• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4946 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ خرداد

ايران سه بر صفر بحرين را شكست داد

غرش یوزهای ایرانی در منامه

بهرام سرگوسرايي

 

در حالي كه نفس‌ها توي سينه حبس شده بود و به قول محمدرضا احمدي، گزارشگر بازي دست‌ها از استرس يخ زده بود با سوت داور چيني در ورزشگاه ملي منامه بازي تيم ملي كشورمان مقابل بحرين آغاز شد. تيم ايران در شرايطي پا به زمين مسابقه گذاشت كه منامه يادآور خاطرات تلخي براي فوتبال ايران بود. از شكست مقابل اين تيم در مقدماتي جام جهاني 2002 كه بليت صعود ما به جام جهاني را سوزاند تا همين دور رفت مقدماتي جام جهاني 2022 كه تيم تحت هدايت ويلموتس باخت تا كار صعود تيم ملي از دور مقدماتي با اما و اگر همراه شود. ايران در صورت از دست دادن امتياز در اين رقابت جام جهاني 2022 را از دست مي‌داد.
بازي با سردرگمي سفيدپوشان حاضر در ميدان آغاز شد. چند پاس اشتباه در همان ابتداي بازي نشان داد بر و بچه‌هاي تيم ملي فشار رواني زيادي را تحمل مي‌كنند. با اين حال هرچه از زمان آغاز بازي گذشت تيم ايران بر بازي بيشتر و بيشتر مسلط شد. درخشش وحيد اميري در 45 دقيقه نخست واضح‌ترين اتفاق زمين بود كه موقعيت‌هايي را هم نصيب تيم ملي كرد كه به گل منتهي نشد. خيلي زود تا به خودمان آمديم سوت پايان نيمه نخست به صدا درآمد و دو تيم راهي رختكن شدند. 
بين دو نيمه همه منتظر بوديم ببينيم اسكوچيچ چه آسي رو خواهد كرد و چطور مي‌خواهد در 45 دقيقه بعدي به طلسم بحرين حمله كند. اكثر كارشناسان از لزوم ورود مهدي قائدي و مهدي ترابي به تركيب تيم گفتند. با اين حال وقتي سوت آغاز نيمه دوم به صدا درآمد اين سامان قدوس بود كه به جاي ميلاد محمدي وارد زمين شد. تغيير سيستم اسكوچيچ نيز به اين شكل رقم خورد كه حاج صفي از مركز ميدان به دفاع چپ رفت و قدوس پشت سر مهاجمين قرار گرفت. 
همين تعويض شرايط بازي را به‌طور كلي دگرگون كرد. خستگي بازيكنان بحرين نيز كه در 45 دقيقه اول بسيار دويده بودند مزيد بر علت شد تا ايران كاملا بر بازي مسلط شود. تنها 9 دقيقه از شروع نيمه دوم گذشته بود كه همكاري عالي طارمي، زننده بهترين گل ليگ قهرمانان اروپاي امسال با سردار آزمون بهترين بازيكن ليگ روسيه منجر به گل نخست تيم ايران شد. اين گل وزنه‌اي چند تٌني را از روي بازيكنان كشورمان و همه هواداران تيم ملي برداشت و نفسي كه از ابتداي بازي در سينه حبس شده بود بيرون آمد. تنها 7 دقيقه بعد باز هم همكاري طارمي و آزمون، مهاجم شماره 20 تيم ملي را در موقعيت تك به تك قرار داد و سردار با عبور توپ از ميان پاهاي دروازه‌بان بحرين گل دوم ايران را به ثمر رساند. 
بعد از اين گل سوزا سرمربي بحرين چند تعويض انجام داد تا شايد تيمش بتواند شرايط را عوض كند اما بحرين كاملا فرو ريخته بود. در دقيقه 79 توپ‌گيري مهدي ترابي، بازيكن تعويضي ايران از مدافع بحرين، نوراللهي را صاحب توپ كرد و او نيز با يك پاس توي عرض طارمي را در موقعيت گلزني قرار داد تا مهدي بعد از دادن دو پاس گل، گل سوم را خودش به ثمر برساند تا او نيز در بزم فتح منامه شريك شده باشد. 
در نهايت ايران موفق شد با برد پرگل سه بر صفر بحرين را در زمين خودش شكست دهد. بردي كه فقط مقابل يك تيم فوتبال رقم نخورد. بلكه مقابل كنفدراسيون فوتبال آسيا كه ميزباني را به ناحق از ايران گرفت، مقابل فدراسيون فوتبال و دولت بحرين كه هر كاري از دست‌شان برمي‌آمد انجام دادند تا بچه‌هاي ما را تحت فشار قرار دهند، مقابل كساني كه در بازي رفت حرمت سرود ملي ايران را نگه نداشتند و مقابل آنهايي كه مي‌خواستند بعد از شكست احتمالي ايران با پرچم عربستان برقصند، ثبت شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون