات انساني بنا شده است.» رژيم صهيونيستي، روز شنبه، ۲۵ ارديبهشت با نقض آشكار قوانين بين‌المللي، مقر رسانه‌هاي خارجي در غزه را هدف حملات هوايي قرار داد. در اين حمله برج ۱۲ طبقه الجلا كه محل استقرار چند آپارتمان‌هاي مسكوني و دفاتر رسانه‌هايي چون آسوشيتدپرس، الجزيره و ميدل ايست‌اي بود، در اثر اصابت سه موشك سنگين به‌طور كامل ويران شد.


وزير بهداشت: هيچ شهروندي از دريافت واكسن كرونا جا نخواهد ماند

وزير بهداشت از واكسيناسيون 14 ميليون نفر از شهروندان تا يك ماه آينده خبر داد. سعيد نمكي با اشاره به اينكه اين افراد شامل افراد بالاي ۶۰ سال و بيماران خاص و صعب‌العلاج هستند، افزود: «طي دو روز گذشته، دو محموله سنگين واكسن كرونا به كشور وارد شد و هفته آينده هم محموله ديگري مي‌رسد، سامانه ثبت‌نام واكسن نيز راه افتاده و البته وضعيت روزانه واكسيناسيون هم در وزارت بهداشت رصد مي‌شود و بنابراين، برخي جوسازي‌ها درباره انحراف واكسن وارداتي يا ورود به بازار آزاد كذب محض است. البته ممكن است در اوايل كار برخي جاها واكسن را جابه‌جا زده باشند كه با متخلفان برخورد شديد داشتيم.» وزير بهداشت با اشاره به ثبت ركورد تزريق 162 هزار دوز واكسن كرونا ظرف شبانه روز 25 تا 26 ارديبهشت گفت: «از مردم خواهش مي‌كنيم بدون اطلاعيه‌هاي رسمي به مركزي مراجعه نكنند. گروه‌هاي سني را با پيامك فراخوان مي‌دهيم و افرادي كه پرونده سلامت ندارند را راهنمايي مي‌كنيم كه چگونه ثبت‌نام كنند. اگر كسي از واكسن جا ماند به اين معني نيست كه واكسن به آنان نمي‌زنيم. گروه ۸۰ سال به بالا را واكسن زديم و اكنون ۷۵ سال به بالا را شروع كرديم اما با شروع واكسيناسيون گروه‌هاي سني پايين‌تر، افراد جا مانده از واكسيناسيون مي‌توانند به سامانه وزارت بهداشت مراجعه و ثبت‌نام كنند و حتما براي واكسيناسيون با آنان تماس گرفته مي‌شود و هيچ فردي جا نمي‌ماند.» به دنبال اين اظهارات، كيانوش جهانپور، سخنگوي سازمان غذا و دارو هم خبر داد كه بيش از يك ميليون و ۴۰۰ هزار دوز واكسن آسترازنكا (ساخت ايتاليا) از مجموعه كوواكس در راه ورود به فرودگاه كشور است و صبح يكشنبه هم يك ميليون دوز واكسن وارد كشور شده است و بنابراين، در مجموع تاكنون حدود ۵ ميليون و ۶۰۰ هزار دوز واكسن وارد كشور شده است. 

 


معاون درمان ستاد كروناي استان تهران:

تهران هنوز قرمز است

معاون درمان ستاد كروناي استان تهران با اشاره به كاهشي شدن روند بيماري در كشور، گفت: «با وجود كاهش حدود 15درصدي بار بيماري در هفته اخير، اما وضعيت بيماري در تهران هنوز براساس معيارهاي درمان قرمز است.»نادر توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: «تعداد بستري‌هاي ما از روز پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت تا جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۰۹۱ نفر بوده كه نسبت به روز قبل ۱۵درصد كاهش يافته است. موارد بستري سرپايي در حوزه درمان ۶۳۰۰ نفر و در حوزه بهداشت ۱۵۰۰ نفر بوده است. تعداد كل بستري‌ها نيز ۷۱۳۰ نفر است كه كماكان بالاست‌. آخرين آمار مرگ و مير كرونايي در تهران از پنجشنبه تا جمعه نيز ۸۴ نفر گزارش شده است. با اين حال احتمال بروز موج پنجم بيماري، با وجود بروز گونه‌هاي جهش‌يافته بيماري كاملا محتمل است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون