• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4951 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

پاسخ سازمان بهزيستي درخصوص انتشارگزارش سازمان بازرسي‌كشور

سازمان بهزيستي كشور ضمن تقدير از اقدامات سازمان محترم بازرسي كل كشور و سازمان محترم اطلاعات استان تهران در بررسي عملكرد و برنامه‌هاي معاونت پيشگيري اداره‌كل بهزيستي استان تهران،  نكاتي را به  دليل تضاد فاحش ميان محتواي گزارش رسمي سازمان محترم بازرسي با آنچه در رسانه‌ها منعكس شده است به شرح ذيل اعلام  مي‌نمايد: 
۱- گزارش مذكور مربوط به بازه زماني سال‌هاي ۹۴ الي ۹۷ بوده است و تخلفات گزارش شده مربوط به دوره مديريت فعلي سازمان  بهزيستي  نمي‌باشد.
۲-  به استناد گزارش منتشره، انحراف هزينه‌ كرد بخشي از اعتبارات تخصيصي در غير مورد معين شده جزو اعتبارات حمايتي و مستمري مددجويان  و معلولان نبوده و جابه‌جايي صورت گرفته مربوط به فعاليت‌هاي تخصصي حوزه پيشگيري بوده  است.
۳- با تاكيدات رييس فعلي سازمان بهزيستي در موضوع شفافيت و مبارزه با فساد، دفاتر نظارتي سازمان بهزيستي (دفتر مركزي حراست و دفتر بازرسي و مديريت عملكرد) در عمل به وظايف ذاتي خود و بر اساس اطلاعات به دست آمده در سال ۹۸ به موضوع مذكور ورود نموده و پس از بررسي‌‌هاي فراوان ضمن كشف تخلفاتي در جابه‌جايي اعتبارات حوزه پيشگيري، علاوه بر عزل مديركل وقت، متخلفين را به تخلفات اداري سازمان و دستگاه محترم قضايي معرفي نموده است. در حال حاضر استقرار و فعاليت سامانه ديدبان، سامانه پرداخت متمركز مستمري، سامانه پرداخت كمك  به مراكز غيردولتي، سامانه فرزندخواندگي، سامانه پرداخت شهريه دانشجويي و ...  به عنوان اقدامات شاخص بهزيستي در مبارزه با فساد و كمك به شفافيت فرآيندها و جلوگيري از تكرار چنين تخلفاتي، پياده ‌سازي شده است.
۴-  هم‌ اكنون مستمري جامعه هدف و ساير پرداخت‌هاي مالي موردي مددجويي به  صورت متمركز و   الكترونيكي مستقيما به حساب مددجويان پرداخت مي‌شود. درگذشته به دليل فراهم نبودن  بسترهاي الكترونيكي ارتباطي ميان اين سازمان و سازمان ثبت احوال، امكان شناسايي سريع افراد متوفي فراهم  نبوده و امكان داشت تا مدتي پس از فوت مددجو مستمري همچنان به حساب وي واريز شود.  اينك با  برقراري ارتباط الكترونيكي با سازمان ثبت احوال وگزارش‌‌گيري وضعيت مددجويان،  اين مشكل مرتفع شده است. 
شايان ذكر است كه برداشت از وجه واريزي به حساب تمامي افراد اعم از مددجو و غيرمددجو تابع قوانين و مقررات پولي و بانكي كشور است و در صورت فوت مددجو همانند ساير افراد جامعه پس از طي مراحل انحصار وراثت، وجه موجود در حساب، متعلق به خانواده متوفي مي‌باشد و امكان برداشت توسط سازمان بهزيستي و يا سوء‌استفاده شخصي از آن وجود ندارد. ضمنا براي اولين بار حوزه‌هاي نظارتي سازمان بهزيستي به وجود اشكال فوق‌‌الذكر پي برده و موضوع را به دستگاه‌‌هاي قضايي و نظارتي كشور گزارش نموده است.
۵-  در خصوص اختصاص پلاك ويژه معلولان عزيز، سازمان بهزيستي بر اساس دستورالعمل كميسيون پزشكي تشخيص معلوليت، صرفا مرجع صدور معرفي‌نامه افراد معلول واجد شرايط به پليس راهور ناجا مي‌باشد و ساير فرآيند اعطاي پلاك ويژه معلولان توسط پليس محترم راهور انجام مي‌‌شود.
۶- با توجه به پرداخت متمركز و الكترونيكي مستمري و كمك‌‌هاي مالي موردي از طريق حساب بانكي به مددجويان، توزيع كارت هديه با هر شكل و عنوان، مدت‌هاست در سازمان بهزيستي منسوخ شده است. اين امر در خصوص پرداخت‌هاي پرسنلي نيز صدق  مي‌كند.
در پايان اعلام مي‌شود كه سامانه رسيدگي به شكايات و تخلفات احتمالي «ديده بان »  با شماره ۱۴۸۲ آماده دريافت شكايات و درخواست‌‌هاي جامعه محترم هدف سازمان مي‌باشد تا با مشاركت هم به گسترش شفافيت و اجراي عدالت كمك  نماييم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون