• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4947 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

پيدا و پنهان

افزايش 134درصدي قيمت مرغ در يك سال!

بررسي وضعيت قيمت مرغ براساس گزارش مركز آمار نشان مي‌دهد كه در ارديبهشت ‌ماه امسال نسبت به سال گذشته قيمت اين محصول مصرفي مردم ۱۳۴،۱درصد افزايش دارد؛ به ‌طوري كه هر كيلو مرغ در ارديبهشت ‌ماه پارسال به‌ طور متوسط ۱۱ هزار تومان بوده و در فروردين‌ماه امسال به حدود ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسيده است. حداقل و حداكثر قيمت مرغ ۲۴ هزار و ۷۰۰ و  ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت شده است، قيمت‌هايي كه مركز آمار منتشر كرده و حتي در مورد حداكثر باز هم از قيمت‌هاي موجود در بازار كمتر است، چرا‌كه مرغ در بازار تا ۳۴ يا ۳۵ هزار تومان هم فروش مي‌رود. در مورد مرغ‌هاي قطعه‌بندي‌شده نيز قيمت بسيار بالاتر است و حتي با نرخ ۶۰ هزار، ۷۰ هزار و بالاتر قيمت‌گذاري مي‌شود.


وعده ارايه لايحه همسان‌سازي حقوق بازنشستگان به مجلس طي ۳ هفته آينده

حميد پوراصغري، معاون سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه پيش‌نويس لايحه همسان‌سازي حقوق بازنشستگان تدوين شده است، گفت: احتمالا تا دو الي سه هفته آينده اين لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارايه خواهد شد. او درخصوص محدوده زماني پيش‌بيني‌شده براي ارايه اين لايحه به مجلس گفت: بنده فكر مي‌كنم تا دو الي سه هفته آينده اين لايحه به مجلس ارايه خواهد شد.


۳۵ ميليارد دلار يارانه گاز به مردم داده مي‌شود

«بيژن زنگنه» وزير نفت در صحن علني مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پرسش «عليرضا ورناصري قندعلي» نماينده مسجدسليمان و لالي و هفتگل و انديكا درباره جمع‌آوري گازهاي مشعل و «جلال محمودزاده» نماينده مهاباد درباره گازرساني و كمبود گاز مايع اظهار داشت: گازهاي مشعل يا همان گازهايي كه به مشعل مي‌رود موضوعي است كه بيش از 
۶۰ سال مطرح بوده و اجراي آن پيچيده، دشوار و پرهزينه‌ است. او بيان‌ داشت: مجلس شوراي اسلامي نيز به اين مساله توجه داشته و آخرين بار در ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، دولت را موظف كرد تا گازهاي مشعل به قيمت عادلانه واگذار شود. وزير نفت گفت: سالانه رقمي معادل ۳۵ ميليارد دلار به مردم به صورت يارانه گاز داده مي‌شود.


ارايه ۷۷هزار ميليارد تومان تسهيلات كرونا

محمد نهاونديان، معاون اقتصادي رييس‌جمهوري درخصوص تسهيلات كرونا گفت: مهلت ثبت‌‎نام و پرداخت تسهيلات به متقاضيان مشاغل و كسب‌و‌كارهاي آسيب‌ديده از كرونا تا پايان شهريور تمديد شد. سال گذشته در مجموع ۷۷ هزار ميليارد تومان به صورت مستقيم و به صورت تسهيلات به خانوارها پرداخت شد.


پاسخ وزير اقتصاد به ادعاهاي مطرح‌شده در اولين مناظره انتخاباتي

دژپسند، وزير اقتصاد درخصوص مواردي كه در اولين مناظره نامزدهاي رياست‌جمهوري مطرح شد، گفت: بسياري از موارد از جمله تامين مالي ۳۰۰ هزار ميلياردي دولت از بورس از بنيان غلط است. برخي اعلام كردند كه نسبت ماليات به بودجه كاهش پيدا كرده است كه تحليل غيرحرفه‌اي محسوب مي‌شود.


آخرين وضعيت موجودي بنادر اعلام شد

با وجود ادعاي مسوولان گمرك و سازمان بنادر و دريانوردي مبني بر تسريع خروج كالاهاي اساسي در پي هشدارهاي داده‌شده به صاحبان كالا، آمار و ارقام منتشرشده نشان مي‌دهد كه ميزان موجودي بنادر كشور نسبت به هفته گذشته افزايش داشته است. جمال ارونقي، معاون گمرك گفته بود كه آخرين وضعيت موجودي و دپوي كالا در گمرك نشان مي‌دهد مجموع بيش از ۵،۸ ميليون تن كالاهاي دپو‌شده و موجود در شناورهاي پايه اسكله و در حال تخليه در ۲۶ ارديبهشت‌ماه به مجموع ۵،۶ ميليون تن در نهم خرداد ماه رسيده است كه ۲۰۰ هزار تن كاهش دارد ولي با توجه به گردش كالا در جريان ورود و خروج، ترخيص صورت‌گرفته رقم بالاتري است. براساس اين گزارش بيش از چهار ميليون و ۶۰۰ هزار تن انواع كالاي اساسي از جمله گندم، برنج، شكر، ذرت، سويا، جو، دانه‌هاي روغني و روغن خام در بنادر كشور رسوب شده است و بندر امام خميني با رسوب ۳،۵ ميليون تن انواع كالا رتبه نخست را ميان ديگر بنادر كشور دارد. با وجود تسريع خروج كالاهاي مختلف از بنادر كشور به نظر مي‌رسد تغييري در وضعيت موجودي ۱۱ بندر كشور از نظر كالاي اساسي به وجود نيامده است.


نرخ جديد جريمه تردد خودروهاي كاربراتوري  اعلام شد

جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور مصوبه جلسه ۹ خرداد هيات دولت مبني بر نرخ جديد جريمه تردد خودروهاي كاربراتوري در محدوده مناطق ممنوعه را به وزراي راه، كشور و دادگستري ابلاغ كرد. براساس اين مصوبه، نرخ جريمه تردد خودروهاي كاربراتوري در محدوده‌هاي كم‌انتشار (LEZ) و مناطقي كه ممنوع اعلام شده، در هر ۲۴ ساعت يك‌بار، ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون