• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4932 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

آغاز طرح پويش ملي ايران ديار نفس

همزمان با فرا رسيدن روز ملي اهداي عضو، كشور همگام با طرح پويش ملي «ايران، ديار نفس» به استقبال تقدير از خانواده‌هاي بخشنده و نوعدوستي مي‌رود كه با اخذ تصميم به اهداي اعضاي عزيزان مرگ مغزي‌شان در آن لحظات بحراني، تاكنون موجب نجات جان بيش از 70.000 بيمار نيازمند به پيوند شده‌اند.
اين طرح از تاريخ ۲۵ لغايت ۳۱ ارديبهشت در سراسر كشور و با همكاري انجمن اهداي عضو ايرانيان، مركز مديريت پيوند وزارت بهداشت، صدا و سيما، معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان‌‎هاي مرتبط شهرداري تهران و كلان‌شهرهاي ايران برگزار مي‌شود.
 «يكي بود، هنوزم هست» كليدي‌ترين شعار پويش كشوري «ايران، ديار نفس» است و قرار است به مدت يك هفته در كشور حال و هواي معنويت فرآيند اهداي عضو با محوريت فرهنگ ايثار و نوعدوستي ايجاد شود.
اين پروژه ملي در راستاي نهادينه‌سازي هرچه بيشتر فرهنگ اهداي عضو در جامعه و با اهداف يادبود فرشتگان ماندگار اهداكننده عضو، تقدير از نوعدوستي و بخشندگي خانواده‌هاي آنها، ارتقاي آگاهي جامعه در مورد چرخه اهداي عضو در ايران و غيرقابل برگشت بودن پديده مرگ مغزي، تشكر از تيم‌هاي تخصصي اهدا و پيوند اعضا و مسوولان ذيربط كشور و همچنين قدرداني از سفيران و نام‌آوران و حاميان هميشگي اين فرآيند انسان‌دوستانه برگزار مي‌شود.
پويش كشوري «ايران، ديار نفس» تلاش مي‌كند با فرهنگ‌سازي مناسب به هموطنان نيازمند پيوند، كيفيت زندگي بالاتري را هديه كند. نبايد فراموش كرد زمان رضايت به اهداي عضو نيز از معيار‌هاي بسيار مهم اين فرآيند است چرا كه روز به روز و ساعت به ساعت، از تعداد و كيفيت اعضا و نسوج قابل پيوند كاسته مي‌شود.  لازم به ذكر است كه سالانه به دليل عدم رضايت خانواده‌هاي افراد مرگ مغزي به اهداي عضو، بيش از ۷۰۰۰ عضو پيوندي رهسپار خاك مي‌شوند و اين در حالي است كه از 25000 بيمار نيازمند پيوند عضو در ليست‌هاي انتظار كشور، روزانه 7 تا 10 نفر (هر 2 تا 3 ساعت يك نفر) يا به عبارتي سالانه ۳۰۰۰ نفر جان خود را از دست مي‌دهند و اصلي‌ترين عامل در خاكسپاري اين اعضاي با ارزش و عدم رضايت خانواده‌ها، عدم آگاهي كامل جامعه از مرگ قطعي بودن مرگ مغزي است. شما نيز مي‌توانيد با دريافت كارت اهداي عضو از طريق ارسال كد ملي خود به سامانه پيامكي 3432 يا مراجعه به سامانه ملي دريافت كارت اهداي عضو به آدرس www.ehdacenter.ir و همچنين با پيوستن به طرح سفيران اهداي عضو با مراجعه به آدرس سامانه فوق، در اين پويش ملي ميهني شركت نماييد.
يكي بود ... هنوزم هست
#ايران_ديارنفس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون