• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4951 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

نيما نكيسا از شرايط حساس تيم ملي مقابل عراق مي‌گويد

كارشناسان و رسانه‌ها فعلا نظر ندهند

علي ولي‌اللهي

تيم ملي فوتبال ايران فردا سه‌شنبه و از ساعت ۲۱ مقابل عراق به ميدان مي‌رود. باخت يا تساوي در اين بازي به معناي خداحافظي با جام جهاني ۲۰۲۲ است. ملي‌پوشان ايران در سه بازي قبلي خود در بحرين سه برد متوالي مقابل هنگ‌كنگ، بحرين و كامبوج به دست آورده و حالا براي تكميل ماموريت بايد عراق را هم شكست دهند. براي بررسي وضعيت تيم ملي و نظراتي كه كارشناسان و هواداران در مورد شرايط ملي‌پوشان مطرح مي‌كنند چند دقيقه‌اي با نيما نكيسا گلر سابق تيم ملي همكلام شديم. 

نكيسا در رابطه با وضعيت تيم ملي در سه بازي قبلي گفت: «تيم ملي ما سه بازي بسيار خوب و به نظرم غرورآفرين را برگزار كرد و بچه‌هاي تيم ملي خيلي خوب واقف هستند كه حتما بايد تيم عراق را شكست دهند تا به عنوان تيم نخست گروه، راهي دور بعد بشوند. ما الان بين بهترين‌ تيم‌هاي دوم در جايگاه ششم ايستاده‌ايم. ما بايد بتوانيم بدون اما و اگر به دور بعدي راه پيدا كنيم.» ايشان در ادامه افزود: «تيم ايران مقابل هنگ‌كنگ روي يك لحظه غفلت، يك گل دريافت كرد و اين نشان مي‌دهد كه ما بعضي مواقع ضربه‌پذير هستيم آن هم در شرايطي كه اصلا حواس‌مان نيست. بازي مقابل بحرين يك بازي سياستمدارانه با تركيب بسيار مناسب بود. با سه گلي كه به ثمر رسيد، توانستيم از اين بازي كه از قبل فكر مي‌كرديم بسيار بازي خطرناكي است به سلامت عبور كنيم. در بازي با كامبوج هم همان‌طوركه مي‌شد حدس زد با يك برد پرگل كار را به اتمام رسانديم. تيم كامبوج تيمي است تازه به دوران رسيده به اين معني كه تازه شروع كرده به فعاليت‌هاي جدي و حرفه‌اي در عرصه بين‌المللي.» 
دروازه‌بان سابق تيم ملي با اشاره به اينكه بازي سختي مقابل عراق داريم، گفت: «با توجه به اينكه عراق نمي‌خواهد به عنوان تيم دوم مطرح شود و كارش به اما و اگر كشيده شود قطعا مي‌آيد كه جلوي ما قد علم كند. عراق مي‌آيد كه براي ما دردسرساز شود. حالا يكي، دو تا خبر رسيده كه بشار رسن مصدوم است و نمي‌تواند بازي كند. شايد اين هم يك ترفند باشد كه چنين وانمود كنند چند بازيكن‌شان مصدوم هستند و به بازي نمي‌رسند. اما در مجموع وقتي از اردوي عراق خبرهاي زيادي به بيرون درز پيدا نمي‌كند بايد مقداري شك كرد. قطعا يك ترفندي براي اين بازي دارند.» 
اين كارشناس فوتبال كشورمان ادامه داد: «بازي مقابل عراق بايد بازي سياستمدارانه‌اي باشد از سوي بازيكنان. بازيكنان بايد خيلي با سياست به اين مسابقه ورود كنند. براي دقيقه به دقيقه‌اش برنامه داشته باشيم، حركات حريف را پيش‌بيني كنيم و مشخص كنيم اگر تحت هر شرايطي بازي جلو رفت بدانيم چه تغييراتي را بايد اعمال كنيم و چه بازيكناني را تعويض كنيم.» 
نكيسا با اشاره به انتقاداتي كه بعد از بازي با بحرين از احسان حاج‌صفي شد، گفت: «احسان حاج‌صفي بازيكن پرافتخاري است و براي تيم ملي زحمات زيادي كشيده است. كاپيتان تيم ملي است. من تقاضايي دارم از هواداران و آن اين است كه حمله به يك بازيكن خاص در اين مقطع زماني جز اينكه باعث تضعيف روحيه آن بازيكن و افراد ديگر تيم ملي شود فايده ديگري ندارد. ما الان اصلا نبايد شرايطي را به وجود بياوريم كه بازيكني از تيم ملي ما مكدر شود.» 
ايشان در پاسخ به اين سوال كه آيا بازي دادن به حاج‌صفي در مركز ميدان در نيمه نخست مسابقه با بحرين اشتباه بوده يا خير، گفت: «از كجا معلوم اين يك اشتباه تاكتيكي بوده؟ از كجا معلوم اين يك استراتژي تاكتيكي نبوده؟ بالاخره يك مربي در حد اسكوچيچ كه همه ما فكر مي‌كرديم به نوعي در نداري بازار به تور تيم ملي ما افتاده، در حال حاضر نتايجي گرفته كه مربي‌هاي قبلي تيم ملي با رقم‌هاي بسيار بسيار بالا نتوانستند بگيرند. ما بايد نگاه حمايتي‌مان را از فدراسيون، از تصميماتش، از آقاي حاج‌صفي، از اسكوچيچ و از همه بازيكن‌هاي تيم ملي داشته باشيم. اين نگاه حمايتي ما را به دور بعد مي‌برد. وقتي همه ما يكدل باشيم قاعدتا خدا هم براي ما اتفاقات خوب رقم خواهد زد.»
نيما نكيسا همچنين به درخواست‌هاي مكرر از كادرفني براي بازي دادن به مهدي ترابي و مهدي قائدي اشاره كرد و افزود: «مهدي قائدي به نظرم يك اعجوبه مثال‌زدني و يك استعداد بالقوه و بالذات است. مهدي ترابي هم بازيكني است كه هم براي پرسپوليس در جام باشگاه‌هاي آسيا و هم براي تيم ملي خيلي خوب و موثر بوده. ولي بايد بپرسيم با نظراتي كه مي‌دهيم چه چيزي را دنبال مي‌كنيم؟ نظر ما كه باعث تغييرات تفكري كادرفني نمي‌شود. پس در نهايت ما چه كاري انجام مي‌دهيم؟ ما داريم براي تيم ملي تنش به وجود مي‌آوريم. پس بهتر است الان نظري ندهيم. مخصوصا كارشناسان و اصحاب رسانه، شامل راديو، تلويزيون، جرايد و... اينها باعث مي‌شود تفكر مردم عوض شود. مردم عصبي مي‌شوند، مردم هيجاني مي‌شوند و اين خوب نيست.» 
نكيسا در پايان تاكيد كرد: «من صد در صد مطمئنم تيم ملي ما مي‌تواند با افتخار عراق را شكست دهد.»

 


بايد بپرسيم با نظراتي كه مي‌دهيم چه چيزي را دنبال مي‌كنيم؟ نظر ما كه باعث تغييرات تفكري كادرفني نمي‌شود. پس در نهايت ما چه كاري انجام مي‌دهيم؟ ما داريم براي تيم ملي تنش به وجود مي‌آوريم. پس بهتر است الان نظري ندهيم. مخصوصا كارشناسان و اصحاب رسانه، شامل راديو، تلويزيون و جرايد. اينها باعث مي‌شود تفكر مردم عوض شود. مردم عصبي مي‌شوند، مردم هيجاني مي‌شوند و اين خوب نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون