• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4956 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

خبر

استفاده از تجهيزات الكترونيك انتخاباتي در 25 مركز استان

رييس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات خبر از استفاده از تجهيزات الكترونيكي براي برگزاري انتخابات در 25 مركز استان داد. به گزارش ايسنا، امير شجاعيان گفت: «در ۲۵ مركز استان از صندوق‌هاي الكترونيكي اخذ راي استفاده كرديم و اين تجهيزات كار خود را به خوبي انجام دادند و ما با هيچ گونه مشكلي مواجه نبوديم.» او همچنين اعلام كرد: «براي برگزاري انتخابات سامانه‌اي تحت عنوان سامانه جامع انتخابات داريم كه كليه فرآيندهاي انتخابات را به صورت الكترونيكي پايش مي‌كند؛ به همين دليل همواره در تلاشيم تا اين سامانه را در هر دوره از انتخابات بهبود دهيم.»


برگزاري يكي از منظم‌ترين انتخابات پس از پيروزي انقلاب

يك عضو هيات اجرايي مركزي انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري، انتخاباتي را كه با مشاركت 48درصدي مردم برگزار شد، يكي از منظم‌ترين انتخابات تاريخ جمهوري اسلامي توصيف كرد. به گزارش ايسنا، عادل آذر در تشريح تركيب اين هيات گفت: «اين هيات طبق ماده ۳۱ قانون انتخابات به رياست وزير كشور و همچنين اعضاي حقوقي آن مركب از دادستان كل كشور، وزير اطلاعات و يكي از نمايندگان مجلس (بدون حق راي) و نيز 7 نفر از معتمدان اجتماعي، علمي و فرهنگي كشور به عنوان عضو حقيقي در اسفندماه سال گذشته با هدف نظارت بر اجرا و راهبري امر خطير انتخابات سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در كشور تشكيل شده است.» او همچنين يادآور شد: «به عنوان يكي از اعضاي اين هيات مهم اجرايي همواره با آمادگي در جلسات حضور داشته و به‌ويژه در آخرين جلسه كه در همين سالن ۶۰۰ نفره با حضور شما برگزار شد، وزير كشور به عنوان رييس هيات اجرايي مركزي نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره رياست‌جمهوري فرمان آغاز انتخابات رياست‌جمهوري را در سراسر كشور صادر كرد و خوشبختانه شاهد برگزاري انتخاباتي باشكوه، آرام، خوب و سالم در كشور بوديم. يكي از بهترين و منظم‌ترين انتخابات دوران بعد از انقلاب را پشت‌سر گذاشتيم. اين توفيق حاصل نمي‌شد، جز با مشاركت و حمايت مردم و دلسوزان نظام و كساني كه دست‌اندركار اين حماسه ملي بودند.»

برگزاري انتخابات بدون هرگونه حادثه ضدامنيت

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور دوازدهمين دولت جمهوري اسلامي خبر از برگزاري سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ايران در سلامت كامل و بدون هرگونه حادثه امنيتي داد. حسين ذوالفقاري در همين راستا و در اظهاراتي كه خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان منتشر كرده، گفته است: «خوشبختانه در طول برگزاري انتخابات اقدام يا حادثه ضدامنيتي پيش نيامده است.» 

ابراز خرسندي پدر همسر رييسي از نتيجه انتخابات

نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي و پدر همسر سيدابراهيم رييسي از نتيجه انتخابات 28 خرداد 1400 ابراز خرسندي كرد و آن را مصداق تعيين سرنوشت مردم به دست خود خواند. سيداحمد علم‌الهدي در همين راستا و در پيامي كه ايلنا آن را منتشر كرد، نوشته است: «شادي و سرور اين شكست دشمن، از موفقيت در اصل اين عبادت براي ما بيشتر است كه الحمدلله مردم حماسه آفريدند و سرنوشت مردم به دست خود مردم رقم خورد. بالاتر از آن، اينكه دشمن مردم شكست خورد، دشمنان امت ورشكسته شدند و اين‌بار نيز مثل ده‌ها و صدها موردي كه عليه ما توطئه داشتند، توطئه‌شان نقش بر آب شد، شيطنت‌شان خاك و خاكستر شد و ما پيروز شديم. بر اين نعمت خدا را شكر مي‌كنيم كه از عنايات ذات مقدس پروردگار است و از آثار معجزه‌آساي سرانگشت وجود مقدس امام زمان (عج) از پس پرده غيبت هست و در مرتبه دوم، از ايمان، دينمداري و انقلابي بودن مردم‌مان تشكر مي‌كنيم كه ايستادگي‌شان پاي اين انقلاب در حدي قرار گرفته كه هرجا دشمن براي ايجاد توطئه به ميدان آمد، مردم ما بودند كه با مجاهدات و حماسه‌آفريني‌شان دشمن را نااميد كردند.»

حل مشكلات معيشتي  اولويت دولت سيزدهم

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، حل مشكلات معيشتي مردم را از اولويت‌هاي اصلي دولت سيزدهم به رياست سيدابراهيم رييسي اعلام كرد. مجتبي ذوالنوري در اظهاراتي كه خبرگزاري فارس آن را منتشر كرده، طعنه‌اي به حسن روحاني، رييس‌جمهوري زده و گفته است: «با توجه به مجموعه اتفاقاتي كه در اين چندسال اخير رخ داد و فشار سنگين اقتصادي كه بر دوش مردم قرار داشت و نيز وعده‌هاي فراوان عمل‌نشده‌اي مانند ايجاد رونق اقتصادي و بي‌نيازي مردم به يارانه‌ها، چرخيدن همزمان چرخ زندگي مردم و سانتريفيوژ‌ها، اعتبار گذرنامه‌هاي ايراني در جهان و وعده‌هايي از اين قبيل و نيز تلاش گسترده رسانه‌هاي استكباري و ايادي داخلي آنها و كشورهاي وابسته به استكبار در منطقه براي دلسرد كردن مردم و عدم حضور آنها در انتخابات، مردم باتوجه به جميع جوانب و مشكلات فتح‌الفتوح كردند.» او همچنين گفت: «اولويت اول براي حل مشكلات كشور توسط دولت آينده حل مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم است. سم مهلك براي دولت در اين مسير، اين است كه سراغ راهكارهاي سطحي و موقتي مانند افزايش يارانه يا بسته‌هاي معيشتي برود و خودش را با اين كارها سرگرم كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون