• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4933 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد

خبر

ورود مستقيم به سد معبر ممنوع است 

عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران گفت: ما مي‌دانيم كه كاشي به كاشي قيمت‌ها فرق مي‌كند و به همين دليل پيشنهاد داديم كه طي روز جمع‌آوري نداشته باشيم و در شبانه‌روز براي حضور آنها ساعت تعيين كنيم اما با شيوع كرونا به محدوديت تردد در شهر برخورديم. 
زهرا نژادبهرام، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با ايلنا درباره دستگيري سه مامور متجاوز به حقوق شهروند دستفروش در شهرري گفت: در سه سال و نيم گذشته موارد اينچنيني نداشتيم، چراكه رويكرد مديريت شهري به ويژه پس از شيوع كرونا با دستفروشان بسيار متفاوت بوده است. همدلي با دستفروشان يك دستور كار در اين دوره مديريت شهري است و سعي كرديم براي اين منظور فضايي را ايجاد كنيم تا در اين فضاها هم پروتكل‌ها رعايت شود و هم دستفروش‌ها فعاليت داشته باشند. نژادبهرام افزود: در سال گذشته در حدود ۹ ميليارد تومان براي دستفروشان كمك هزينه تامين و توزيع كرديم و رويكرد مديريت شهري برخورد اينچنيني با دستفروشان نيست و به ‌شدت با آن مقابله مي‌كند.  عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران افزود: شهردار منطقه دستورالعملي دادند كه به هيچ‌وجه كسي حق ندارد در ارتباط با سد معبر مستقيم ورود كند و اگر قرار است اقدامي صورت گيرد حتما با حضور نيروي انتظامي باشد. 
نژادبهرام ضمن عذرخواهي از شهروندان و تمام كساني كه به نوعي در اين مساله درگير شدند، ادامه داد: شهروندان يقين بدانند كه مديريت شهري پيگير اين مساله خواهد بود و اصلا رويكرد اينچنيني نخواهد داشت و با لايحه ساماندهي مشاغل سيار و بي‌كانون به ‌شدت دنبال ساماندهي اين مساله هستيم. 
او در ادامه درباره تعداد دستفروشان شهر تهران گفت: در حدود ۵ هزار نفر در سامانه «سامان بازار» ثبت‌نام كردند كه هم بتوانيم فضايي را در اختيارشان قرار دهيم تا از كسب درآمد دور نمانند و هم نظم خيابان حفظ شود. به اتاق اصناف نيز پيشنهاد ايجاد صنف دستفروشان را داده‌ايم.

 

حذف دروس عمومي از كنكور ۱۴۰۲ به شرط تصویب

معاون خط مشي‌گذاري ستاد نقشه جامع علمي كشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي از حذف دروس عمومي در كنكور ۱۴۰۲ در صورت تصويب اين شورا خبر داد و گفت: دروس عمومي هم از كنكور به پايه‌هاي ۱۱ و ۱۲ آموزش و پرورش منتقل و تمركز آزمون سراسري فقط روي دروس اختصاصي مي‌شود.
ابراهيم سوزنچي روز جمعه در گفت‌وگو با ايرنا درباره زمان اعمال تغييرات در كنكور سراسري اظهار داشت: موضوع تغييرات در آزمون سراسري در چند جلسه با سازمان سنجش آموزش كشور بررسي و نهايي؛ البته تغييرات در كنكور يكشنبه اين هفته در جلسه هيات دولت هم مطرح شد. او افزود: در جلسه روز يكشنبه اين اجماع وجود داشت كه نسخه نهايي با حضور وزيران علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش بيشتر مورد بررسي قرار بگيرد. معاون خط مشي‌گذاري ستاد نقشه جامع علمي كشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي با يادآوري اينكه كليات نسخه نهايي شده كنكور يك بار در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر طرح ساماندهي سيستم سنجش و پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي با امضاي وزراي ياد شده در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نهايي شده و آماده براي طرح در شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
سوزنچي در پاسخ به اين سوال كه زمان اعمال تغييرات در كنكور از چه سالي خواهد بود، ادامه داد: در صورت تصويب، اين تغييرات از سال ۱۴۰۲ اعمال مي‌شود البته زمان ابلاغ آن از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم مهم است؛ اگر قبل از كنكور سراسري امسال (روزهاي ۹ تا ۱۲ تيرماه ۱۴۰۰) ابلاغ شود به كنكور ۱۴۰۲ مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون