• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4948 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

خبر

اختلاف ‌نظر طرفين درباره نحوه بازگشت به برجام

مذاكره‌كننده ارشد و مسوول تيم مذاكره‌كننده ايران در وين با اشاره آغاز دور جديد مذاكرات وين از هفته آينده گفت:«مذاكرات به نقطه‌اي رسيده كه برخي مسائل كليدي هنوز در آن باقي مانده و بايد در مورد آنها تصميم‌گيري شود البته اختلاف‌نظر درخصوص مسائل جديد نيست و اختلاف درباره نحوه بازگشت طرفين به توافق است.» به گزارش خبرگزاري خانه ملت، سيدعباس عراقچي با اشاره به نشست خود با اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: «مذاكرات به نقطه‌اي رسيده كه برخي مسائل كليدي هنوز در آن باقي مانده و بايد در مورد آنها تصميم‌گيري شود. ما هفته آينده دور جديد مذاكرات را آغاز خواهيم كرد و اميدواريم كه در موضوعات مختلف پيشرفت داشته باشيم ولي درباره اينكه دور آخر مذاكرات باشد يا خير، قضاوت زود است.» مذاكره‌كننده ارشد و مسوول تيم مذاكره‌كننده ايران در وين گفت:«اختلاف‌نظرها درباره مسائل جديد نيست، در واقع اختلاف نظر در خصوص موضوع‌هاي اصلي در ارتباط با نحوه بازگشت طرفين به توافق است.» ششمين دور نشست كميسيون مشترك برجام از روز شنبه در وين از سر گرفته خواهد شد. شنيده‌هاي «اعتماد» حاكي از آن است كه اين دور احتمالا دور پاياني مذاكرات نخواهد بود.

انتقاد نماينده اصولگرا از بي‌توجهي مطالبه انتخاباتي رهبري

رييس فراكسيون مستقلين ولايي مجلس يازدهم در جريان نشست علني ديروز مجلس در تذكر شفاهي گفت:«مقام معظم رهبري در خصوص بررسي صلاحيت‌ها تذكر دادند كه برخي دستگاه‌هاي مسوول توجه نكردند و با اينكه ايشان فرمودند كه در احراز صلاحيت برخي نامزدها جفا و ظلم شده است، مطالبه ايشان از سوي دستگاه‌هاي مذكور پاسخ داده نشد.» به گزارش ديد‌بان ايران، محمد باقري‌بناب در ادامه با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر جبران اين اتفاق عنوان كرد:«دستگاه‌هاي جبران‌كننده كدام هستند؟ به چه كساني ظلم و جفا شده و چرا به مطالبه حضرت آقا پاسخ داده نشده است؟» او در ادامه تاكيد كرد:«كاش همان‌گونه كه هيات ‌رييسه براي نحوه بررسي صلاحيت كانديداهاي انتخابات شوراهاي شهر جلسه غيرعلني تشكيل داد براي انتخابات رياست‌جمهوري نيز تشكيل ‌جلسه مي‌داد و اين‌گونه به نداي رهبر خود لبيك  مي‌گفت.» 

بودجه ۱۴۰۰ به موضوع سند ۲۰۳۰ اشاره نكرده است

معاون پارلماني رييس‌جمهوري از ارسال شكايت نمايندگان از روحاني به دليل اجرا و امضاي سند ۲۰۳۰ به قوه قضاييه گلايه كرد. به گزارش خبرگزاري مهر حسينعلي اميري گفت:«در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هيچ عنوان به موضوع سند ۲۰۳۰ اشاره نشده است. قانون بودجه كاملا مشخص و گوياست. او ادامه داد:«گزارش روز گذشته هم از لحاظ شكلي و هم به لحاظ ماهوي ايراداتي داشت. به نماينده دولت اجازه صحبت داده نشد. گزارش كميسيون قضايي يك طرفه قرائت و به راي گذاشته شد. درخواست ما اين است كه هم اصول انصاف و هم قواعد دادرسي رعايت شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون