• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4953 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

باخت مقابل تيم بدون برد ليگ ملت‌ها

كي ياد مي‌گيريم به داور اعتراض نكنيم؟

محمد امامي

 

تيم واليبال ايران در بازي نخست هفته چهارم ليگ ملت‌هاي واليبال مقابل استراليا قرار گرفت و براي سومين‌بار پياپي در اين رقابت‌ها با نتيجه ۳ بر ۲ شكست خورد. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه استراليا تا پيش از اين در ۹ بازي هيچ بردي به دست نياورده بود و بدون امتياز در قعر جدول قرار داشت.  تيم ايران با تركيب سعيد معروف، سيد محمد موسوي، ميثم صالحي، ميلاد عبادي‌پور، علي اصغر مجرد، صابر كاظمي و آرمان صالحي (ليبرو) وارد زمين مسابقه شد. در ست نخست و تا امتيازات پاياني برتري از آن ملي‌پوشان كشورمان بود و حتي دو تيم در شرايطي وارد وقت استراحت فني دوم شدند كه ايران ۱۶ بر ۱۱ پيش بود. احتمالا همين اختلاف امتياز بالا و پيروزي در ۹ بازي از ۱۰ تقابل رودررو و قعرنشيني استراليا اين تصور را در بچه‌ها به وجود آورد كه كار تمام شده و 3 بر صفر برنده بازي خواهند بود، چراكه بعد از وقت استراحت بازيكنان ايران با ولنگاري و عدم تمركز كار را ادامه دادند و امتيازات و اختلاف را يكي پس از ديگري از دست دادند تا در كمال تعجب ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۲۳ واگذار كنند.  در ست دوم به نظر رسيد بچه‌ها از خواب غفلت بيدار شدند و دست‌كم گرفتن حريف را به فراموشي سپرده‌اند اما مشكل اينجا بود كه استراليا روحيه گرفته بود و بازيكنان اين تيم نمايشي از خودشان بروز دادند كه در ۹ بازي قبلي حتي به آن نزديك هم نشده بودند. مدافعين روي تور اين تيم بيشتر توپ‌هاي مهاجمان ايران را بلاك مي‌كردند و دريافت‌كننده اين تيم يعني لوك پري اجازه لمس توپ با زمين خودشان را نمي‌داد. استراليا در اين ست ۱۹ بر ۱۳ پيش افتاد و تمام تلاش‌هاي آلكنو و بازيكنان تنها به كم شدن اختلاف انجاميد و درنهايت ست دوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود حريف پايان پذيرفت. 
در ست سوم و با تغييرات آلكنو در زمين مسابقه از جمله اضافه شدن برديا سعادت به جاي صابر كاظمي و مسعود غلامي به جاي مجرد شرايط كمي به نفع تيم ايران تغيير پيدا كرد. با اين حال استراليا همچنان تيم سرحال زمين بود و اجازه درخشش به بازيكنان كشورمان را نمي‌داد. دو تيم در اين ست پا به پاي هم پيش رفتند اما استراليا در لحظات حساس ۲۱ بر ۱۹ پيش افتاد. وقت استراحت آلكنو روند خوب حريف را قطع كرد و ايران با سرويس‌هاي خوب كاظمي و سعادت ۲۵ بر ۲۳ برنده شد تا كابوس باخت 3 بر صفر مقابل استراليا از بين برود. در ست چهارم روند خوب بچه‌هاي واليبال ايران ادامه پيدا كرد و نتيجه ۲۵ بر ۱۸ در پايان ست بر تابلوي امتيازات نقش بست تا بازي به ست پنجم كشيده شود.  در حالي كه گزارشگر بازي، همان كه از ابتداي مسابقه و حتي وقتي 2-صفر عقب افتاده بوديم تاكيد داشت ما اين بازي را خواهيم برد، در آغاز ست پنجم هم قسم مي‌خورد برنده اين بازي ايران است، ست پاياني آغاز شد. 2 تيم در امتيازات پا به پاي هم پيش رفتند تا اينكه در امتياز ۱۰ بر ۹ به نفع ايران توپ پس از برخورد با دست مدافع استراليا راهي اوت شد و اختلاف امتياز به دو رسيد. سرمربي استراليا تقاضاي ويديو چك داد و داور مصري امتياز را به نفع استراليا برگرداند تا نتيجه بازي ۱۰-۱۰ مساوي شود. اين تصميم اعتراض شديد بازيكنان ايران را به همراه داشت. سعيد معروف رفت سراغ داور اول و باقي بازيكنان ريختند سر داور دوم. فارغ از درست بودن يا غلط بودن اعتراض ملي‌پوشان، اين وضعيت تمركز تيم ايران را به‌طور كامل به هم ريخت به شكلي كه استراليا در ادامه ۵ امتياز به دست آورد و ايران ۲ امتياز. 
به اين ترتيب استراليا بعد از ۹ باخت پياپي موفق شد نخستين بردش را مقابل ايران به دست آورد تا اين‌طور به نظر برسد كه معضل اعتراض ورزشكاران ايراني به داوران مسابقه كه منجر به از بين رفتن تمركز تيم مي‌شود هيچ‌گاه تمامي نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون