• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4951 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

گل‌ها و گياهان بومي ايران

فصل نخست رويداد فرهنگي -  هنري «باغ و گلستانم آرزوست» با موضوع گل‌ها و گياهان بومي ايران برگزار مي‌شود.
انجمن عمارات محروسه ايران اعلام كرد در نظر دارد با همكاري موسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، شهرداري منطقه ۱۲ و انجمن علمي گل و گياهان زينتي ايران نخستين رويداد دوره‌اي سالانه گل‌ها و گياهان بومي ايران را به مناسبت روز ملي گل و گياه (۲۵ خرداد) در سال ۱۴۰۰ برگزار كند.
اين رويداد مستقل كه در هر دوره به يكي از مناطق مختلف ايران فرهنگي تعلق خواهد گرفت و در فصل نخست به گل‌ها، گياهان و آثار بومي بافت تاريخي طهران مي‌پردازد، داراي برنامه‌هاي جانبي با همكاري ديگر تشكل‌هاي هنري، تخصصي و حرفه‌اي مرتبط با گل و گياه است.
رويداد فرهنگي - هنري ‌«باغ و گلستانم آرزوست» داراي رويكرد پژوهش‌محور و كاربردي با تكيه بر فعاليت‌هاي مستقل مردمي، غيرانتفاعي عام‌المنفعه و مسوولانه عموم جامعه (مخصوصا اشخاص متخصص و فرهيخته علمي، فرهنگي و هنري) در راستاي پاسداشت و حراست از هنر، فولكلور و تنوع فرهنگي / زيستي و هويت سنت‌هاي محلي و بومي نواحي مختلف ايران فرهنگي (ايرانشهر) است.
اولين بخش جانبي اين رويداد، با توجه به شرايط فعلي كرونا به ‌صورت مجازي وبينار در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ با موضوع‌هاي مربوط به حوزه گل‌ها و گياهان و بافت تاريخي طهران برگزار مي‌شود. تاريخ برگزاري نمايشگاه هنري مربوط نيز با جايگزيني زمان مناسب، در پايان شهريور اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون