• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4952 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

مستقيم با علي‌اصغر مجرد از ريميني ايتاليا و ليگ ملت‌هاي واليبال

درد مي‌كشم ولي تحمل مي‌كنم تا به بقيه فشار نيايد

علي ولي‌اللهي

تيم ملي واليبال ايران در كوران رقابت‌هاي ليگ ملت‌ها قرار دارد. بازي‌هاي اين تيم گرچه گاهي با باخت هم همراه بوده اما شور و هيجان زيادي به مردم منتقل كرده است. همه علاقه‌مندان ست به ست، امتياز به امتياز رقابت سروقامتان كشورمان را دنبال مي‌كنند. دليلش هم اين است كه ولاديمير آلكنو سرمربي روس تيم ملي، جنگجوياني آماده نبرد كرده كه مهم‌ترين ويژگي‌شان تلاش تا آخرين لحظه است. مردم در اين روزها با برد بروبچه‌هاي تيم ملي جشن مي‌گيرند، از تلاش‌شان لذت مي‌برند و از باخت‌شان هم برآشفته و عصبي مي‌شوند. تيم ايران در ۹ بازي قبلي خود در ليگ ملت‌ها ۵ برد و ۴ شكست به دست آورده و امروز با بازي مقابل استراليا وارد هفته چهارم مي‌شود. براي اينكه ببينيم واليباليست‌هاي ايراني در قلب ايتاليا در چه حالي هستند با «علي‌اصغر مجرد» يكي از جواناني كه مورد اعتماد آلكنو قرار گرفته و در تركيب تيم ملي بازي‌هاي قابل توجهي به نمايش گذاشته همكلام شديم. ستاره‌اي كه قدردان حمايت مردم است و چشم‌انتظار المپيك.


مردم اين روزها خيلي در مورد واليبال حرف مي‌زنند. عملكرد شما علاقه‌مندان را تحت‌تاثير قرار داده.

مردم خيلي به ما لطف دارند و ما هم همه تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم كه با برد از زمين بيرون بياييم و نتيجه خوبي بگيريم. مثل هميشه سپاسگزار مردم هستيم. دم‌شان گرم و مرسي كه حمايت مي‌كنند و به ما دلگرمي مي‌دهند. ان‌شاالله بتوانيم در ادامه بازي‌ها هم موفق باشيم و صد در صد اين موفقيت را در المپيك تكرار كنيم.

هركس بازي‌هاي تيم ملي را مي‌بيند احساس مي‌كند آقاي آلكنو خيلي جدي و سخت‌گير است. آيا ايشان در تمرينات هم با همين شرايط كار مي‌كند؟

آقاي آلكنو فردي فوق‌العاده مهربان است كه در همه فاكتورها به تمام بازيكنان كمك مي‌كند. ايشان آن دل و جراتي كه يك بازيكن بايد داشته باشد چه در پوئن‌هاي اول چه در پوئن‌ ۲۴ به او مي‌دهد. من خودم واقعا لذت مي‌برم از كار كردن با ايشان. خيلي چيزها از ايشان ياد گرفتم. ايشان چه در تمرين چه در حين بازي نكات فني و ‌ريزي به من گوشزد مي‌كنند كه خيلي در روند بازي من مي‌تواند تاثيرگذار باشد و به تيم هم كمك كند.

مسابقات را با باخت مقابل ژاپن و روسيه شروع كرديد اما بعد از آن ۵ برد پياپي به دست آورديد.

همان‌طوركه در جريان هستيد ما تقريبا يك سال و نيم، دو سال از بازي‌هاي ملي دور بوديم. بحث تيم ملي با باشگاه خيلي فرق دارد. تا بازيكنان بيايند كنار هم جمع شوند زمان مي‌برد. در تهران تايم كمي توانستيم تمرين كنيم و بعد از آن كم‌كم لژيونر‌ها اضافه شدند. ما فرصت چنداني نداشتيم. از آن مهم‌تر هر تيمي بازي تداركاتي و دوستانه نداشته باشد نمي‌تواند بفهمد چه نقاط ضعف و قوتي دارد. دوري از مسابقات و نداشتن بازي تداركاتي باعث شد كه بازي‌هاي اول كمي سخت شود و هماهنگي آنچناني نداشته باشيم. ولي خدا را شكر بعد از بازي با روسيه شرايط اوكي شد و روند پيروزي‌هامان خدا را شكر خوب شد.

سرمربي جديد تيم ملي خيلي از بازيكنان جوان استفاده مي‌كند. به نظر، ايشان تلاش دارد يك تغيير نسل در واليبال ايران رقم بزند.

آقاي آلكنو خيلي هواي جوان‌ها را دارد و در طرف مقابل جوانان هم خودشان را نشان دادند. خودم را نمي‌گويم اما در تيم ملي جواناني هستند كه به نظرم لايق اين فرصت هستند و مطمئنم توي ليگ يا در برهه‌هاي قبلي تلاش كردند كه در حال حاضر به اين جايگاه رسيدند. آقاي آلكنو هم خيلي از جوان‌ها حمايت مي‌كند. همين كه چند تا جوان جلوي تيم‌هاي بزرگ مثل روسيه، كانادا يا امريكا به بازي گرفته مي‌شوند، باعث افزايش روحيه جنگندگي و اعتماد به نفس مي‌شود.

امريكا را خيلي خوب برديد و مردم واقعا خوشحال شدند. از آن بازي بگوييد.

هفته قبل در بازي با امريكا من نبودم و مصدوميت كوچكي داشتم كه با مشورت پزشك چند روزي استراحت كردم. در بازي با اين تيم شرايط خيلي خوب بود و همه بچه‌ها فوق‌العاده بودند. خيلي خوب بازي كردند و يك برد ارزشمند به دست آورديم.

در ايتاليا به خاطر شرايط كرونايي در حباب ايمن قرار داريد. با اين وضعيت چطور كنار مي‌آييد؟

شرايط براي همه تيم‌ها يكسان است. ما رفت‌وآمد خاصي نداريم و نمي‌توانيم از هتل بيرون برويم. ما فقط مي‌توانيم از هتل به سالن تمرين و مسابقه برويم و همان مسير را برگرديم. ما دقيقا در يك حباب وارد شديم كه از آن نمي‌توانيم خارج شويم. به دليل اينكه تايم مسابقات طولاني است شرايط كمي سخت شده. تا قبل از كرونا مسابقات ليگ جهاني و ملت‌ها به اين صورت برگزار مي‌شد كه هر سه بازي در يك كشور بود و رفت و آمد و ميزبان و مهمان داشتيم. در آن مسابقات همين رفت‌وآمد باعث مي‌شد بازيكنان روحيه‌شان عوض شود ولي الان تقريبا سه هفته است اينجا هستيم و فقط و فقط مي‌رويم تمرين و برمي‌گرديم هتل. بالاخره شرايط كروناست و بايد مراقب بود كسي خداي نكرده درگير نشود. از اين نظر شرايط از وقتي آمديم ايتاليا سخت بوده ولي بايد قبول كنيم شرايط براي همه تيم‌ها يكسان است. فقط ما نيستيم كه وضعيت‌مان به اين صورت است.‌ ان‌شاالله اين دو هفته آينده هم نتايج خوبي بگيريم و بعد وارد المپيك بشويم.

برخي از كارشناسان معتقدند نبود داور خط‌نگه‌دار در كنار زمين شرايط بازي را سخت كرده و اعتراضات زياد شده.

با سيستم چشم عقاب كه دارد كار مي‌كند به نظرم اشتباهي انجام نمي‌شود. يعني ميلي‌متري اگر توپ داخل زمين يا خارج باشد تيم‌ها مي‌توانند از ويدئو‌چك استفاده كنند. اين خيلي بهتر است تازه. شرايط كرونا هم جوري است كه اگر دقت كرده باشيد ما خودمان بايد برويم از داخل سبد توپ‌ها را‌ برداريم. اين‌طور نيست كه كسي به توپ مستقيم دست بزند. همان توپ جمع‌كني هم كه پشت زمين است با ماسك و دستكش است تا مستقيم توپ را لمس نكند. داور اول و دوم هم هستند، ويدئوچك هم هست. به نظرم فرق چنداني نكرده شرايط با زماني كه داور خط بود.

از شرايط خودتان بگوييد. گويا مصدوميتي داشتيد.

من دو هفته اول تقريبا سه تا بازي كردم. ما بين هر سه بازي سه روز استراحت مي‌كنيم كه آن هم به تمرين كردن مي‌گذرد. روز قبل از بازي هفته سوم مقابل امريكا مقداري ساق پام اذيت شد و درد داشتم. از تمرين خارج شدم و با دكترمان آقاي افروزي صحبت كردم و ايشان دستور سي‌تي اسكن و ام‌آرآي نوشت تا ببينيم استخوان ترك برنداشته باشد. بعد از آزمايش مشخص شد پايم نه شكستگي دارد نه ترك. فقط بافت استخوان ساق پام كوفته شده بود. دليل درد پام هم همان بود. اين هم دردي است كه يك دفعه از بين نمي‌رود و بايد آرام آرام با استراحت كم بشود و از بين برود. ولي ما چون تايم استراحت نداريم مجبورم كنار بيايم و اگر لازم باشد مسكن استفاده كنم تا بتوانم بازي كنم. ولي در حال حاضر مشكلي ندارم. وقتي هم پزشك وضعيتم را پرسيد گفتم اوكي هستم و مشكلي ندارم. درد دارم ولي تحمل مي‌كنم. الان شرايط به گونه‌اي است كه به نظرم زمان مصدوميت نيست. بايد يك‌سري چيزها را بگذاريم كنار و بيشتر به فكر بازي باشيم.

نمي‌ترسيد خداي نكرده مصدوميت تشديد شود؟

واقعا تايم نداريم براي استراحت كردن. بازي‌ها فشرده است و به بازيكنان ديگر هم فشار مي‌آيد. بازي با تمرين فرق دارد و در بازي به بازيكنان فشار زيادي مي‌آيد. من هم در حال حاضر ۸۰ درصد بهبود پيدا كردم و اندازه ۲۰ درصد درد ريز دارم كه تحمل مي‌كنم.

بعد از بازي مقابل آلمان برخي از هواداران در فضاي مجازي از آقاي عبادي‌پور انتقاد كردند اما بازيكنان با انتشار پست و استوري از ايشان حمايت كردند. نظرتان در مورد اين انتقادات چيست؟

صد در صد همه ورزشكاران و همه آدم‌ها يك روزي اشتباه مي‌كنند. آقاي عبادي‌پور هم آن روز، روز خوبش نبود. اين را بايد بگويم كه ايشان بهترين دريافت‌كننده واليبال ايران است. روزي كه ما امريكا را برديم همه آمدند گفتند دم بازيكنان گرم و آقاي عبادي‌پور عالي بوده. ورزش حرفه‌اي همين است. يك روز برد است، يك روز باخت. بالاخره ايشان روز خوب‌شان نبود و مردم انتقاد كردند. ولي من از مردم خواهش مي‌كنم حمايت كنند. ما بعد از اين مسابقات راهي المپيك مي‌شويم و بايد محكم برويم جلو. هدف اصلي ما هم المپيك است. اگر مردم لطف كنند و حمايت كنند ممنون مي‌شويم. البته مردم هميشه اين لطف را در حق ما داشتند. بالاخره يك‌سري روزها نمي‌شود. من خودم را مي‌گويم. من بازيكني نيستم كه بخواهم بروم در زمين و كاري كنم كه ببازيم. هميشه وارد زمين مي‌شوم و تلاشم را مي‌كنم كه تيم ببرد. ما براي باخت كه وارد زمين نمي‌شويم. در بازي با آلمان هم بچه‌ها زحمت خودشان را كشيدند. من از بيرون نگاه مي‌كردم ولي خداييش همه بازيكنان تلاش‌شان را كردند.

فكر مي‌كنيد در نهايت چه جايگاهي در ليگ ملت‌ها به دست آوريم؟

واقعا نمي‌توانم در مورد اين مساله نظري بدهم چون تقريبا دو هفته و ۶ بازي سخت باقي مانده. بايد بازي به بازي برويم جلو و ببينيم چه مي‌شود. توكل به خدا.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون