• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4929 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

رسانه‌شناسي

همزمان با روز جهاني ارتباطات كتاب تازه منتشر‌شده «رسانه‌شناسي» نوشته مهدي محسنيان‌راد نقد و بررسي مي‌شود. در خبر برگزاري اين نشست آمده است: اين نشست به همت انجمن‌هاي علمي «مطالعات ارتباطي» و «مطالعات فرهنگي و رسانه» دانشگاه علامه طباطبايي و همچنين انجمن علمي علوم ارتباطات دانشگاه تهران به صورت آنلاين برپا خواهد شد. كتاب «رسانه‌شناسي» نوشته مهدي محسنيان‌راد استاد تمام دانشگاه امام صادق (ع)، پس از گذشت هفت سال از آغاز تاليف آن منتشر شد.
نشست «بررسي كتاب رسانه‌شناسي؛ نگاهي عميق به دنياي رسانه‌ها» قرار است همزمان با روز ارتباطات از ساعت ۱۹ به شكل آنلاين برگزار شود.
كتاب رسانه‌شناسي با ۱۱۳۱ صفحه توسط انتشارات سمت به چاپ رسيده است و شامل ۲۱ فصل با عناويني چون ارتباط با توده، رسانه‌هاي پيش از قديم، چاپ، نشر كتاب، نشر مطبوعات، سينما، راديو و وسايل وابسته به آن، تلويزيون و وسايل وابسته به آن، شبكه‌ها و رسانه‌هاي اجتماعي، بازي‌هاي رايانه‌اي، محتواي رسانه‌ها، مخاطب، كاركردها و كاربردهاي رسانه‌ها در جوامع معاصر، مالكيت و تجارت رسانه‌ها، نظارت و كنترل بر رسانه‌ها، هنجارهاي حاكم بر رسانه‌ها، مطالعات رسانه‌ها: نظريه‌ها، تاثير رسانه‌ها بر رفتار مخاطبان سواد رسانه‌اي، وضع جهان رسانه‌ها و آينده رسانه‌هاست. مهدي محسنيان‌راد در تاليف كتاب رسانه‌شناسي (مديالوژي) ابتدا به توضيح مفاهيم پايه و پس از آن در قالب اصطلاحي جديد به مروري بر كاركرد و كاربرد رسانه‌هاي پيش از قديم در ايران مي‌پردازد. سپس امكان شناخت عميق و همه‌جانبه چاپ، كتاب، مطبوعات، سينما، راديو، تلويزيون، شبكه‌هاي اجتماعي و بازي‌هاي رايانه‌اي را فراهم آورده است». 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون