• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4933 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

خبر

تاييد صلاحيت 14 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبري در تهران

شكراله حسن‌بيگي، رييس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد كه ۱۴ داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبري در تهران تاييد صلاحيت شدند. به گزارش ايرنا، او گفت: «براساس تاييد شوراي نگهبان ۱۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبري در اين استان تاييد صلاحيت شدند و داوطلباني كه تاييد صلاحيت نشده‌اند از امروز تا اول خرداد فرصت دارند كه مراتب اعتراض خود را اعلام كنند.» او همچنين توضيح داد: «درصورتي كه نامزدهاي ردصلاحيت شده اعتراض كنند شوراي نگهبان هم مجدد موضوع را بررسي مي‌كند. طبق برنامه و جدول زمانبندي انتخابات، شوراي نگهبان در موعد مقرر، همان ۲۹ ارديبهشت، اسامي تاييدصلاحيت‌شدگان براي مياندوره‌اي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري را اعلام كرد.» اين مقام مسوول با اشاره به شروع زمان تبليغات گفت: «۱۳ تا ۲۶ خرداد امسال موعد و زمان تبليغات انتخابات مياندوره‌اي خبرگان است. ۲۷ خرداد ماه امسال نيز تبليغات ممنوع و ۲۸ خرداد نيز روز راي‌گيري است.» حسن‌بيگي تاكيد كرد: «سه كرسي از ۱۶ كرسي استان تهران در مجلس خبرگان خالي است و نامزدهاي نهايي براي سه كرسي رقابت مي‌كنند.»


آتش به اختيار آمده‌ام تا از بروز نارضايتي جلوگيري كنم

امير سرتيپ دوم ايرج شاهوردي، رييس سابق حفاظت اطلاعات نيروي زميني و كانديداي رياست‌جمهوري گفت: «هيچ‌كس نيامد به فرمان رهبري لبيك بگويد. ممكن است برخي آتش به اختيار اسلحه‌شان در اختيارشان نبوده و نتوانستند ماشه را بچكانند و به من ربطي ندارد اما من موقعي كه احساس كردم آتش به اختيار به فرمان آقا هستم، لبيك گفتم و با همه محدوديت‌هايي كه دارم، وارد عرصه شدم؛لذا درخواست كردم مجوز بدهيد تا من براي ثبت‌نام در انتخابات بروم و گفتند نه نمي‌شود اما من استعفا دادم. اما جالب است هيچ‌كس استعفا نمي‌دهد. اكنون رييس قوه قضاييه يا ساير مقامات دولتي همچنان در سمت خود باقي مانده و فعاليت مي‌كنند اما براي حضور بنده و برخي ديگر گفتند كه بايد استعفا دهيد. معتقدم بايد شرايط براي همه يكسان باشد ولي با اين وجود قبول كردم و گفتم عيبي ندارد موقعي كه مي‌خواهم براي نظام فدا شوم استعفا كه چيزي نيست.» به گزارش ايلنا، او توضيح داد: «يكي از شقوق كاري و خدمتي من اين است كه از بروز نارضايتي جلوگيري كنم و اگر همين يك مورد را اعمال كنيم يا اگر هر دولت تاكنون يك كار درست و حسابي انجام مي‌داد، اكنون وضعيت مملكت اين‌گونه نبود و قطعا آباد بود.» اين كانديداي رياست‌جمهوري گفت: «من يك بعدم سرباز رهبر است و يك بعدم نماينده مردم و بايد حرف مردم را گوش كنيم و اگر مردم يك مساله‌اي را مطالبه كنند، به شوراي امنيت ملي مي‌گوييم مردم اين را مي‌خواهند و بايد آنجا تصميم‌گيري شود. به جهت اينكه مردم به خيابان نيايند تا نظر خود را بگويند ساختاري به نام مجلس ايجاد شده؛ در مجلس هم دور هم مي‌نشيند و مي‌گويند برجام ادامه پيدا كند يا ادامه پيدا نكند.» او ادامه داد: «كساني كه در انتخابات راي ندادند، حق اعتراض هم ندارند. ملتي حق اعتراض دارد كه راي بدهد. همگي بايد مشاركت كنند و نماينده مجلس و رييس‌جمهور خود را خودشان انتخاب كنند و در اين صورت حق اعتراض دارند؛ كسي كه راي نداده حق اعتراض هم ندارد و وقتي وظيفه خود را انجام نمي‌دهند نبايد انتظاري داشته باشند.»


سيدمحمد خاتمي  واكسن زد

عضو مجمع روحانيون از واكسن زدن سيدمحمد خاتمي خبر داد. محمدعلي ابطحي در توييتي كه با تعبيري توام با طنز آغاز شد و از رويدادي كه به توصيف او «عشقولانه» بود، خبر مي‌داد، نوشت: «مدتي بود وقت واكسن آقاي خاتمي شده بود، منتظر ماند تا وقت واكسن خانمش برسد. امروز هر دو واكسن زدند.»


دشمن به توانمندي ما اعتراف مي‌كند

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با تاكيد بر اينكه دستاوردهاي حوزه پهپادي و پدافندي كه در شرايط تحريم و به همت متخصصان داخلي حاصل شده است، در لبه تكنولوژي روز دنيا قرار دارد، گفت: «با رونمايي از پهپاد پهن پيكر غزه تراز پهپادي ايران ارتقا يافت.» به گزارش خبرگزاري تسنيم، سردار اميرعلي حاجي‌زاده با اشاره به اذعان فرمانده سنتكام مبني بر اينكه ايران با پهپادها برتري هوايي را از امريكا گرفت، گفت: «اين اعتراف دشمنان به توانمندي ما است.»


كساني كه مردم را به عدم شركت در انتخابات دعوت مي‌كنند، كافرند

حجت‌الاسلام سيداحمد عدم‌الهدي، امام جمعه مشهد ظهر ديروز در خطبه‌هاي عبادي- سياسي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوي(ع) با بيان اينكه كساني كه مردم را به عدم شركت در انتخابات دعوت مي‌كنند، كافرند، گفت: «۴۲ سال مردم ما پاي انقلاب ايستادگي كردند و عزت‌شان بر دنيا تثبيت شد و امروز اين دنياي استكبار است كه در برابر ما مستاصل شده است. چرا ما بايد نااميد باشيم؟ ما اميدواريم اما اين اميدواري بايد با حركت در راه خدا همراه باشد.» به گزارش ايسنا، او با بيان اينكه امروز تمام مشكلات كشور و جامعه ما قابل حل است، افزود: «اما ما نيازمند يك مدير كارآمد، خداباور، معادباور و جهادگر هستيم. اگر مردم به صورت حداكثري در انتخابات شركت كنند و مديري را پيدا كنند كه اين ويژگي‌ها را داشته باشد و تنها هدفش مجاهدت و خدمت به مردم باشد، مشكلات حل خواهد شد.»  نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي اضافه كرد: «حدود ۶۰۰ نفر داوطلب حضور در انتخابات رياست‌جمهوري امسال شده‌اند، از بين اين افراد بگرديد فرد مناسب را پيدا كنيد و امور كشور را به دست او بسپاريد، مشكلات كشور حل خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون