• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4949 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

مدارس شاد، مطالبه‌اي ملي

غزل لطفي

مدارس شاد در واقع واژه‌اي است كه به سيستم‌هاي آموزشي در جهان اطلاق مي‌شود كه بر پايه آموزش همراه با ايجاد نشاط و تجربه‌اندوزي براي كودكان بنا شده است. 
 با نگاهي به كشورهاي شاد جهان اين نكته نمودار مي‌شود كه نشاط، پويايي را به دنبال خود مي‌آورد و از موارد مهمي است كه زيربناي موفقيت است و حتي در سيستم آموزشي شاد و پويا بر فراهم‌آوري زمينه‌هاي آن تاكيد فراوان شده است. 
آموزش همراه با بازي و تاكيد بر يادگيري با مبناي فعاليت‌هاي جمعي و عملي و پرهيز از ارائه تئوري دروس به ‌طور صرف از راهكارهاي مهمي است كه در اين گونه نظام‌هاي آموزشي به چشم مي‌خورد. 
بايد در نظر داشت كودكان شاد و پرنشاط جامعه‌اي شاداب را خواهند ساخت و انگيزه يادگيري و كسب موفقيت نيز در اين كودكان بيشتر ديده مي‌شود كه در نهايت شاهد نشاط و پويايي جمعي خواهيم
بود. همچنين بايد به اين مهم توجه ويژه‌اي داشت كه كودكان شاد و موفق توسط معلماني تربيت مي‌شوند كه محترم‌ترين قشر جامعه شناخته مي‌شوند و به نظرات و خواسته‌هاي آنها به‌ طور خاص پرداخته مي‌شود.  از منظر روان‌شناختي نيز توجه به شادابي كودكان مبناي توجه به زيربنايي است كه باني خانواده‌اي شاد و در نتيجه جامعه‌اي شاداب خواهد بود و در چنين جوامعي انگيزه براي پويايي هر روز بيشتر ديده مي‌شود.  مطالبه سيستم آموزشي پويا و پرنشاط و فراهم‌آوري زيرساخت‌هاي آن در سيستم آموزشي كشور با توجه به معلمين به عنوان بانيان آينده، مي‌تواند يكي از مسائل مهمي باشد كه در دولت آينده بايد مدنظر قرار گيرد و به عنوان مطالبه‌اي جمعي مطرح شود. يكي از مهم‌ترين اركان اين موضوع در نظر گرفتن مطالبات فرهنگيان از سيستم مديريتي كشور و نظام آموزشي است تا فعالان در صف و ستاد در وزارت آموزش و پرورش بتوانند با آسودگي خاطر بر آموزش همسو با پرورش براي پروراندن فرزندان‌ ما متمركز باشند. 
پرداختن به دغدغه‌هاي فرهنگيان در واقع توجه به بخش بزرگي از جامعه است كه سازندگان آينده نيز هستند و ‌بايد يكي از برنامه‌هاي اوليه و‌ مهم كانديداهاي رياست‌جمهوري باشد زيرا آرامش و رفاه جامعه بزرگ فرهنگيان باعث تزريق آرامش به فرزندان ميهن و گسترش آن در خانواده‌ها خواهد بود و در نتيجه جامعه‌اي آرام، پر نشاط و با انگيزه براي پويايي و نيل به موفقيت خواهيم داشت و بزرگ‌ترين و موفق‌ترين سرمايه‌گذاري فرهنگي و اجتماعي براي حال و آينده خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون