• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4932 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

كانديداهاي اصلاح‌طلب انتخابات رياست‌جمهوري 1400 در فضاي رسانه‌اي و شبكه‌هاي اجتماعي از اهداف‌شان گفتند

پيگيري حقوق شهروندي و توسعه اقتصادي

هنوز بيش از يك هفته تا مشخص شدن كانديداهاي نهايي انتخابات رياست‌جمهوري زمان باقي است. فرآيند احراز صلاحيت به تازگي آغاز شده و تا ششم خردادماه نهايي خواهد شد، اما كانديداهاي احتمالي استفاده از پلتفرم‌ها و رسانه‌ها را آغاز كرده‌اند تا به نوعي بيش از پيش خود را به شهروندان معرفي كنند. در همين راستا محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران و يكي از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري طي يادداشتي در مورد چرايي حضورش در انتخابات اشاره كرده است. او در اين يادداشت از برنامه‌هاي خود براي تشكيل دولت رفاه و عدالت گفت كه براساس اسناد بالادستي يعني قانون اساسي، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، برنامه‌هاي توسعه اول تا ششم و همچنين راهبرد اقتصادي تدوين‌ شده حزبي است و در اين برنامه مدل توسعه‌اي كشورهايي چون مالزي، كره‌جنوبي، هند، برزيل و تركيه را در‌نظر گرفته است. او همچنين تاكيد كرده كه عمل‌گرا و البته واقع‌گراست. هاشمي در بخش پاياني اين يادداشت تاكيد كرده كه اصلاح‌طلبان در چالشي بزرگ قرار دارند كه مي‌تواند به تولدي ديگر و دوم خردادي دوباره يا به حذف‌ آنها از نهادهاي رسمي منجر شود. او البته گفته در جريان ثبت‌نام براي انتخابات گوشه‌اي از فشاري را كه به پدرش در جريان انتخابات سال ۹۲ وارد شده، احساس كرده است. محمود صادقي، نماينده مجلس دهم نيز از ديگر كانديداهايي است كه ديروز در گفت‌وگو با ايلنا به تشريح شرايط انتخاباتي امروز پرداخت. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري خبر داد كه ستاد خود را تشكيل داده و رييس ستاد نيز مشخص شده است و درباره بدنه اجتماعي‌اش گفت: «تصور من اين است كه بخش قابل‌‌توجهي از مردم كه حقيقت‌گرا و عدالت‌گرا هستند، تمايل داشته باشند. با توجه به عملكرد گذشته كه من سعي كردم در مجلس صداي مردم باشم، فكر مي‌كنم مي‌توان اميدوار بود كه بخش قابل‌توجهي به من اعتماد كنند و بدنه راي من در اقشار مختلف خواهد بود. امروز نيز تماس‌هاي بسياري با من گرفته مي‌شود و براي همكاري اعلام آمادگي مي‌كنند كه اين نشان مي‌دهد اقبالي در مردم وجود دارد.»
زهرا شجاعي كه شايد تنها زني باشد كه شرايط تعريف شدن در زمره رجال سياسي را داراست نيز ديروز در گفت‌وگو با خبرگزاري برنا هم از شرايط حضورش در وزارت كشور و فرآيند بررسي صلاحيتش از سوي شوراي نگهبان گفت. شجاعي گفت: «اگر آن روز‌ در وزارت كشور اعتراض نمي‌كرديم حتي ما را به سالن كنفرانس هدايت نمي‌كردند، اعلام كرديم كه بيانيه داريم و مي‌خواهيم در جمع خبرنگاران صحبت كنيم كه با اين جمله مواجه شديم در سالن بسته شده اما با پافشاري موفق به حضور در جمع خبرنگاران شديم.» او البته تاكيد كرد كه اگر ردصلاحيتش قانع‌كننده نباشد، اعتراض خواهد كرد.
همچنين ديروز مراسم رونمايي از ۵۰ برنامه حزب مردم‌سالاري در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ براي دولت آينده با حضور مصطفي كواكبيان دبيركل حزب و علي ابراهيمي رييس ستاد انتخاباتي حزب و جمعي از خبرنگاران و اعضاي شوراي مركزي برگزار شد و مصطفي كواكبيان ازجمله كانديداهاي جبهه اصلاحات به تشريح اين برنامه‌ها پرداخت. در اين رونمايي از برنامه‌هاي اقتصادي كواكبيان رونمايي شد و در مورد مسكن، وضعيت بورس و ساير مسائلي كه امروز مردم درگير آن هستند، صحبت شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون